Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

9.1.2011 15:13

Millais, ku mul on kdx:ssäs iha vakio kaasari ja suuttimet, et minkä kokosta suutinta tarttis pistää, vai ostanko suoraan isomman kaasarin, ku virii olis boynsenin(vai millai kirjotetaa) teholäpät, ja kx:n putki...(näin aluks ainaki:D) ? Ja siis tää on nyt vaa tälläne kysymys, kone vielä osissa, ja ei oo kertaakaan käyny koko mopo ....

9.1.2011 16:36

Kyllähän tuo 28 kaasari riittää hyvin nuille, mutta suutin kannattaa ehdottomasti vaihtaa suurempaan, silloin jo kun laittaa täysitehoiseksi, ja sinun osat menee jo virityksen puolelle(?). Kannattaa varmaan lähteä ihan 130 suuttimesta jos sinulla nyt on 120 suutin, ja ehdottomasti täytyy olla oikea neula (n99c, vakio n99a).

9.1.2011 16:53

asaaa kirjoitti:Jos kx:n pytyn sun muut virit koneeseen haluaisi, niin mitä osia siihen tarkalleen ottaen tarvitsee? Pitääkö kiertokanki, kaasari, imukurkku, ilmanputsari ym. uusia? Tarvitseeko sytytykseen koskea?


Saatan mutuilla aivan totaalisesti, mutta muistelisin, että KDX:ssä on periaatteessa sama alakerta kuin aikoinaan KX:ssä. Kumminkaan alakertaan ei tarvitse koskea, mutta tietysti huoltovälit kasvavat KX:n sylinterillä, joten alakertaremppa olisi hyvä tehdä n. 10tkm välein, jolloin vähintään kietarin & petarit vaihtaa + muut laakerit, itse kampiakseli ym. kunnon mukaan.

Kaasari pitää toki vaihtaa isompaan kuin vakio 28mm. Joku 36-38mm olisi aika sopiva kassuksi.

Eli riittää isompi kaasari, sylinteri + kansi ja tietenkin nyt jonkin sortin tehoputki/KX:n putki kaveriksi.

E: Jos nykyisellä alakerralla on pidempäänkin rullailtu, niin suosittelen kyllä uusimaan osaa ihan suosiolla. Eipähän tarvitse kirota jälkeenpäin. : )

9.1.2011 19:33

Itse olen kans kattellut tuollaista kdx projektia jo tovin mutta on vieläkin hieman epäselvää minkä vuoden kx:n pytty sopii kdx:n ja minkä vuotiseen sellaiseen?
Kun olis tuollanen -96 kdx saatavilla.

9.1.2011 20:01

Revenge kirjoitti:Itse olen kans kattellut tuollaista kdx projektia jo tovin mutta on vieläkin hieman epäselvää minkä vuoden kx:n pytty sopii kdx:n ja minkä vuotiseen sellaiseen?
Kun olis tuollanen -96 kdx saatavilla.

91-> jotain pitäisi olla oikea kone. KDX ei ole muutaman elinvuotensa aikana muuttunut ollenkaan, joten sopii mihin vain niihin. Itse ostin -89 koneen, joka olisi mennyt kokonaisena kiinnikkeisiin, mutta läppärunko on on itsesylinterissä kiinni, joten koko kone on hieman erinlainen koneen "päältä".

Edit. Alakertaan menee osat kiinni, mutta on siten erinlainen, että kx kamppeilla ei saada aivan samoja tehoja kuin KX alakerralla. Jotain eroja niissä siis on sisällä.

10.1.2011 16:41

Maikkimaa kirjoitti:Kyllähän tuo 28 kaasari riittää hyvin nuille, mutta suutin kannattaa ehdottomasti vaihtaa suurempaan, silloin jo kun laittaa täysitehoiseksi, ja sinun osat menee jo virityksen puolelle(?). Kannattaa varmaan lähteä ihan 130 suuttimesta jos sinulla nyt on 120 suutin, ja ehdottomasti täytyy olla oikea neula (n99c, vakio n99a).



Ookke enempää en tiiä vielä et mikä neula yms, ku edellinen omistaja vaa sanos et vakio suuttimet kii...

10.1.2011 19:26

Neulassa pitäisi lukea mikä on, ellei sitten ole mihin verrata. Esim. kuvaa. (Hieman eroa ulkonäössä)

12.1.2011 18:21

Juu ny ku avasin nii löytyhä sielt se 99a mut toisest kaasarist löysin 99c(kdx:n kans) nii se sit kii...

12.1.2011 18:51

Tuooota mitäs ilmanputsarii ootte käyttäny näissä? Omas oli kii pipercross mut meneeks se helpost tukkoo ku kummiski suoras linjas takanakin kaa et sontaa lentää taatust...

12.1.2011 23:44

Ihan vakiosuodatin on paikoillaan, mutta uusi pitäisi hommata, kun on parhaat päivänsä nähnyt jo tuo suodatin. Jossain aikaisemmassa topicissa muistaakseni olen lukenut, että vakioilmanputsarikoteloon kun laittaa sisälle pipercrossin, tulisi kuulemma hyvä, ei tarvitse niin useasti puhdistella tukoksia.

13.1.2011 8:53

Oook, no mulla koteloo oo paikal kaasuiskarin takia,(ei mahu) nii täytyy jtn muuta keksiä...

13.1.2011 20:47

Millainen kaasuiskari sinulla oikein on? Itsellä on 125 Yz iskari nyt paikoillaan, joka rokkaa hyvin kunhan hieman muokkasi akunkoteloa, ilmanputsari mahtuu paikalleen.
Minne käsin sinulla oikein se lisäiliö oikein sojottaa, kun esim itsellä on yksi KXnkin iskari, ja kaikissa iskareissa mitä minulla tähän mennessä on ollut, on lisäsäiliö pyörän päällä ollessa oikealle puolelle, jolloin mahtuu vakioputsari paikoilleen?...

14.1.2011 22:33

No en tiedä mistä vehkeestä toi mun iskari on, mut se säiliö on kiinteesti siinä yläosassa, ja niinkun poikittain taaksepäin. Eli se säiliö on just siinä ilm.puts. kotelon kohalla. Entinen omistaja tehny lasikuidusta kotelon siihen et akku yms. menee sinne... mut se ei kyl mahu se vakio kotelo ku sen kokone "postilaatikko"

17.1.2011 16:54

Harvoissa kikottimissa kelkkoja ja jotain harlikkoja lukuunottamatta käyttää taaksepäin olevia säiliöitä, ainakaan enään. Ei sattuisi olemaan tarroja kiinni säiliössä? Itse veikkaisin kyseisen iskarin olevan moottorikelkan etukeppejä, säiliö olisi just siinä. On varmasti kuitenkin hyvä!
Onko kukaan laittanut pidempiä välejä kuin 15-52, kun itsellä ne ovat kikkailuun hieman hankalat välit (ympyrät ovat liian nopeita kakkosella, ja ykkösellä kone huutaa kuin mieletön). KMX rattaista löytyisi 48 takaratas, mutta olisiko jossain muussa vehkeessä tyyliin 16 hampaisia rattaita passeleita?

19.1.2011 23:41

oletteko käyttäneet alkuperäisiä kdx;än napoja ja kenen 17" vannekehiä oletteko käyttäneet kun olette tehnyt kdx supermotoja.
Ja kenen valmistamia pinnoja ja pituisia pinnoja olette käyttäneet?
Sopiiko Excel vanteet?
Kiitos etukäteen.