Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KDX 125

18.2.2015 19:46

Melko hankala tapaus tuo runhon vaihto. Kmx runko on aivan erilainen ja melko rimpula ja kdx runko poikkeaa noin uudesta melko paljon. Helpoin tapa olisi istuttaa kaikki kx hilppeet suoraan kdx runkoon, jos "valkokilpi kx:n" haluat tehdä. Monet kumminkin upottaneet kx koneen, ilmanputsarin ja tankin kodexin runkoon. Myös takahaarukan vaihto on melko helppo kikka kodexiin.

Re: Kawasaki KDX 125

18.2.2015 21:06

Helpoin tapa varmasti ostaa Kdx kilvellinen runko ja mieleinen Kx ja laittaa vain Kdx runkonumero Kx runkoon, koska Kdx rungot on samanlaisia vain vm.90-91 Kx rungon kanssa.

Re: Kawasaki KDX 125

18.2.2015 21:17

Kiitos vastauksista ! :) Mites ois helpoin lähtä tuota runko numeroa "vaihtamaan" ? Oon lukenut että vois sellasilla lyömä "stansseilla" tehdä itse ? Kertokaa toki jos tiedätte :)

Kuva

Re: Kawasaki KDX 125

18.2.2015 22:05

No nuilla stansseilla helpoinhan se olisi tehdä, mutta melko laitonhan se on 8-)

Re: Kawasaki KDX 125

18.2.2015 22:11

Mutta voisi onnistua ? Kun en ala vaihtamaan kdx/kmx runkoa kun joutuu tekemään kaiken uusiks ja ois hyvä kun ois kx oma runko :roll: Voisi vaan noilla stansseilla tehdä :eek: 8)

Re: Kawasaki KDX 125

18.2.2015 22:21

V. 2010 tuli lakimuutos muutoskatsastukseen.. nyt on mahdollista muutoskatsastaa moottoripyörä erilaiselle rungolle, kunhan osia ei vaihdu yli 50% edestä.

1. Viet molemmat rungot (KDX ja KX) konttorille ja pyydät luvan rungonvaihdokseen.
2. Täytä C116 lomake rungonvaihdosta varten
3. Stanssaa KDX:n runkonumero KX:n runkoon
4. Vie KX:n runko konttorille, jossa katsuri stanssaa merkkinsä (tähdet), jotka varmistavat rungonvaihdoksen lailliseksi. Samalla saat uudet paperit, joissa merkattuna prosentit rungonvaihdoksesta.
5. Pärpär

Mutta välttämättä ei ole pakko käydä tuota prosessia läpi.. yhtä laiton se KDX KX:n tekniikalla yms. on, kuin KDX:n runkonumero KX:ssä.

Re: Kawasaki KDX 125

18.2.2015 22:41

Paljon tulisi hintaa tuolla tavalla ? Maksaako tuo rungonvaihdos jotain :lol: Tuohan vaikuttaa suht helpolta prosessilta 8) Mutta jos hakkaisi itse tuon kdx runkonumeron-> kx runkoon niin tarvisiko siihen ne katsastusmiehen "merkit" ? Tai olisiko niitä "pakko" olla ? :D

Re: Kawasaki KDX 125

18.2.2015 23:18

Ei oo "pakko" olla.. KDX:n ja KX:n rungot ovat lähellä toisiaan ulkonäöllisesti.
Että periaatteessa ei tarvitse mennä muutoskatsastamaan.. sitten käyt tuon prosessin läpi, kun kilvet lähtee? ;)

Tietenkin rungonvaihto maksaa. Kaikesta mahdollisesta rahastetaan.. :lol:

Re: Kawasaki KDX 125

18.2.2015 23:21

No siis sehän on laiton vaikka käyttäisit konttorilla stanssaamassa, koska et kummiskaan laittaisi Kdx konetta kuristettuna kiinni? Joten itse tekisin niin että hakkaisin ite runkonumeron Kx runkoon ilman niitä tähtiä, koska yhtä laiton se kummallakin tapaa tulee olemaan.
Ja tässähän voisin kysyä että miksi edes laittaisit Kdx numeron Kx runkoon, koska voit vaan nakata Kdx kilven Kx perälle, sillä se numerohan ei mitään enää siinä vaiheessa vaikuta kun olet jäänyt kiinni ylitehoisella pyörällä :D

Re: Kawasaki KDX 125

18.2.2015 23:39

Kiitti taas hyvistä vastauksista :) Eli eikun jostain ettimään kdx/kmx runko ja stanssaan itse numeron kx runkoo ;) 8)

Re: Kawasaki KDX 125

19.2.2015 12:06

Ihme kyllä jos konttorilla päästää kokonaisen kx:n numerolla läpi, siinähän pitäs 50% olla niitä kdx osia. Itse en ainakaan kehtaisi sitten myydä kilvellisenä krossia mihin on vaan jotku numerot hakkailtu. Sama kun ajelisit pelkkä kdx:n kilpi perällä, niin ja kannattaa muistaa että vakuutus tuskin korvailee mitään jos jotain sattuu.

Re: Kawasaki KDX 125

19.2.2015 15:01

Periaatteessahan kaikki kdx mallin pyörät joissa on kx katteet, kone ja alusta on sama asia kuin tuo kx runko kdx numerolla, koska miten pystyt todistamaan että numerot on alkuperäiset?
Tämmöstä omaa mietintää kun itselläkin on tuommonen kdx melkein kx tekniikalla :D

Re: Kawasaki KDX 125

19.2.2015 15:32

Siten että katsot rekisteriotteesta onko siellä maininta rungonvaihdoksesta, vai täh, en ihan tajunnu.. :)

Kyllähän niihinkin pitäisi otteeseen merkata ne moottorin ja iskareiden ja muun vaihdot mutta ei niitä perus poliisi huomaa niin eihän niitä kukaan merkkauta. Itse en vaan kehtaisi laittaa crossiin runkonumeroa, ilman siis otteeseen merkkausta, koska joku innokashan voi tuosta keksiä vaikka mitä petossyytteitä tms.. :s

Re: Kawasaki KDX 125

19.2.2015 16:02

Ei ihme että et tajunnu, koska itse ajattelin että tuota rungonvaihdosta turha edes yrittää :)
Mutta on kyllä aivan totta että suurin osa poliiseista ei älyä :D

Re: Kawasaki KDX 125

22.2.2015 22:36

Jollain sattuisi olemaan kdx alkuperäis tankkia ylimääräisenä?