Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

21.11.2010 12:53

Meniskö noi
http://www.motot.net/talli/osat/id12603/

90- KDXään?

21.11.2010 19:17

Ei mene suoraan, täytyy tehdä holkit ainakin akseleille. Derbin ja Riejun akselit on 15mm tavaraa, kun Kawan on jotain spesiaaleja, 21mm tai jotain.

22.11.2010 20:08

ite sorvasin koulussa etee holkin :) oli helppo tehä ni mikäs siin..

Mahtaisako tää mennä kdx http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=54006

siinä lukeepi että menis kmx, mut kai sen saa ängettyy toho kdeksiiki?

kevari hakusessa

23.11.2010 15:32

Mitäs mieltä ootte onko tää kdx hyvä peli? Onko helppo virittää ja kulkeeko mihinkään tt? Kannattaako tämmönen hommata?! :D

23.11.2010 15:49

Jos ei joskus kehtaa sormiaan öljyyn sotkea ja työkaluihin koskea, niin ei kannata, sillä vanhoissa pyörissä on aina enemmän tai vähemmän laitettavaa. Itsellä on TT ja huonoissa säädöissä kulki 15-52 väleillä omaan mittariinsa 125-130km/h.
Ei tällainen mikään raketti ole, mutta itse ainakin tykkään tällä ajaa kuin hullu puurosta, vaikka nyt onkin sylinteri, mäntä ja kansi entisiä, kun aikaisempi omistaja ei ollut huoltanut alapäänneulalaakeria koneen laiton yhteydessä ->neula alakerrasta kanavia myöten männän päälle ja sitten olikin kone caputo.

23.11.2010 15:51

Luotettavia pelejä ne nämänkin on oikein huollettuna ja tt:nä vastaa jotain piikkistä detsiä kutakuinkin, ei mikään kuuraketti mutta kortin saapi hyllylle tarvittaessa. Hyvän yksilön jos löytää niin samahan se ostaa, ite en vaan menis ainakaan nettimoton apajista mtn ostamaan kun osa ihan liian ylihintasia ja loput aika varmasti pommeja.

23.11.2010 15:58

Maikkimaa kirjoitti:Jos ei joskus kehtaa sormiaan öljyyn sotkea ja työkaluihin koskea, niin ei kannata, sillä vanhoissa pyörissä on aina enemmän tai vähemmän laitettavaa. Itsellä on TT ja huonoissa säädöissä kulki 15-52 väleillä omaan mittariinsa 125-130km/h.
Ei tällainen mikään raketti ole, mutta itse ainakin tykkään tällä ajaa kuin hullu puurosta, vaikka nyt onkin sylinteri, mäntä ja kansi entisiä, kun aikaisempi omistaja ei ollut huoltanut alapäänneulalaakeria koneen laiton yhteydessä ->neula alakerrasta kanavia myöten männän päälle ja sitten olikin kone caputo.


Kyllä sitä kehtaa öljyssä pyöriä ku sika mudassa :D Ei sen mikään raketti tarvitsekkaan että hipois 170-180, vaan kyllä se 130 on oikein sopiva.
Onko helppoa huoltaa?

23.11.2010 16:11

Öljynvaihto menee ilman putkea irroittamatta niin kaipa se aika helppo on :D
Katteet lähtee parilla mutterilla ja pultilla irti, tankki on sokalla alhaalta kiinni ja ylhäältä pienellä pultilla. Nuo ottaa pois, niin pyörästä saa kaiken vaihdettua, mäntää sylinteriä yms. Katteiden ja tankin irroittamiseen menee jokin 5-10 min.
Muutenkaan huolto ei ole mitään rakettiteknologiaa, kuten missään muussakaan pyörässä, jarrupalat helppo vaihtaa yms.

Edit: Kun omassa on kone rikkisärki, niin mietin että menisikö tuohon naittaa KMX sylinteri mäntä setti? Huomattavin erohan tuossa sylinterissä on että läpät on itse sylinterissä kiinni, kuin esim. -89 KXssä ja nuin. KMX sylinteri maksaa 300€, kun KDX sylinteri 450€... Pinnoituksen hinnalla saisi tuon KMXän sylkän.

23.11.2010 16:14

Maikkimaa kirjoitti:Öljynvaihto menee ilman putkea irroittamatta niin kaipa se aika helppo on :D
Katteet lähtee parilla mutterilla ja pultilla irti, tankki on sokalla alhaalta kiinni ja ylhäältä pienellä pultilla. Nuo ottaa pois, niin pyörästä saa kaiken vaihdettua, mäntää sylinteriä yms. Katteiden ja tankin irroittamiseen menee jokin 5-10 min.
Muutenkaan huolto ei ole mitään rakettiteknologiaa, kuten missään muussakaan pyörässä, jarrupalat helppo vaihtaa yms.


No jos hommansa osaa nii ei kai se niin vaikeaa ole :D Ootko pidempiä matkoja (100km) esimerkiksi ajellu? Minkäs kokoinen tuo bensatankki on?

24.11.2010 13:14

En ole ajellut pidempiä matkoja, ei ole ollut tarvetta. Jos meinaa pidempää matkaa ajaa, kannattaa suosiolla hommata pitkät välitykset, kun nuilla 15-52 väleillä 80km/h on sellainen vauhti mitä uskaltaa ajaa vaikka kuuhun ja takaisin, ettei kone huuda liikaa. Tuon jälkeen kone jengaa jo aika paljon matka-ajoon. Tankki on vissiin jotain yhdeksän litran paikkeille. http://www.kolumbus.fi/perhe.koistinen/dttiedot.htm <---Tuolla löytyy kaikenmoista hauskaa ja turhaa tietoa kyseisestä laitteesta, ja vähän muistakin.

25.11.2010 14:26

löytyskö keneltäkään koko johtosarjaa ja cdi-boksiii kdx:ään?

25.11.2010 22:52

Kävimpäs lisäämässä ex-kawan projektikuvat uuteen galleriaan, jos jotakuta kiinnostaa ;)

26.11.2010 17:09

Jes! Pitäs rueta laittamaan kx:n mottia paikoilleen.. :P :P :P

27.11.2010 16:45

prokkista liikkeellä, laittelepas kuvaa galleriaan? ;)

27.11.2010 21:59

Pitäs lisäillä.. :) Melko helposti istu kx:n motti ja vuosimalliltaan kone oli -92.. :) Jopa pakoputki kävi samoille kiinnikkeilleen. :P