Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KDX 125

4.8.2011 22:01

asaaa kirjoitti:Kuinkas paljon sovittelua vaatii KX:n tankki?


Pikkusen vaatii lämpöhoitoa mutta ei paljoa. Muoviahan se on niin ei kova homma. Vähän lämmittää ja painaa.

Zimbba kirjoitti:Kukaan pistäny KX:n kaasuvaijeria kiinni?


No en ole pistäny, mutta olen about 100% varma että menee suoraan jos ei ole tuorevoitelua käytössä.

Re: Kawasaki KDX 125

5.8.2011 0:45

Moni prosenttiset seokset olis hyvät? Nyt käytän 2,5% mutta varmaan riittäis joku 2-1,5%?

E: Niin ja käytän moottorisaha öljyä niin siinähän pitäis olla tosi hyvät voiteluominaisuudet.

Re: Kawasaki KDX 125

5.8.2011 17:08

Jurkki kirjoitti:
asaaa kirjoitti:Kuinkas paljon sovittelua vaatii KX:n tankki?


Pikkusen vaatii lämpöhoitoa mutta ei paljoa. Muoviahan se on niin ei kova homma. Vähän lämmittää ja painaa.

Zimbba kirjoitti:Kukaan pistäny KX:n kaasuvaijeria kiinni?


No en ole pistäny, mutta olen about 100% varma että menee suoraan jos ei ole tuorevoitelua käytössä.


Milläs lämmitit, ihan perus kuumailmapuhallin? Tarvitsiko bensahöyryjen takia tehdä mitään toimenpiteitä?

Jurkki kirjoitti:Moni prosenttiset seokset olis hyvät? Nyt käytän 2,5% mutta varmaan riittäis joku 2-1,5%?

E: Niin ja käytän moottorisaha öljyä niin siinähän pitäis olla tosi hyvät voiteluominaisuudet.


Yleinen mielipide on tuo 2-3%, kokeilemallahan se selviää tuoko pienempi öljyn määrä mitään etuja... Alle kahta prosenttia en uskaltaisi omassa pyörässä pyörittää, vaikka järjen mukaan pitäisi hyvin toimia tuolla 1,5 prosentillakin. Moottorisahaöljyyn en ota kantaa. Varmaan tuolla 2-t piikkien tekniikkapuolen Öljytopicissa saisit parempia neuvoja.

Re: Kawasaki KDX 125

6.8.2011 0:52

Minkäs vuosimallien KX-takaswingejä olette smotojen kanssa laitellut?

Re: Kawasaki KDX 125

6.8.2011 15:58

kertokaas nyt et miks kdx minkä pitäis olla tt niin häviää yamaha wr:lle viivoissa? ja muutenki suutin 110 eli melkkosen pieni ja vielä ois varaa pienentää pari kokoa. eli ei taia olla tt vai?

Re: Kawasaki KDX 125

6.8.2011 16:04

Kuristettu se vehkeesi on, jos yamaha menee 14 hepan voimin ohi, niin ei kawa kyllä täysillä höngi. putkea vaan auki ja tyhjäksi ja muitakin kuristuksia etsimään? :)

Re: Kawasaki KDX 125

6.8.2011 19:27

Mattuu- kirjoitti:Kuristettu se vehkeesi on, jos yamaha menee 14 hepan voimin ohi, niin ei kawa kyllä täysillä höngi. putkea vaan auki ja tyhjäksi ja muitakin kuristuksia etsimään? :)

ettei vaan olis pa säädin pisin vittua? pistin kawan käyntiin ja ei ottanu kierroksia ja pätki pirusti oli se tappi mikä tulee kytkimen kohdalta siihen tankoon lähtenyt pois paikoiltaan ja laitoin takaisin ja tuntui tehokkaammalta mutta pätki silti. Mites se säädin lukitaan auki jos sillä kokeilisi miten kulku paranee?
Viimeksi muokannut wikakasa päivämäärä 6.8.2011 22:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kawasaki KDX 125

6.8.2011 21:15

oisko kellään myydä cdi boxia? pistäkääs yv:llä jos löytyy

ja toimiikos minkään muun pyörän cdi täs?

Re: Kawasaki KDX 125

7.8.2011 1:09

Wikakasa: Kokeilla kannattaa ilman pa säädintä, mutta haittansa silläkin on, kuten kaikki tietävätkin. Itse laittaisin vaan sen pa säätimen kuntoon. Ota myös huomioon että pätkiminen voi johtua muustakin kun pa säätimestä :idea:

Re: Kawasaki KDX 125

7.8.2011 2:25

Milläs lämmitit, ihan perus kuumailmapuhallin? Tarvitsiko bensahöyryjen takia tehdä mitään toimenpiteitä?


En itse ole muokannut mutta joku oli täällä mototissa. Kysyin miten oli menny niin kuumailmapuhallinta näyttäny ja pikkusen painellu että ei muuta. Virauta tankki vedellä jos pelottaa ne bensat ja operaation jälkeen huudtelet bensalla.

Re: Kawasaki KDX 125

7.8.2011 10:53

Santeri] kirjoitti:oisko kellään myydä cdi boxia? pistäkääs yv:llä jos löytyy

ja toimiikos minkään muun pyörän cdi täs?


Tähän sopii KMX 125:n ja 200:sen boksit. Kannattaa kattella Ebaystä, ostin omaan pyörääni sieltä boksin viidellä kympillä ja tarjontaa oli.

Re: Kawasaki KDX 125

8.8.2011 20:06

Mikähän mahtaa olla vikana, lähtee hyvin käyntiin, tyhjäkäynti terveen kuuloista, mutta kun vääntää kaasua, ei ota kunnolla kierroksia, vaan rupeaa köhimään. Viime vuonna toimi samoilla säädöillä.

Re: Kawasaki KDX 125

8.8.2011 20:17

Paljos tästä pelistä löytyy heppoi vakion ja TT?

Oon miettimässä ku saa ens vuon kevari kortin et olisko hyvä pyörä kun kumminki enskan haluaisin ja ei ole varaa mihinkää kottaraisiin tai husseihi ym.

Onks iso homma laittaa TT?Onks kulutus puoli minkä laine? pärjääkö motaril tt ilman mitää tappi pitkii välei.

Sori kauhee kysely mut itse en tiedä pyörästä oikee mitään muuta kuin että kestäväks pyöräks on kehuttu.

Re: Kawasaki KDX 125

8.8.2011 21:16

jokuvaan123 kirjoitti:Paljos tästä pelistä löytyy heppoi vakion ja TT?

Oon miettimässä ku saa ens vuon kevari kortin et olisko hyvä pyörä kun kumminki enskan haluaisin ja ei ole varaa mihinkää kottaraisiin tai husseihi ym.

Onks iso homma laittaa TT?Onks kulutus puoli minkä laine? pärjääkö motaril tt ilman mitää tappi pitkii välei.

Sori kauhee kysely mut itse en tiedä pyörästä oikee mitään muuta kuin että kestäväks pyöräks on kehuttu.


Pyörähän on oikeasti tosi hyvä jos on timmi alusta. TTksi laitosta en tiedä kun itse vasta haaveilen moisesta, mutta kulkee A1-tehoilla parhaimmillaan itselläni sen 125km/h pyörän omaan mittariin.

Kulutus nyt on mitä on 4,5-10litraa uskaltaisin veikata.

Pyörähän on kestävä kun alakerran tekniikka on kopioitu KX125 pyörästä joka siis on kawasakin crossi pyörä, myös 91vm KXsän katteet, tankki, alusta, kone ja sylinteri menee suoraan. Toisin sanoen saa muutettua kisaenskaksi jos haluaa ja tehoa on enemmän kun kotareissa.

Itselläni ei ole pyörästä muuta huonoa sanottavaa kuin surkea takaiskari. Kaikin muin puolin täydellinen pyörä.

Tuossa vielä muutama lukemisen arvoisia linkkejä --> http://www.motot.net/wiki/Kawasaki_kdx
http://www.kolumbus.fi/perhe.koistinen/dttiedot.htm

Re: Kawasaki KDX 125

8.8.2011 22:10

Jurkki kirjoitti:
jokuvaan123 kirjoitti:Paljos tästä pelistä löytyy heppoi vakion ja TT?

Oon miettimässä ku saa ens vuon kevari kortin et olisko hyvä pyörä kun kumminki enskan haluaisin ja ei ole varaa mihinkää kottaraisiin tai husseihi ym.

Onks iso homma laittaa TT?Onks kulutus puoli minkä laine? pärjääkö motaril tt ilman mitää tappi pitkii välei.

Sori kauhee kysely mut itse en tiedä pyörästä oikee mitään muuta kuin että kestäväks pyöräks on kehuttu.


Pyörähän on oikeasti tosi hyvä jos on timmi alusta. TTksi laitosta en tiedä kun itse vasta haaveilen moisesta, mutta kulkee A1-tehoilla parhaimmillaan itselläni sen 125km/h pyörän omaan mittariin.


Ootko ihan varma ettei oo jo TT, kun noin kovaa kulkee? :D