Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Kawasaki KDX 125

8.8.2011 22:20

Olen ku KIPSi ei toimi ja luulen että mittari valehtelee. Mutta tuo 125 on mitattu aivan loppuun vinguttamalla ja ideaalisissa olosuhteissa. Nätisti se kiihtyy sinne 115 asti ja sitten alkaa olemaan vähän hitaampaa se nopeuden kertyminen.

E: Meneekö se 91vm. 250cc KXsän kone ihan heittämällä kiinni kun ulkoisesti pyörä on kumminki täysin samannäköinen kuin tuo kodexi? Tarvis vähän lisää tehoa niin mietin tommosen koneen hommaamista.

E2: Ja jos jollaki olis KXsän alustaa myytävänä niin voi tarjoilla YV:llä.

Re: Kawasaki KDX 125

8.8.2011 22:52

Jurkki kirjoitti:
jokuvaan123 kirjoitti:Paljos tästä pelistä löytyy heppoi vakion ja TT?

Oon miettimässä ku saa ens vuon kevari kortin et olisko hyvä pyörä kun kumminki enskan haluaisin ja ei ole varaa mihinkää kottaraisiin tai husseihi ym.

Onks iso homma laittaa TT?Onks kulutus puoli minkä laine? pärjääkö motaril tt ilman mitää tappi pitkii välei.

Sori kauhee kysely mut itse en tiedä pyörästä oikee mitään muuta kuin että kestäväks pyöräks on kehuttu.


Pyörähän on oikeasti tosi hyvä jos on timmi alusta. TTksi laitosta en tiedä kun itse vasta haaveilen moisesta, mutta kulkee A1-tehoilla parhaimmillaan itselläni sen 125km/h pyörän omaan mittariin.

Kulutus nyt on mitä on 4,5-10litraa uskaltaisin veikata.

Pyörähän on kestävä kun alakerran tekniikka on kopioitu KX125 pyörästä joka siis on kawasakin crossi pyörä, myös 91vm KXsän katteet, tankki, alusta, kone ja sylinteri menee suoraan. Toisin sanoen saa muutettua kisaenskaksi jos haluaa ja tehoa on enemmän kun kotareissa.

Itselläni ei ole pyörästä muuta huonoa sanottavaa kuin surkea takaiskari. Kaikin muin puolin täydellinen pyörä.

Tuossa vielä muutama lukemisen arvoisia linkkejä --> http://www.motot.net/wiki/Kawasaki_kdx
http://www.kolumbus.fi/perhe.koistinen/dttiedot.htm



Kiitosksia tiedoista.Pistän tosiaan pyörän harkintaan.Kuulostaa hyvältä.Huonoihin takaiskareihin olen tottunut tuon derbin takia:D

Jostai joskus luin että saa näihin modattuu pienel vaival näitten uusien kx:en tankit ja katteetki.Pitäköö paikkaansa?Tankkii joutui jotenki modaa kummiski.

E:http://www.nettimoto.com/kawasaki/kdx/1169626 Tuossa ny kumminki laitettu 2003 vuosimallin kx:än tankki ja katteet
Viimeksi muokannut jokuvaan123 päivämäärä 8.8.2011 22:58, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kawasaki KDX 125

8.8.2011 22:53

Jurkki kirjoitti:Olen ku KIPSi ei toimi ja luulen että mittari valehtelee. Mutta tuo 125 on mitattu aivan loppuun vinguttamalla ja ideaalisissa olosuhteissa. Nätisti se kiihtyy sinne 115 asti ja sitten alkaa olemaan vähän hitaampaa se nopeuden kertyminen.

E: Meneekö se 91vm. 250cc KXsän kone ihan heittämällä kiinni kun ulkoisesti pyörä on kumminki täysin samannäköinen kuin tuo kodexi? Tarvis vähän lisää tehoa niin mietin tommosen koneen hommaamista.

E2: Ja jos jollaki olis KXsän alustaa myytävänä niin voi tarjoilla YV:llä.


KIPSin toimimattomuus ei vaikuta kokonaistehoon, ainoastaan alakierroksille... Samoja lukuja on nimittäin itelläkin Rinon kanssa. En usko että ykskään 11kw enska pääsee noihin nopeuksiin.

Re: Kawasaki KDX 125

8.8.2011 23:13

Mutta venttiilit on kiinni että eikö sen pitäis rajottaa huippuja?

Jostai joskus luin että saa näihin modattuu pienel vaival näitten uusien kx:en tankit ja katteetki.Pitäköö paikkaansa?Tankkii joutui jotenki modaa kummiski.

E:http://www.nettimoto.com/kawasaki/kdx/1169626 Tuossa ny kumminki laitettu 2003 vuosimallin kx:än tankki ja katteet


Joo ei ole kuulema iso homma. Käsitykseni mukaan ei tarvi muutakuin napauttaa vakio tankkiin lommot joihin hitsaa mutterit että saa katteet kiinni. Penkin saa kiinni siirtämällä tankissa olevaa kiinnikettä muutaman sentin alemmas. Nuohan on kans ihan perkeleen hienoja nuilla uusilla katteilla. Itse saatan talvella vaivautua modailemaan KX250F:n katteet kiinni jos rahatilanne antaa myöten.

Re: Kawasaki KDX 125

9.8.2011 15:35

98vm kawan katteet saa tankkiin leikkelemällä, ja hitsaamalla mutterit eri kohtiin. Takakatteina taitaa olla 250kxf katteet, jotka myöskin sopii leikkelemällä. Galleriasta voipi katsella kuvia katteista+tankki. Ko sarja on muuten myynnissä 100€.

Re: Kawasaki KDX 125

9.8.2011 17:28

Nyt vinkkejä! Kdx käynnistyy hyvin, tyhjäkäynnissä ei mielestäni kuulu ylimääräisiä ääniä. Mutta kun vääntää kaasun pohjaan, kiertää vain n.7k, sitten alentaa kierroksia ja rupeaa "röpöttämään"(Ei samalla tavalla kuin kävisi liian rikkaalla) hieman tyhjäkäyntiä korkeammilla kierroksilla.
Lisäksi vuotaa 2t-seosta tästä KIPSin "pyörittäjän" kotelon alta. :s Toiminut samoilla asetuksilla lukuun ottamatta kaasuvaijerin vaihtoa aiemmin viime kesänä/syksynä .

Re: Kawasaki KDX 125

10.8.2011 10:54

jokuvaan123 kirjoitti:Paljos tästä pelistä löytyy heppoi vakion ja TT?

Oon miettimässä ku saa ens vuon kevari kortin et olisko hyvä pyörä kun kumminki enskan haluaisin ja ei ole varaa mihinkää kottaraisiin tai husseihi ym.

Onks iso homma laittaa TT?Onks kulutus puoli minkä laine? pärjääkö motaril tt ilman mitää tappi pitkii välei.

Sori kauhee kysely mut itse en tiedä pyörästä oikee mitään muuta kuin että kestäväks pyöräks on kehuttu.
'


Jos Kdx:ää oot hankkimassa nii tästä vimosenpäälle timmi ja nätti peli!! http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ka ... 5/id18142/

Re: Kawasaki KDX 125

10.8.2011 21:37

smulle kirjoitti:
jokuvaan123 kirjoitti:Paljos tästä pelistä löytyy heppoi vakion ja TT?

Oon miettimässä ku saa ens vuon kevari kortin et olisko hyvä pyörä kun kumminki enskan haluaisin ja ei ole varaa mihinkää kottaraisiin tai husseihi ym.

Onks iso homma laittaa TT?Onks kulutus puoli minkä laine? pärjääkö motaril tt ilman mitää tappi pitkii välei.

Sori kauhee kysely mut itse en tiedä pyörästä oikee mitään muuta kuin että kestäväks pyöräks on kehuttu.
'


Jos Kdx:ää oot hankkimassa nii tästä vimosenpäälle timmi ja nätti peli!! http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ka ... 5/id18142/


Muuten kyllä mutta kevari luvassa vasta ensi kesänä eikä ole varaakaan ostaa vielä..

Re: Kawasaki KDX 125

14.8.2011 10:42

Kiinnostaisiko ketään ostaa itselleen minulta 125KX keula, ihan normi, ettei usd. Ei vuoda stefat eikä mitään, ainoa vika on ettei mitenkään kauniimmat ulkoa. Menee suoraan heittämällä paikoilleen, mitattu emäputki, joka on tismalleen sama kuin vakio USDssa.
Itsellä ei mielenkiinto riitä, kun t-kappaleissa ei ole paikkaa maskivilkkuhirvitys härdellin pulteille... Jos haluaa niin saa vanteenkin kaupan päälle!

Re: Kawasaki KDX 125

16.8.2011 12:25

Nyt ois jollain tilaisuus saada kodeksi halvalla. Pikku johtovikaa, niin kipinää ei anna. Itsellä muutakin aktiviteettiä, niin ei jaksa enää setviä noita. Jollekkin kevari-ikäiselle pikku ilta-askarteluproggis siis. Kilvissä ja TT ja paperit kunnossa ja kone ja alusta ja kulutusosat hyvät. Soittakaa ja kuka tulee ekana 2500€ kanssa pihaan niin kaupat on siinä!

Re: Kawasaki KDX 125

16.8.2011 15:58

noonni sytytyksen käämiä ja sen pohjalevyä kaivataan ja ehjä pitäisi olla. Ja meneekö esim 125 kx:n tai kmx:n osat?

Re: Kawasaki KDX 125

16.8.2011 17:01

wikakasa kirjoitti:noonni sytytyksen käämiä ja sen pohjalevyä kaivataan ja ehjä pitäisi olla. Ja meneekö esim 125 kx:n tai kmx:n osat?


Minulta rikkinäinen, jonka saa käämittämällä toimimaan.

Re: Kawasaki KDX 125

17.8.2011 20:27

Mulla on -91 kodexi vireinä kxn pytty, 33 keihini, piperi ja TT-putki. Minkäs kokosta suutinta suosittelisitte? Välit on nyt 15/52 joten mistäs saisin ostettua hieman pienemmän eturattan? :)

Re: Kawasaki KDX 125

17.8.2011 23:14

Latexi94 kirjoitti:Mulla on -91 kodexi vireinä kxn pytty, 33 keihini, piperi ja TT-putki. Minkäs kokosta suutinta suosittelisitte? Välit on nyt 15/52 joten mistäs saisin ostettua hieman pienemmän eturattan? :)


Kokeilemalla selviää suutin... Mikä nykysessä on vikana?
Eturattaita saa esim. http://www.mc-scatter.com/

Re: Kawasaki KDX 125

18.8.2011 7:36

asaaa kirjoitti:
Latexi94 kirjoitti:Mulla on -91 kodexi vireinä kxn pytty, 33 keihini, piperi ja TT-putki. Minkäs kokosta suutinta suosittelisitte? Välit on nyt 15/52 joten mistäs saisin ostettua hieman pienemmän eturattan? :)


Kokeilemalla selviää suutin... Mikä nykysessä on vikana?
Eturattaita saa esim. http://www.mc-scatter.com/


Vikana se että kierrosherkkyys ei ole ihan sitä mitä luulisin noilla vireillä olevan, eikä jaksa kiihtyä enää nelosvaihteen jälkeen mihinkään :|

E: meneekös KXn eturattaat kodexiin?