Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

2.2.2011 19:43

Kävisköhän se -08 lukollinen korkki -07 vuoden XT:hen, että sais lukollisen korkin?

3.2.2011 16:05

jakezi95 kirjoitti:osaisko joku selittää miten toi xt:n tankinkorkki oikee toimii kun musta vähän monimutkasen tunutune juttu?

mulla oli kans kun sain ton oman niin ei meinannu lähtee auki oikeestaan millään, niin jotain crc:tä sun muuta suihkutin sitte oikeen urakalla niin sit se aukes... tosin vähän jäykkähän tuo on vieläkin mutta toimii silti.

12.2.2011 19:34

Otin tossa Yammusta konetta irti ja ihmettelin mikä se palikka "air induction assy" on siinä kannen yläpuolella rungossa kiinni. Itel ei ainakaa ollu ku se letku imukaulan ja sen palikan välillä kiinni. Mikä sen palikan tarkotus nyt oikein on. Asiallisia vastauksia tarvitaan. En haluu kuulla mitää "Se on vaa sellai jännä palikka" -vastauksia. :D

16.2.2011 21:30

AFT3RMiX kirjoitti:Otin tossa Yammusta konetta irti ja ihmettelin mikä se palikka "air induction assy" on siinä kannen yläpuolella rungossa kiinni. Itel ei ainakaa ollu ku se letku imukaulan ja sen palikan välillä kiinni. Mikä sen palikan tarkotus nyt oikein on. Asiallisia vastauksia tarvitaan. En haluu kuulla mitää "Se on vaa sellai jännä palikka" -vastauksia. :D

Pikaisella googlauksella löytyi tämmönen:
"The new XT125R comes equipped with both an electric starter and kick starter and 5-speed transmission. For reduced emissions the exhaust system is equipped with a catalyser and an air induction system."
Eli näin kaiketi pikaisesti suomennettuna: Päästöjen vähentämiseksi pakojärjestelmä on varustettu katalysaattorilla ja ilman Imujärjestelmällä.
tiedä sitte mitä tuo oikeesti tarkottaa...

Ainiin, täs on myös sen sivun linkki http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xt125r%2005.htm

17.2.2011 20:48

Jerick kirjoitti:
AFT3RMiX kirjoitti:Otin tossa Yammusta konetta irti ja ihmettelin mikä se palikka "air induction assy" on siinä kannen yläpuolella rungossa kiinni. Itel ei ainakaa ollu ku se letku imukaulan ja sen palikan välillä kiinni. Mikä sen palikan tarkotus nyt oikein on. Asiallisia vastauksia tarvitaan. En haluu kuulla mitää "Se on vaa sellai jännä palikka" -vastauksia. :D

Pikaisella googlauksella löytyi tämmönen:
"The new XT125R comes equipped with both an electric starter and kick starter and 5-speed transmission. For reduced emissions the exhaust system is equipped with a catalyser and an air induction system."
Eli näin kaiketi pikaisesti suomennettuna: Päästöjen vähentämiseksi pakojärjestelmä on varustettu katalysaattorilla ja ilman Imujärjestelmällä.
tiedä sitte mitä tuo oikeesti tarkottaa...

Ainiin, täs on myös sen sivun linkki http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_xt125r%2005.htm

Juu. Varmaa kierrättää osan pakokaasuist uudellee ku siit menee se letku ilmanputsarii. Aika turhalta tuo kuulostaa ja otinki jo irti sen. ;)

17.2.2011 22:13

Juu oikeessa olette, "systeemi" kierrättää pakokaasuja takasin imupuolelle jotta moottorin lämpötila laskisi (pakokaasuissa ei ole enään palavia aineita niin seos palaa "huonommin" ja viileämmin) ja auttaahan se päästöissä kanssa hiukan. Ihan hyvä idea ollu mutta täs pelis kun muita kun ilmajäähdytteinen ei hirveesti sido lämpöä pois moottorista, mutta viimeistenkin tehojen vieminen ei tee hyvää vaikka huomaamaton erohan se on. Autoissa joissa tämä takasinkierrätys venttiili systeemi on, sitä ohjataan tietokoneilla ja kierrätys tapahtuu tietyissä lämpötiloissa, ja kun tässä pelissä yhetys on kokoajan auki, niin ei saada samaa hyötyä mitä autoissa. Tässä kaikki mitä tämä autonmekaanikoks opiskeleva osaa kertoo tästä systeemistä :)
Viimeksi muokannut khor päivämäärä 18.2.2011 18:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei välttämättä turhaan tarvitse lainata, tai ainakaan tehdä useampaa sisäkkäistä lainausta

17.2.2011 22:37

Eli periaatteessa yks "viritysvinkki" lisää :D
Viimeksi muokannut khor päivämäärä 18.2.2011 18:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei välttämättä turhaan tarvitse lainata, tai ainakaan tehdä useampaa sisäkkäistä lainausta

24.2.2011 15:15

Onkohan 28mm PHBH lortto liian iso jos koneistaa kannen?

24.2.2011 15:27

laqpis_ kirjoitti:Onkohan 28mm PHBH lortto liian iso jos koneistaa kannen?

Luultavasti sopiva, itel on 26 milline ja imupuolta vaan nähän avarrettu nii on iha hyvä =)

24.2.2011 15:40

jojeli- kirjoitti:
laqpis_ kirjoitti:Onkohan 28mm PHBH lortto liian iso jos koneistaa kannen?

Luultavasti sopiva, itel on 26 milline ja imupuolta vaan nähän avarrettu nii on iha hyvä =)

Oks siinä vakio putsari?

24.2.2011 15:45

laqpis_ kirjoitti:
jojeli- kirjoitti:
laqpis_ kirjoitti:Onkohan 28mm PHBH lortto liian iso jos koneistaa kannen?

Luultavasti sopiva, itel on 26 milline ja imupuolta vaan nähän avarrettu nii on iha hyvä =)

Oks siinä vakio putsari?

Mulla on pipercross ksuoraa kaasuttimessa kiinni, virtaa ilma hyvin sisää ja muhkeet imuäänet tulee

24.2.2011 16:50

jojeli- kirjoitti:
laqpis_ kirjoitti:
jojeli- kirjoitti:
laqpis_ kirjoitti:Onkohan 28mm PHBH lortto liian iso jos koneistaa kannen?

Luultavasti sopiva, itel on 26 milline ja imupuolta vaan nähän avarrettu nii on iha hyvä =)

Oks siinä vakio putsari?

Mulla on pipercross ksuoraa kaasuttimessa kiinni, virtaa ilma hyvin sisää ja muhkeet imuäänet tulee

Joo ite meinasin tehä ilmanputsarille uuen seinän pleksistä ja pientä reikää siihe

4.3.2011 22:03

Eikös vakiona oo Mikunin VM20 20mm? Jos isomman kaasarin pelkästää pistääs, nii mikä olis sopivan kokoonen?

4.3.2011 22:10

Arviolta 24-26mm vois olla passeli

5.3.2011 12:14

Joku 26mm pyöreäkurkkuinen on aika passeli jos vähän kantta avartaa, jollei avarra niin 24mm on sopiva. Muistaakseni kannen imuaukko oli juurikin sen 24mm kokoinen.