Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

11.1.2011 23:10

jakezi95 kirjoitti:
Jerick kirjoitti:
jakezi95 kirjoitti:Nonii olis kevari hakusessa ja tää xt voiski olla ihan käypä peli, joten voisko joku vaikka vastailla muutamiin kysymyksiin: Millanen ajaa pitkää matkaa entä kakspäällä? Onko kuinka suuri tankki? Ja paljon tankillisella menee entä sen jälkee ku rupee bensavalo palamaa? Mitenkä löytyy noita varaosia? Kuinka usein ootte öljyt vaihtanu? Paljon kulkee vakiona suunnilleen entä kiihtyvyys? Onko paljonkaa tehottomampo kuin WR? Kiitokset vastauksista.


Matka ajosta sen verran että minä ajoin ite viimekesänä yks päällä maisemareittiä kouvola - savonlinna välin ja matkaa kertyi joku 300km ja ihan sujuvasti meni! kakspäälläki on tultu lappeenrannassa käytyä... tankki oli muistaakseni 12l ja sillä menee noin 220km ennen kun pensavalo syttyy, ja varatankillakin pääsee jonkinmoisen matkan. ei ole kertaakaan pensa loppunu itellä vaikka on jossain korvessa onkin varatankille mennyt. varaosista en oikeastaan tiedä kun ei ole noiden 10 000km aikana mitään mennyt rikki, mutta kyllä yamaha huolto liikkeistä löytyy. ohjekirjassa öljyt suositellaan vaihdettavan 5000km välein mutta ite olen 2000km välein vaihtanut ja silloinki öljy on ollut aivan mustaa. kiihtyvyydestä sen verran että kaikki virimopot on pessy tähän mennessä, ja kulkupuolta löytyy 100 +- 5 päivästä ja sun painosta riippuen. ite en ole ainakaan hetkeäkään katunut ostosta. ja mun mielestä tosi näppärä kaupunkiajoon. ja keuliakkin voipi jos osaa ja endotki menee ihan ok:sti.


Kiitos kattavasta ja tyhjentävästä vastauksesta. Viikonloppuna olis tarkotus mennä XT:tä kattomaan.

eipä mittää, toivotaan että oli apua. onko minkä vuotinen xt ja paljon ajettu?

12.1.2011 23:50

Osaisko kukaan kertoa että käykö äxteen vanteet weeärrään? Näyttää ainakin samlta, mutta niinhän ne kaikki :D

13.1.2011 23:40

sampo! kirjoitti:Osaisko kukaan kertoa että käykö äxteen vanteet weeärrään? Näyttää ainakin samlta, mutta niinhän ne kaikki :D

siitä en tiedä mutta nuo vanteet on täysin samat kuin mopo dt:ssä jos se yhtään auttaa

15.1.2011 19:57

Ei kellään ois kokemusta db-killerin pois ottamisesta? :s

17.1.2011 20:51

Paljonkos XT menee vakioon? Mitää halpaa virii saatavilla? Tyyppivikoja?

17.1.2011 21:37

Jebex kirjoitti:Paljonkos XT menee vakioon? Mitää halpaa virii saatavilla? Tyyppivikoja?

foorumia voisi selata kyllä vähän ylemmäksi....
Jerick kirjoitti:
jakezi95 kirjoitti:Nonii olis kevari hakusessa ja tää xt voiski olla ihan käypä peli, joten voisko joku vaikka vastailla muutamiin kysymyksiin: Millanen ajaa pitkää matkaa entä kakspäällä? Onko kuinka suuri tankki? Ja paljon tankillisella menee entä sen jälkee ku rupee bensavalo palamaa? Mitenkä löytyy noita varaosia? Kuinka usein ootte öljyt vaihtanu? Paljon kulkee vakiona suunnilleen entä kiihtyvyys? Onko paljonkaa tehottomampo kuin WR? Kiitokset vastauksista.


Matka ajosta sen verran että minä ajoin ite viimekesänä yks päällä maisemareittiä kouvola - savonlinna välin ja matkaa kertyi joku 300km ja ihan sujuvasti meni! kakspäälläki on tultu lappeenrannassa käytyä... tankki oli muistaakseni 12l ja sillä menee noin 220km ennen kun pensavalo syttyy, ja varatankillakin pääsee jonkinmoisen matkan. ei ole kertaakaan pensa loppunu itellä vaikka on jossain korvessa onkin varatankille mennyt. varaosista en oikeastaan tiedä kun ei ole noiden 10 000km aikana mitään mennyt rikki, mutta kyllä yamaha huolto liikkeistä löytyy. ohjekirjassa öljyt suositellaan vaihdettavan 5000km välein mutta ite olen 2000km välein vaihtanut ja silloinki öljy on ollut aivan mustaa. kiihtyvyydestä sen verran että kaikki virimopot on pessy tähän mennessä, ja kulkupuolta löytyy 100 +- 5 päivästä ja sun painosta riippuen. ite en ole ainakaan hetkeäkään katunut ostosta. ja mun mielestä tosi näppärä kaupunkiajoon. ja keuliakkin voipi jos osaa ja endotki menee ihan ok:sti.


Virityksistä senverran että mun tietääkseni halvalla tuosta ei huippuja saa enempää irti (jossei mörinöitä lasketa tehoiksi)

EDIT: korjatkaa muut tietäväiset jos olen väärässä

25.1.2011 22:45

tuli tosta mieleen että mistä (nettikaupasta) ootte tilannu tähän noita takalippoja vai mikä nyt onkaa siin penkin jatkona?

26.1.2011 18:04

vakiosta kun vaihdat kilven telineen ja laitat uudet vilkut niin on ainakin omasta mielestä todella hieno :D

26.1.2011 20:03

apina_mies kirjoitti:vakiosta kun vaihdat kilven telineen ja laitat uudet vilkut niin on ainakin omasta mielestä todella hieno :D

joo on uus kilventeline ja hieno on mutta kun se muovi läpykä siin heti pnkin perässä, mulla sininen, on paskana niin tarviis uuden siihen. Siis takahäki päällä oleva se läpyskä

27.1.2011 17:11

Jerick kirjoitti:
apina_mies kirjoitti:vakiosta kun vaihdat kilven telineen ja laitat uudet vilkut niin on ainakin omasta mielestä todella hieno :D

joo on uus kilventeline ja hieno on mutta kun se muovi läpykä siin heti pnkin perässä, mulla sininen, on paskana niin tarviis uuden siihen. Siis takahäki päällä oleva se läpyskä

kannattaa kysyä moto liikkeistä joissa on yamahan huolto, hinta saatta olla kyllä aika suolainen :|

27.1.2011 17:57

apina_mies kirjoitti:
Jerick kirjoitti:
apina_mies kirjoitti:vakiosta kun vaihdat kilven telineen ja laitat uudet vilkut niin on ainakin omasta mielestä todella hieno :D

joo on uus kilventeline ja hieno on mutta kun se muovi läpykä siin heti pnkin perässä, mulla sininen, on paskana niin tarviis uuden siihen. Siis takahäki päällä oleva se läpyskä

kannattaa kysyä moto liikkeistä joissa on yamahan huolto, hinta saatta olla kyllä aika suolainen :|

D: oiskohan mitään tarvike 'lippaa' mikä sopis ja ois halpa? kellään tietoa

27.1.2011 18:32

Jerick kirjoitti:
apina_mies kirjoitti:
Jerick kirjoitti:
apina_mies kirjoitti:vakiosta kun vaihdat kilven telineen ja laitat uudet vilkut niin on ainakin omasta mielestä todella hieno :D

joo on uus kilventeline ja hieno on mutta kun se muovi läpykä siin heti pnkin perässä, mulla sininen, on paskana niin tarviis uuden siihen. Siis takahäki päällä oleva se läpyskä

kannattaa kysyä moto liikkeistä joissa on yamahan huolto, hinta saatta olla kyllä aika suolainen :|

D: oiskohan mitään tarvike 'lippaa' mikä sopis ja ois halpa? kellään tietoa

Ite otin vaa puutarhasakset kätee ja nätti tuli mut itelki tulos uutta alumiinilevystä ja tarvikevalosta :)

29.1.2011 12:56

Eilen käytiin hakee mulle sitten -08 XT!

1.2.2011 18:43

osaisko joku selittää miten toi xt:n tankinkorkki oikee toimii kun musta vähän monimutkasen tunutune juttu?

1.2.2011 22:57

ööh... eikö se avaimella avattava korkki oo -08 pyöräs? No avain sinne korkin avaimenreikään ja niks naks* koitat käyttää sitä niiku avaimilla yleensä tehdää.. kokeilemalla selviää, ei se sen monimutkaisempaa pitäis olla.