Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Beta RR 125 4T LC

13.7.2014 17:27

Murska Arska kirjoitti:Kiitti Peltisorsa, poika tossa vieressä lähettää terkkuja ajokaverille ;)

Poika oli yllättynyt kuinka paljon Beta sai peukutuksia ja muutaman ostotarjouksen

Parin viikon päästä kuulema uudestaan miittiin, jos silloin olisi kiinni kunnollinen pohjapanssari ja uudet rysterit jotka kestää paremmin osumaa.


Tänks ja kerrohan takasinkin päin terveisiä! Varmasti, kyllähän se katseita kääntää. :D Hienosti väänti etiäppäin kakspäällä poikasi samaan tahtiin ellei ripeämmin mitä oma Berttani. Kuulinko omiani vai onko teillä tuo B5 johtokuri paikallaan? Eli kierrostenrajotin? Katellaan jos törmätään seuraavassakin miitissä!

Re: Beta RR 125 4T LC

13.7.2014 21:26

Moottorin setuppi on EGR poistettu kokonaan ja letkujen paikat tulpattu, katti paikallaan, killeri poistettu, vaahtomuovi ilmansuodatin, B5 johto katkaistu, tk42 ja ps 132.5.

Kierroksia kone ei tarvii yhtään enempää joten rajoittimeen ei ole koskettu, jos tässä sellaista mahdollisuutta edes on. Vääntöä pitää saada lisää alakierroksille ja se ehkä menee työn alle jonain päivänä.

Re: Beta RR 125 4T LC

14.7.2014 0:14

Millalailla ne letkujen paikat tukittu? Vois kato tosta omasta Hussendeeruksesta ottaa ton EGR:n pois tilaa viemästä.

Re: Beta RR 125 4T LC

14.7.2014 8:01

Imukaulan ja alkukäyrän paikat saa tukittua letkun pätkällä mihin on tehty tulppa. Pultti ei käy tulpaksi koska voi vuotaa kierteen kohdalta. Ilmansuodattimen koteloon löytyi sopivan kokoinen tappi reikään ja klemmarilla kiinni.

Re: Beta RR 125 4T LC

17.7.2014 17:04

-
Viimeksi muokannut lusikka6000 päivämäärä 9.2.2015 21:27, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Beta RR 125 4T LC

17.7.2014 17:17

Penkin ruuvikiinnitys lelumaisen alkuperäisen muovilukon tilalle, pysyy jakkara kiinni vaikka konttaa välillä.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Beta RR 125 4T LC

17.7.2014 17:26

Laitan eri viestiin muutaman kuvan ilmansuodatin modauksesta. Lisää kuvia tulee ensi viikolla kun pestään suodatin, samalla saa kuvan kehikosta ja ehkä paremmat kuvat sovitelevystä.

Suodatin ja kehikko on Suzuki RMZ450 2010-2011.

Sovitelevy on tehty 3mm muovilevystä, levyyn porattu yksi reikä kehikon ohjuritappia varten ja taakse/alas/ylös laitettu stopparitapit pitämään suodatinta paikallaan. Levy on kiinnitetty sitkeällä kaksipuolisella polyuretaani teipillä, voi olla että teippi vaihtuu Liquisole liimaukseen.

Kehikon ja kiristyspannan väliin tein vähän pitemmän väliholkin, samalla joutuu kehikon vastakappaleen hiomaan lyhyemmäksi ja viistoksi sekä poraamaan vastakappaleeseen vinon reiän.

Onhan siinä vähän jumppaa että saa kaikki sovitettua ja että koko hässäkkä pysyy tiiviinä ettei pölyä pääse koneeseen.

Kuva

Kuva

Re: Beta RR 125 4T LC

19.7.2014 21:07

Hyvältä näyttää&thumbs up!

Mistä puljusta suosittelet ostamaa suodattimen ja kehikon?

Re: Beta RR 125 4T LC

20.7.2014 8:55

Suodatin löytyi Vantaan Stormilta hyllystä ja hinta on noin 20€, kehikon tilasin Örtheniltä ja se maksoi vajaa 20€.

Re: Beta RR 125 4T LC

21.7.2014 14:49

Tietääkös kukaan paikkaa misä sais nähin vanhempiin betoihin mäntiä? Ettiny googlen melkee läpi mutta löytyy vain noihin vesijäähtteisiin.

Re: Beta RR 125 4T LC

21.7.2014 19:14

Minkä valmistajan moottori on vanhemmissa? Varmaan löytyy mäntä kun selviää moottorin merkki, tai missä muussa merkissä on sama kone.

Re: Beta RR 125 4T LC

25.7.2014 3:24

Lisko ehkä Yamahan kone?

Re: Beta RR 125 4T LC

20.8.2014 17:30

Morjens! Kertokaaha Betan hyviä ja huonoja puolia! Paljon kuluttaa? Huiput? Helppo virittää? Miten toiminut? Mitään tyyppivikoja? Kiitos! :)

Re: Beta RR 125 4T LC

20.8.2014 17:38

Eipä kai se paljoa eroa Riejusta moottorin osalta joten viritys/kulutus/huiput sulla onkin jo varmaan tiedossa ;)

Tyyppivikoja ei taida hirveesti olla. Huohottimen letku haperoituu ja takajousituksen linkustot on aika kuivana kasattu joten menee aika nopeasti väljäksi. Suurin ongelma on maahantuojan hampaattomuus erinäisiin asioihin, käytännössä saa varautua siihen että pyörässä ei ole takuuta ollenkaan ja varaosia saa sitten odotella viikko tolkulla.

Ilmansuodatin sekä takaratas on sikahintainen.

Motonetin taka jarrupalat ei sitten ole tähän sopivat, on liian pitkät ja paksut. Toki saa sovittamalla ja viilaamalla mutta kun valmiiksi sopiviakin löytyy niin miksi viritellä? Beta mopon takapalat sopii suoraan paikalleen.

Re: Beta RR 125 4T LC

20.8.2014 17:47

Ookkei kiitoksia! Alkaa tuo Rieju käymään hermoille ja kukkarolle oikein kunnolla nii pyörän vaihto on jo pitkää pyöriny mielessä :D