Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

6.12.2009 14:54

Tropicalll kirjoitti:
|TgNox| kirjoitti:
Tropicalll kirjoitti:Kuis usein tälläseen tarvii mäntä vaihtaa, ja paljon se mäntä maksaa? Ja miten nää on kuristettu (08-09)?

Mäntä kadulla 60-80h ja maksaa ~100-150€ paikasta riippuen. Kuristuksista en osaa sanoo mut veikkaisin et pakoputkesta, kaasukahvasta tai ilmanputsarista. Joku ketä tietää voi tarkentaa. ;)


Niin usein? Kuinka moni muka vaihtaa niin usein edes? Ja siinähän täytyy sit jo porauttaa sylinterii ja kantta oikasta, eihän sinne voi loputtomasti niitä lyödä. Aika kalliiks tulee ajella tollasella.. Entäs sit laatikkoöljyt? Kuinka moni niitä muka vaihtaa 500-1000km välein? :D

Kaikki ketkä haluaa et pyörä pysyy kunnos huoltaa sitä niin ku kuuluu. Eipä sitä sylkkää voi porata ku on pinnoitettu. Täytyy pinnoittaa uudestaa jos tulee naarmui. Miksköhän vitus kansi pitäis oikasta?? Ei kantta tarvii ees ottaa pois ku vaihtaa männän. Laatikkoöljyt kannattaa kans vaihtaa ajallaan. Kytkin ei oikeen tykkää paskoist öljyist ja sen kyllä ihan huomaa sit ku öljyt menee paskaks.

Selväähän se on et kisapyörän ylläpito on kallista. Pysy vaan mopossas tai osta nelari..

6.12.2009 16:05

Tropicalll kirjoitti:Entäs sit laatikkoöljyt? Kuinka moni niitä muka vaihtaa 500-1000km välein? :D
Ite en aja edes tota 500km, ihan max. 10h ja siinä tulee n.200-400km riippuen vähä missä ajaa ja miten... Suosittelen että ajat sillä vitun skootterillas vaan.

6.12.2009 16:53

Noc kirjoitti:
Tropicalll kirjoitti:Entäs sit laatikkoöljyt? Kuinka moni niitä muka vaihtaa 500-1000km välein? :D
Ite en aja edes tota 500km, ihan max. 10h ja siinä tulee n.200-400km riippuen vähä missä ajaa ja miten... Suosittelen että ajat sillä vitun skootterillas vaan.

Ittekki vaihan 500-1000km sisään aina derbissä öljyt, vaikka suositus on jotain ihan muuta. On se mukavempi kun mopo toimii niinku pitää ja kyllä sen huomaakin sitte. Tottahan se on, että kalliiks tulee mutta kalliimmaks se tulee jos koko paska lahoo :lol:

6.12.2009 17:02

no tuo on kyllä jo hifistelyä :D

6.12.2009 18:45

Ei ole. Ei jatketa enää öljynvaihtoväli-keskustelua. Turhaa, koska se on vain fakta että mitä useammin vaihtaa sen parempi. Menkää avautumaan kotari- tai hussepuolelle jos on pakko ja ajakaa niillä samoilla öljyillä 10k kilometriä. Turha tänne tulla aukoo kun suurin osa vaihtaa juuri tuon 500km paikkeilla.

6.12.2009 22:46

Noc kirjoitti:
Tropicalll kirjoitti:Entäs sit laatikkoöljyt? Kuinka moni niitä muka vaihtaa 500-1000km välein? :D
Ite en aja edes tota 500km, ihan max. 10h ja siinä tulee n.200-400km riippuen vähä missä ajaa ja miten... Suosittelen että ajat sillä vitun skootterillas vaan.


Oho joku tais paskoo sänkyynsä aamulla :roll: On se kumma kun temmi ketjuun kaikki massakotarimiehet tulee vastaileen, kyllä mä näillä hinnoilla mun "skootterissa" pysynkin ;)

6.12.2009 23:11

Tropicalll kirjoitti:Oho joku tais paskoo sänkyynsä aamulla :roll: On se kumma kun temmi ketjuun kaikki massakotarimiehet tulee vastaileen, kyllä mä näillä hinnoilla mun "skootterissa" pysynkin ;)

Miksei vois "massakotarimiehet" vastailla temmi topiciin?? Eipä ne kisapyörät niin paljoo toisistaan eroo etteikö kotarikuski osais sanoo koska temmii pitäis huoltaa ja kannattaaks sitä männänvaihtoo pitkittää, vaik siin temmis onki mopopoikien mielest ne maagiset 45hp ja jättää kaikki muut pyörät ku jonkun ilmotukses niin luki... :roll:

6.12.2009 23:14

Joo siis viimeinen OT minun osalta, mutta ei sitä mopoon ihan 500-1000 km välein tarvii vaihtaa mutta eihän se toki haittakkaan, kisapyörät on sitten jo asia erikseen.

6.12.2009 23:47

Tropicalll kirjoitti:Oho joku tais paskoo sänkyynsä aamulla :roll: On se kumma kun temmi ketjuun kaikki massakotarimiehet tulee vastaileen, kyllä mä näillä hinnoilla mun "skootterissa" pysynkin ;)
Heii kaveriiii! Skootteripuoli on tossa alempana, meehä sinne huutelee ja unelmoimaan siitä maagisesta kizaenzkazta!

7.12.2009 12:45

Ricede kirjoitti:Joo siis viimeinen OT minun osalta, mutta ei sitä mopoon ihan 500-1000 km välein tarvii vaihtaa mutta eihän se toki haittakkaan, kisapyörät on sitten jo asia erikseen.


Niin, mitäköhän pyöriä nämä olivatkaan? Tehtaalta tullessa valmiina kisaan. Yritetääs nyt jättää turhat kommentit poes.

7.12.2009 19:41

Ricede kommentoi luultavasti tuohon måpå199 sanomisiin, kun måpå199 derbihän ei mikään kisaenska ole.

7.12.2009 20:44

Näköjään ymmärsin viittauksen väärin. Pahoittelen. Ainainen väittely öljynvaihdosta on vaan alkanut käymään hermoille.

Pääasia kuitenkin on että näissä pärrissä on hyvä vaihtaa etenkin laatikon öljyt mahd. usein.

Btw, mitenkäs päin takarenkaan spaceri pitäis tulla? Laajempi alue renkaaseen ja pienempi takahaarukkaan vai toistepäin?

8.12.2009 16:11

laajempi renkaaaseen, 100 varmaks en kyllä mee sanoo

8.12.2009 17:08

Kiiiski kirjoitti:laajempi renkaaaseen, 100 varmaks en kyllä mee sanoo


ite olisin sanonu just toisinpäin :D mut eihän se sovi sinne ku yksin päin? jos laittaa väärinpäin ni mulla ainakin nappas jarrulevyn pultit satulan runkoon kiinni..

8.12.2009 17:11

Itekki muistelin niinku Kiiski sano.