Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

26.12.2010 19:18

StuntBomber kirjoitti:Periaatteesha niis on samat osat! :nörtti:

no eikai? :nörtti: kyllä minä sen tiedän mutta ihan mielenkiinnosta olisi hauska tietää onko hm tehnyt jotain koneelle, kun tuo normi cr125 on ainakin mettään aika yläkiertoinen peli.

26.12.2010 20:57

minusta tuossa koneessa ei oo mitään eroa cr krossi koneeseen elikkä ihan samanlaisia ovat.. nyt syksyllä ku ajoin tuolla hm:llä montulla niin oli kyllä ihan samantuntonen mitä entinen -05 cr 125

26.12.2010 21:28

eunikki kirjoitti:minusta tuossa koneessa ei oo mitään eroa cr krossi koneeseen elikkä ihan samanlaisia ovat.. nyt syksyllä ku ajoin tuolla hm:llä montulla niin oli kyllä ihan samantuntonen mitä entinen -05 cr 125

HM:ssä on suurempi vauhtipyörä verrattuna tavalliseen Honda cr crossiin. Syynä tähän on, et valoille/sähköille saadaan enemmän virtaa ja tasoittaa hiukan kierrosaluetta.

27.12.2010 22:50

Heräsi mielenkiinto HM:n uusista malleista CRE 125, tehas lupaa tt:nä racing kitillä 22kw, pitääkö paikkaansa? Ja miten hinta tuollainen 6k uutena?

27.12.2010 23:56

Eioo cr koneella vaan rotaxin. Eli laiskempi malli mitä tuovat nytten suomeen.

1.1.2011 13:43

Eikös vielä viime vuoden malleista irronnut jopa 40 hv?
E: jos nyt oikein ymmärsin nii näissä uusissa malleissa on jopa sähkönen öljypumppu... 8)

1.1.2011 14:01

Tarkemmin en ole perehtynyt penkeissä saatuihin tehoihin, mutta käsittääkseni hieman vajaa 40hv noista CR:n tekniikalla varustetuista HM:istä irtosi. Kuten laazeri ylempänä totesi, tämän vuoden malliin on vaihdettu Rotaxin "katulaiska" tekniikka, joten vastaavat tehot taitaa jäädä saavuttamatta.

1.1.2011 18:06

Miks tota uutta pyörää kaupitellaan niinku se olis joku kisa enska? Eikös se "katulaiska" ollu bike lehdeskin sielä competition puolella :s

1.1.2011 18:47

Se ku on hm, ni laitettu vaa siks kisapuolelle ;)
Harmi sinällää et hondan kone vaihtu rotaxii, mut uusien hm:mmie ostajat voi käydä apikkatopiceis katt
tomas koneen virejä/ huoltoa.
Kadulle iha järkevä ratkasu, mut harmi ku hondal ei oo enää 2t cr:ii ollu parii vuotee ja nyt tääki pikkuhiljaa kuopataa.

6.1.2011 22:14

Koska olette koneremppaa tehneet ~170h?

14.1.2011 23:45

rairairaisu kirjoitti:Miks tota uutta pyörää kaupitellaan niinku se olis joku kisa enska? Eikös se "katulaiska" ollu bike lehdeskin sielä competition puolella :s


Ei ees ollu

16.1.2011 22:45

EGo0s kirjoitti:Koska olette koneremppaa tehneet ~170h?


Riippuu täysin missä ajetaan. kaupungissa tosta 170h voi parikymmentä tuntia olla pelkästään ruuhkassa ja liikennevaloissa seisomista. 250h vois kaupunkikaniinille olla hyvä remppaväli. Muuten sitten tuollainen 200h ois aika jees.

23.1.2011 22:23

Eikös tuo uus hm ole sit tehokkain katulaiska? :)
Oletteko löytäneet toho mitää putkii sun muuta?
Onko missää muuus härvelis samaa konetta?

23.1.2011 22:27

Kaikissa uudehkoissa aprilioissa on sama kone (mx, sx, rs...) Eli kyllä pitäs löytyä kaikkea osaa. Putkista ei tietoa että meneeko rungon kiinnikkeen kohilleen.

23.1.2011 22:30

No tehokkain ja tehokkain. Saman tehonen ku Apikan mx/rx/sx, kun samalla koneella toimii. Painoa tosin taitaa olla vähemmän, joten kyllä se Smotoista/enskoista (katulaiskoista) tehokkain on.

Koneena siis on Rotax, joten sx/rx/mx putket pitäs mennä pakoaukkoon, mutta rungonmuotoilu ja kiinnikekohdat varmaan sitten taas eroaa toisistaan...