Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: GasGas Halley 125

22.3.2012 18:13

en kans tie mikä vittu tossa on jos teillä muilla menee tollasia vauhteja (aiemminki lukenu täällä tollasta). Mulla on ollu alunperin tossa molitorin myymät TTsuuttimet jotka oli 128 ja 70 jotain, ne oli liian pienet ja leipo kun kävi laihalla kylmillä keleillä ja siihen vielä lisäks imas ilmanputsarissa olevasta reiästä vettä koneeseen. Nyt on kiinni 135 ja 80 suuttimet ja normaalisti n.8-12c keleissä noi on täydellisesti säädöissä mut nyt ku on vielä vähän viileempi ni se käy pikkusen laihalla ku kutosella huiput vetäessä ku vedin kytkimen sisää ni nous kierrokset n.4000 rpm ennenku kaasulla kierrätti kytkin sisässä.
Ja pyörä on säädetty yhessä ammattimaisessa kotariliikkeessä joka huoltaa pääasiassa kisakotkia.

Vähän oon miettiny josko hommais sen 36 keihin PWK kaasarin tähän ja veis säädettäväks samaan paikkaan ku ennenki, ni pitäis mennä sen 120 helposti. Kaveritki ihmettelee et mite gassu voi kulkee noin omituisesti noin pitkillä väleillä, kun kiihtyy hyvin (0-80kmh jotain 5-6s) ja kulkee sen 105. Ku noin pitkillä väleillä sen pitäis mennä just toisinpäin, kulkea joku 130 ja kiihtyä laiskemmin :D yks homma mul on se et putki kusee vähän alkupäästä, mahtaako se laskee tehoja ? ja mitäs sil sit tekis ku siinä ei oo mitään tiivistettä mikä vois olla palanu tms.

Re: GasGas Halley 125

22.3.2012 18:16

Mulla on nyt siis menny lähemmäs 2000e gassuun rahaa ja kaikki on katottu niin tarkkaan läpi ku vaan voi kun selvitettiin mikä on häikkänä. Ja mul on suuttimia ja muita palikoita aika reilusti itellä lisää, mm. 145 pääasuutin jonka kiinnilaittamista mietin ettei kävis laihalla ja leipois taas :D

Ja tosta tehosta vielä et kummasti tehot laski kans sillo ku pytty ja mäntä vaihettiin leipomisen jälkeen, aiemmin oli huiput mittarissa 112 ja se meni mukavasti sen 90 ilman huutamista enne ku leikkas, mut sen jälkeen ku osat vaihettiin ni menee vaan ton 105 ja huutaa jo 90kmh kohalla aika paljon

Re: GasGas Halley 125

22.3.2012 18:24

Ihasproblem kirjoitti:Tuota oletkos nyt ihan varma, että pyöräsi on kunnolla säädöissä? Vai kulkevatko nämä Halleyt todella noin vähän vakiovälityksillä? TT-Hussethan kulkevat vakioväleillä 120-130km/h.

Ja täs on viel se outo et hussen vakiovälit jotain 13-50 eli aika lyhyet ja se menee TT:nä niillä sen 120-130, eli husse menis näillä väleillä 150 :D siin on kyl tosin 28 kaasariki vakiona ku tässä 26

Re: GasGas Halley 125

22.3.2012 18:29

Ajoitkos pyörääsi sisään ollenkaan?

Sitten kanssa tuo putki. Jos se pahasti vuotaa niin selittää tuon, mutta en osaa näin näkemättä sanoa enempää.

Re: GasGas Halley 125

22.3.2012 21:53

Ajoin sisäänajoa ekaks ~350km ja leipo, sitten uusiks n.700km ja ihan niinku pitääkin eli laajalla vaihtelevalla kierrosalueella eikä pitkiä aikoja huudattaen sekä huolellinen lämmitys koneelle aina ennen ajoa, nykyäänki vedän suht samalla tavalla mut nyt saatan välillä antaa laulaa piikillä mut en siltikää pitkiä aikoja :D. Putki kusee sen verran et näkee et sieltä puhaltaa savua välistä ja se koneen kylki on n.15x10cm aleelta ihan mustassa paskassa :D eli tungen pakoputkelle tarkotettua cumcum massaa siihe välii sitte ku sen saa puukolla pois jos haluu sen holkin irti siitä putkesta joskus.

Re: GasGas Halley 125

25.3.2012 17:00

Outoo mun mielest jos leipoo sisäänajos? Vaik oot oikein ajanu.. Oliks sul sillo tuorevoitelu käytös vai ei ?

Re: GasGas Halley 125

26.3.2012 21:30

Ei ollu ja syy on jo selvillä, molitorissa oli ensinnäki jääny huollossa (10tkm) kaikki oleellinen tekemättä, vaihto vaan pumpun stefat ja ilmas etujarrun koska niistä sanoin niille. Öljyt vaihtamatta, jäähdytinnesteet kattomatta, jarrunesteet suht lopussa takaa, jarrulevyt ja palat kummatkin kuluneet vaihtokuntoon, renkaanlaakerit kummastakin pyörästä aivan murusina, mittarin anturi jotai eivät osanneet vaihtaa + se leipomisen syy ilmanputsari jota eivät vaihtaneet eivätkä pesseet, siinä oli pohjapuolella kolmen sormen mentävä reikä. Lisäks olivat vaihtaneet pimenneen tulpan tilalle väärän lämpöarvosen tulpan joka pimes aina kun kone lämpes ja piti vaihtaa tulppa. (en tietenkään tienny et on väärä lämpöarvo ku luulin molitorin osaavan homman) Mäntä oli vaihdettu jo vanhan omistajan toimesta ennen huoltoa ja oli asennettu oikein.

Oli paskat ja viileet kelit sillon ja oli hörpänny vettä sisään siitä reiästä joka oli päätyny koneeseen asti + molitorin aikanaan laittamat TT-suuttimet olivat syyskeleille aivan liian pienet ja kävi pahasti laihalla jota en ite sillon tiennyt ja aiemmalla omistajalla oli käyny viileillä keleillä tuuri ettei ollu aiemmin leiponu :D
Tarinan opetus = Molitor Oy paska. :D Sisäänajo meni oikein ja öljyä tankissa n.3,5% kahdella ensimmäisellä sadalla kilometrillä jonka jälkeen 3%, vika oli vaan siinä vesihelmessä joka oli päässy koneeseen asti ja laihalla käyminen.

Re: GasGas Halley 125

26.3.2012 21:38

Reklamaatio tuollaisesta liikkeestä. Hehän tuollo puuttellisella huollollaan tekivät pyörästä lähes vaarallisen ajaa (jarrujen huoltaminen, renkaanlaakerien tarkistamattomuus ja lämpöleikkaamisen aiheuttaminen). Saithan nyt sentään jotain takaisin liikkeeltä?

Re: GasGas Halley 125

27.3.2012 8:59

En. selkis n.1,5kk jälkeenpäin syy miks oli leiponu kun saatiin se kunnon liikkeessä kuntoon. Ei ne siinä kohtaa mitään halunnu maksaa vaikka niitten ansiosta mulla on n.1800e edestä kuitteja ja sitä vitutuksen määrää joka oli koko sen ajan päällä ku pyörä oli palasina eikä kuntoon tulemisesta tietookaan :D
Kaikille kavereille oon mainostanu et älkää viekö enää molitoriin, yhen toisen kaverin hussesta vaihettiin 10tkm huollossa mäntä ja ketjut ja rattaat, ei muuta. Ilmanputsari oli ihan musta ja rasvanen, jäähdytiunnesteet niin vähissä et pamahti se jäähdyttinnesteletku halki koko matkalta kovan paineen takia jnejne. kyl niitä löytyy :D

Ja tosta vaarallisuudesta vielä et sitä se tosiaan oli, yhellä reissulla alko takarengas vipata ihan helvetisti ja ottaa kiinni jostain ku kuulu hirvee narskunta, ei auttanu muu ku ajaa himaan 20kmh ja sitte vietiin tutulle ni sieltä oli vaan valunu murusia ulos ku oli takanavan avannu, sama edessä. Ja jarrulevyt oli niin kulunu tollaselle uralle )( et oli kuulemma lähellä et kunnon jarrutuksessa ois poksahtanu halki ja nupit :D
Siitä lähin oon soittanu motoracing oy:lle (se ktm paja) jos on ollu tarvetta, eikä onneks oo sen sylinterisetin vaihdon ja sen jälkeisten kaasarin säätöjen jälkeen ollu. + onneks toi liike oli ''lempeä'' eikä velottanu enää ku osista sitte ku piti säätää kaasaria ja se väärä tulppa kun se huomattiin, parisataa euroa säästy vielä siitäkin.

Re: GasGas Halley 125

27.3.2012 14:59

Olisit nyt hemmetti sitten ottanut yhteyttä kuluttajansuojaviranomaiseen. Olisit saanut ihan törkeät hyvikset... No menneen talven lumia, mutta toivottavasti jatkossa osaat pitää paremmin huolen oikeusistasi. Sen vielä hyväksyn, että pieni moka sattuu huollon pojilla, mutta kun tuolla toiminnalla vaarannetaan omistajan henki!

Onneksi olet kuitenkin vielä keskuudessamme ja pitää laittaa liikkeen nimi korvan taa. ;)

Re: GasGas Halley 125

4.4.2012 22:01

No siinä kävi niin et toi todettiin huoltoliikkeen syyks vasta kun pyörä oli n.2kk sen ekan molitorin huollon jälkeen purettu lähes kokonaan uusiks ni en viittiny siitä enää mitään juttua tehä eikä käyny oikeestaan mielessäkään. Ja munkki kävi kyllä siinä et kertaakaan leipoessaan ei lyöny rengasta lukkoon tai sit en vaan huomannu sitä mut sillä ekalla kerralla kun vika vaikutti bensansaannin ongelmalta ku alko booaa ja sammu ja lähti taas käyntiin ni oli leiponu tällä tavalla useempaan otteeseen kevyesti pihalta ajaessa eli kävelyvauhtia.
Jälkimmäisellä kerralla n.60kmh vauhdista booas ja sammu ihan ku bensa ois loppunu, mut oli päässy se vesihelmi jonnekkin, tässäki vaan kytkin sisään ja annoin liukua seuraavaan risteykseen ja sit parkkipaikalle huutamaan vittua ja perkelettä kun 50km sitä ennen oli laitettu kiinni 900e edestä osaa koneeseen aiemman leipomisen takia. Onneks ei tarvinnu uusiks enää vaihtaa mitään ku se vesihelmi ei ollu tehny mitään vahinkoa eikä ollu männän eikä sylinterin sisäpinnassa naarmuakaan. :D En suosittele kellekkään kyseistä liikettä (molitor oy turku) ja onneks oon muutaman kaverin saanu jo vaihtamaan huoltoliikettä :D

Re: GasGas Halley 125

10.4.2012 17:52

Meneekö näihin ec sylinteri suoraan kiinni vai pitääkö modata ja pitääkö tehä pakoaukon säätimel mitää?

Re: GasGas Halley 125

14.4.2012 16:38

Tietääkös muute ketään et millanen pakoaukonsääädin tässä on ? Saiskohan sillä lisää tehoja paljonki jos sen lukitsis yläasentoon ja oisko se kannattavaa yleensäkää ? :D

Re: GasGas Halley 125

14.4.2012 16:41

Käsittääkseni tässä on jonkinlainen, mutta jos sen lukitsee yläasentoon niin väännöt katoavat alhaalta tyystin. Tähän ei kai ole saatavilla minkäänlaista RAVE:n tapaista?

Re: GasGas Halley 125

15.4.2012 21:55

hejope kirjoitti:Tietääkös muute ketään et millanen pakoaukonsääädin tässä on ? Saiskohan sillä lisää tehoja paljonki jos sen lukitsis yläasentoon ja oisko se kannattavaa yleensäkää ? :D



Halleyssä ei ole minkäänlaista pakoaukonsäädintä, tyhjät paikat vaan sylinterissä ja vissiinkin kytkimen puolen lohko pitäisi vaihtaa että saisi sen pakoaukonsäätimen ja sekin maksaa luultavasti omaisuuden? Että itte ostan suoraan ecn koneen kun semmoinen tulee vastaan.