Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

4.6.2010 18:33

_E_Z_ kirjoitti:Voisiko joku mitata mitä tulee sinivalkoisesta piuhasta jännitettä kun konetta polkaisee?


Mulla on eri sähköt ja kone. Muita mikilonin omistajia ei taida ollakkaan täällä..

4.6.2010 22:29

_E_Z_ kirjoitti:Kipinä katosi tänään. Osaisinpa kunnolla käyttää yleismittaria.....

Katoppa johdot läpitte ettei cdi boxin maadotusjohto ota mihinkään runkoon kiinni.

4.6.2010 23:23

Nyt on yksi mikilon omistaja vähemmän, sain vaihdettua omani pois.

5.6.2010 2:02

Joo voisi kyllä vetää kokonaan uudestaan sähköt tuohon. valot, vilkut ja sytkä yksinkertaisen kaavan mukaan. Päättäriryyppäjäisten jälkeen krapulassa kaikki johtoniput auki ja tarkistelemaan... Huhhuh, on kyllä ongelmia ollut tässä 1600 kilsan sisään, vähän käy jo puuduttavaksi. Mitäköhän seuraavaksi, osaatko Mikael34 kokeneempana konkarina arvioida? Takaswingin puslat kenties? Tai linkun saumojen halkeaminen?

5.6.2010 22:53

_E_Z_ kirjoitti:Joo voisi kyllä vetää kokonaan uudestaan sähköt tuohon. valot, vilkut ja sytkä yksinkertaisen kaavan mukaan. Päättäriryyppäjäisten jälkeen krapulassa kaikki johtoniput auki ja tarkistelemaan... Huhhuh, on kyllä ongelmia ollut tässä 1600 kilsan sisään, vähän käy jo puuduttavaksi. Mitäköhän seuraavaksi, osaatko Mikael34 kokeneempana konkarina arvioida? Takaswingin puslat kenties? Tai linkun saumojen halkeaminen?


Sit rupee varmaan se runko pettään seuraavaks.. Jos meinaat noita koneita, joskus vaihtaa niin kannattaa ostaa käytetty kiinan enska. Saa samalla varaosia :D En minä kerennyt, kun jotain 2600km ajamaankaan.

7.6.2010 12:35

Joo, pitää katsella kesän edetessä jos sitä koneenvaihtoprojua tekisi...

7.6.2010 12:44

_E_Z_ kirjoitti:Joo, pitää katsella kesän edetessä jos sitä pyöränvaihtoprojua tekisi...
fix'd

7.6.2010 15:47

dööbi13 kirjoitti:
_E_Z_ kirjoitti:Joo, pitää katsella kesän edetessä jos sitä pyöränvaihtoprojua tekisi...
fix'd


Posiitinen asenne :D

7.6.2010 18:44

Nähtiin vissiin taas, että jos haluaa ostaa halpaa ja hyvää, täytyy ostaa kaksi kertaa.. :|

8.6.2010 12:30

Tämänhän voisi siirtää "Kevytmoottoripyöräprojektit" -osioon. :D Ei tule kyllä mitään, pahasti tuntuu siltä että staattori on kakkina.

11.6.2010 17:05

Tuollainen haettiin eilen:
Kuva

Ja tältä näyttää tänään:
Kuva
Kuva

Savutkin otin jo kun kone oli lonissa kiinni.. Kovat kickbackit lyö välillä! Nyt sitten pitääkin keksiä valosysteemit...

11.6.2010 17:25

Noni projekti topikki :D Sulla on varmaan samanlainen cdi, kun mulla oli niin jostain cdi johdosta tulee max 9v. Ite otin siitä ja hyvin toimi valot

14.6.2010 11:15

Voi hitsi, yleismittaria ei ole käytössä... Eikä perkele mennyt Daytonan magneetonkoppa kiinni jota olen mankiajoista lähtien säilyttänyt varastossa. :/

21.6.2010 12:26

Jees jees, osaako joku sanoa mikä on vikana kun ajaa pari kilsaa urku auki niin rupeaa rötäämään ja ei pysty ajamaan kuin neljäsosakaasulla vähän aikaa. Tai jos sammuttaa hetkeksi, niin toimii taas normaalisti. Bensapinnat voisi olla yksi syy, vetääköhän tuo kiihdytyspumppu pasmat sekaisin? Samaa vikaa oli nimittäin 125cc-koneessakin, ennen kuin kipinä lähti. :D

21.6.2010 15:59

_E_Z_ kirjoitti:Jees jees, osaako joku sanoa mikä on vikana kun ajaa pari kilsaa urku auki niin rupeaa rötäämään ja ei pysty ajamaan kuin neljäsosakaasulla vähän aikaa. Tai jos sammuttaa hetkeksi, niin toimii taas normaalisti. Bensapinnat voisi olla yksi syy, vetääköhän tuo kiihdytyspumppu pasmat sekaisin? Samaa vikaa oli nimittäin 125cc-koneessakin, ennen kuin kipinä lähti. :D


Onko sulla bensaa siel tankis tarpeeks? Vaik siel näyttää olevan bensaa nii sitä ei oo ku se on suunniteltu niin tyhmästi. Mulla teki kans noin sit ku kävi tankil nii rupes toimiin