Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

2.12.2012 23:32

-Kone kestää kyllä kunhan vaihtaa heti kunnon öljyt (jos siis uutena ostaa) ja ajaa hyvin sisään.

-Vakiotekniikalla ei taida 100km/h alueella pysyä perässä mitenkään. Meikäläisellä 140cc setit niin menee 75kg kuskin alla 100km/h aika hyvin tasasellakin. Semmoset setit saa jo noin 100e saksanmaalta? MB93 tulee kohta täsmentämään

-Meikäläisen yksilöstä on 3 kertaa hajonnut kolmosvaihde, mutta ei käsittääkseni ole kovin yleinen vika? Muuten ihan luotettava härveli.

-Yhtään isommalla tiellä aika tuskaa ajaa pidempää matkaa (manki). Daxia en ole ajanut, mutta oletan että se on samaa luokkaa. (laitoin tonne ostotopicciin kans)

-Tossa tais edellisellä sivulla olla juttua 160cc koneesta. 18hp lupailtu tosta oorin hyrskyttimestä? Eli enemmän kuin vesijäähy-4v-nelarikoneista.. Kyllähän sillä varmasti pääsee :D

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

3.12.2012 0:01

Joo, sen verran polttelee toi 160cc kone tuolla tallissa, että taidan kuitenkin iskeä sen mankiin ens viikon loppupuolella ;) Tosiaan 18hp ja tuli maksamaan vähän vajaa 600 puntaa kaikkine valopuolineen ja kaasareineen.

Eikös muuten talvella sisäänajossa korostu vielä enemmän koneen lämmittäminen? Onko muita ohjeita sisäänajoon? Ei tullu ton koneen mukana mitään ohjeita...

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

3.12.2012 18:22

Talvella tykkää vaan pullautella stefoja pihalle ku lämpötilavaihtelut on sen verran radikaaleja, että kattele tarkkaan jos öljyvuotoja näkyy. Lämmitä kone hyvin ja vaihda öljyjä tosi useasti, eka öljynvaihto parinsadan kilsan jälkeen, ja pidä se öljynsuodatin kans tosi puhtaana. Siinähän nuo oikeastaan, järki tekemisessä mukana niin hyvä tulee.

AapoV kirjoitti:Semmoset setit saa jo noin 100e saksanmaalta? MB93 tulee kohta täsmentämään


Pakkohan se kai on. Tosta saa aika hyvän kuvan kun selailee pari sivua taaksepäin tätä topikkia, siellä on selityksiä tosta 140cc-yläkerran istuttamisesta. IMO järkevin tapa virittää vakiokonetta, kuitenkin halpa ja tehoa saa mukavasti lisää vakioon verrattuna.

Onkos manki muuten toiminut?

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

3.12.2012 19:04

Ei siinä mitään kummempaa ongelmaa ole ollut :) Tuo vaihteistohomma on nyt mulla vähän paussilla kun ei löydy oikein haluja ruveta koko konetta purkamaan päivittäisestä ajosta. Täähän on vähän kuin vanha pappatunturi kun pärjää pelkästään 2. ja 4. vaihteilla :lol:

Unohtu tossa vioissa mainita, että mulla on nyt tästä ja edellisestä Skyteam mankista hajonnut virtalukko, elikkä on-asennossa päästää sammutusjohdon virtaa läpi. En tiedä onko miten yleinen vika näissä? Eräänä aamuna sammu parisataa metriä ennen koulua (pääs työntämään ekaa kertaa) ja iltapäivällä jäi sitten tielle 3-4km kotoa. Huomasin sitten, että kun avainta vemputtaa koko ajan on- ja off-asentojen välillä niin pysyy käynnissä (pätkien). Korjasin (=patentoin) sen nyt samalla tavalla kuin edellisenkin, eli laitoin virtalukon kautta menevät sähköt (vilkut+vapaavalo) toimimaan jatkuvasti kun ei akkua ole kiinni, ja sitten vedin sytytysvirran virtalukon on-asennolle. Ja ei, en katkonut tai pilannut alkuperäisiä johtoja ;) Virtalukon saisi ehkä korjattua pelkällä putsauksella, jos sen saisi jotenkin järkevästi auki. Itselle vaan luonnistuu tuo aikaisempi tapa paremmin :D

Takavalo on myös polttanut jostain syystä muutaman polttimon, mutta se nyt ei ole iso ongelma. Vanteiden pulteista olen onnistunut tähän mennessä katkaisemaan 3kpl kolmen renkaanvaihdon yhteydessä (rannekiristyksellä :roll: ), elikkä näiden "metallien" kanssa saa varoa voimiaan.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

4.12.2012 9:17

Mullakin palanut (tai tärissy rikki) muutama takavalo, mutta ne nyt on niin halpoja ja helppo vaihtaa, ettei ainakaan mua haittaa. Pitää vaan varalla muutamaa.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

4.12.2012 15:36

AapoV kirjoitti:Täähän on vähän kuin vanha pappatunturi kun pärjää pelkästään 2. ja 4. vaihteilla.


Sehän se on ku se jaksaa tosiaan vetää noilla, mutta kunnon kiihdytyksiä turha kuvitellakaan tekevänsä ilman kolmosta. Uutta isompaa konetta vaan jos sellaisen kehtaat siihen hommata, itellä ainakin poltteli mielessä joku 160cc YX.

Takavalo on myös polttanut jostain syystä muutaman polttimon, mutta se nyt ei ole iso ongelma.


Tota teki mulla kans ja mopomanki myös. Mullahan oli tossa oman omistuksen ajan ledipolttimo takana mut ennen myyntiä vaihdoin sen normipolttimoon koska ledillä se sekoili eikä ollu oikeastaan koskaan jarruvalo toiminnassa sillä polttimolla. Että jos kestävän haluat niin lediä sinne.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

4.12.2012 16:47

Vähän olen kyllä harkinnut että jos löytyis jostain käytettynä vähän isompi mylly... Sitten saisin nykysen koneen fiksattua niin myydessä voisin laittaa sen takas kiinni ja uuden koneen myisin sitten erikseen. Jos sitä palkkoja menis nostelemaan ja joululahjarahoja tulis jonkun verran niin voisi muutaman satasen investoida mankiin :seko: Ei vaan tyyliin noita +150cc koneita löydä ihan helpolla käytettynä.. :roll:

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

14.12.2012 1:03

Ei ketään sattuis tietämään että miten sen monkey 125 saa viritettyy sinne 11 kw asti niin että pysyis viellä laillisena? Kurit pois jne? Kiitos etukäteen. ;)

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

14.12.2012 3:01

Kurit kun pois ottaa niin tuskin saa edes kilowattia lisää tehoihin. Laillisestihan ei saa virittää ollenkaan, heti kun ylittää sen 5,8kW mitä papereissa lukee niin laittomuuksien puolella.

Jos siitä sen 15hp haluaa niin 150cc Lifan/YX kiinni. Tai vähän viritetty 140cc YX.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

14.12.2012 10:20

Ja sitten vielä lisäksi tulee vuoden alussa tuo ajokorttiuudistus, niin piikkikortilla saa ajaa enää kemmua, jonka tehopainosuhde on maks. 0,1kW/kg (nyt 0,16kW/kg), eli jos mankista lähtee yli 6,4kW (papereissa paino 64kg ja teho 5,8kW) niin se on kortti pois jos poliisit penkittävät. Sama tilanne siis kuin vaikka 2t TT-piikillä. Laillisesti et siis voi piristää oikeastaan yhtään. Tuskinpa poliisit kuitenkaan rupeavat näiden tehoja mittailemaan ;)

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

14.12.2012 16:16

Aijjaa :| no, osaatteko kertoa että missä siinä on niitä kureja??

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

14.12.2012 18:16

Putki on alunperin jo liian ahdas, se vaihtoon samantien. Imukaula ja sen tiivisteet (bakeliitti ja paperiversiot) vaihtoon, eliminoidaan pyörteenaiheuttajat eli letkuviritelmä ja turbiinihommeli. Sit kaasarissa on vakionakin jo liian pienet suuttimet, tk- ja pääsuutin isommiksi.

Periaatteessahan koko kone on yhtä kuristusta, kansi on tukkoinen joten ei siitä tehoakaan saa aivan ylettömästi.

Siitä vaan tosiaan kunnolla virittämään, sellainen nuhapumppu vakiona ettei tosikaan. Tässä on tosiaan käsitelty tuo 140cc-yläkerran istuttaminen useampaan kertaan, varmasti menee poliisisedälle vakiosta kun hioo kuutiomerkinnät veks.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

11.1.2013 14:29

Pisti tälläinen silmään :D

http://www.mpmaailma.fi/uutinen/honda-m ... jan-monkey

Video suht koominen, mutta näkee vähän kokoa kuskin kera.

http://www.youtube.com/watch?v=l2m1GLiw_Xk

Hinta suolanen.. Ellei vakiomotin myy heti kättelyssä ja heittä isompaa konepakettia alle ;)

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

11.1.2013 18:36

oijoijoi on aika miehekkään näkönen. Mutta hinta on tosiaan hiukan suolainen :D

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

11.1.2013 19:33

Ihan siisti, tarpeeks isokin kun vertaa mankiin ja etenkin 12" renkaat on hyvät. Ei paha, mutta en kyllä osta :D