Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

15.8.2014 13:32

If:in eka tarjous oli 1400 vuodessa

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

15.8.2014 15:59

Ei kannata IF ottaa, ei edes halua vakuuttaa moottoripyöriä siellä, kun on noin kovat hinnat.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

15.8.2014 17:07

Joo siis hinta tippuu kyllä jo yli puolen parilla vihaisella viestillä mutta tällä hetkellä vain liikenne

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

25.8.2014 21:30

Ihme, kohta mittarissa jo tuhannen kilometriä ja yksi öljynvaihto vasta tehtynä, eikä ole vieläkään kolmosvaihde losahtanut. Voisin melkein veikata että tuo 10w-40 on liian laihaa kamaa näihin kuumalla koneella, varsinkin ilman lauharia. Superbiket eli 15w-50 laitoin tonne sisälle.

Kyssäriä teille joilla on isompaa mosaa (160cc ja ylöspäin), millaisia ne on katuajossa? Joku isompi mosa olis tulevaisuudessa hakusessa kunhan finanssitilanne antaa sen verran periksi että voipi uuden koneen ostaa. Talven aikana tosin saattaa tuohon alakertaan vaihtua tuo 141cc-yläkerta juuri sen takia että ensi kesänä olisi edes vähän enemmän potkua, eikä tuo pytty-kansi-settikään juuri yli satkua maksa.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

26.8.2014 0:07

Kun kerran pääsin viimeistelemään sen sun edellisen kemmumankin konees, niin suosittelen suoraan hommaamaan uuden ;)

Eli siinä halkes sitten mäntä (juurikin tuon 140cc setin), ja sylkässäkin oli naarmuja. Sylkkäsetti oli sulla muistaakseni ajettu n. 1500km vaiko 2500km ja mulla suunnilleen 1000km. Kansi oli vielä kunnossa. Oli öljyäkin ruvennut tihkuttamaan kampiakselin stefasta. Ja tosiaan kun pohjalla oli vielä se vaihdevika, niin aika pitkälle romurautaa siitä koneesta sitten tulikin..

Toisaalta jossei vielä ole vaihdetta hajottanut, niin saattaahan se yksilö jopa ehjänä pysyäkin :nörtti: Itse melkein pistäisin koneen hyllylle oottamaan tai myyntiin ettei vaan hajoa :D

Tilalle ostin Lifanin 150cc:n käytettynä. Ei nyt ihan 160cc koneille (ainakaan ooracingin) tehoissa pärjää, olisiko mulla ollut joku 9-10kW. Outer rotor kitillä kierrosherkempi ja muutenkin äkäisempi kuin edellinen 140cc, ja kyllä ripulinilkoilta jäi koulun pihassa manki käynnistämättä. Vaihdoin kuitenkin perinteisen magneeton sähköongelmien takia kiinni, ja ainoat erot olivat 140cc verrattuna lähinnä pieni lisäjerkku ja kymmenisen kilsaa kovemmat huiput.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

26.8.2014 3:19

Eihän siinä sylkkäputken alaosassa mikä menee lohkoihin ollu mitään ihmeempää? Sehän tuli kotitekoisesti veistettyä sopimaan, olisin kuvitellu että siitä menee eka paskaks. Kun kaasarikin on jo hommattu niin eipä se yläkertasetti vararikkoon vie, ja jos/kun hajoaa ni sit hajoaa, pääsee sinne minne kuuluu eli romulavalle tuokin mosa.

Mites oli Outer Rotorin kanssa, näkykö kevyempi vauhtipyörä mitenkään ajossa? Lähinnä sitä että oliko sit alaväännöillä ihan hengetön, koska ei jaksa huudattaa laitteita kokoaikaa jos pienemmälläkin pääsee.

Lähinnä mielessä oli aluks joku 160cc YX perus virinokalla ja muilla hilppeillä, jos rupeaa teho loppumaan ni sit jotain borekittiä seuraavaks.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

26.8.2014 10:42

Mulla on ollu oikeestaan koko tän vuoden tossa mankissa toi OORacingin 160cc YX kiinni, ja oikeen mukava ollu katuajossa. Ei tolle kiihdytyksessä oikeen pärjää Yamaha Wr:ät sun muut. Nyt kun sai kaasarinkin säätöihin niin ei ole oikeestaan mitään ongelmia ole ollut, suosittelen tollasta isompaa konetta kyllä vaikka semi ärhäkkä onkin :lol:

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

26.8.2014 11:10

Ei osunut sylkässä silmään mikään kummoisempi ongelma. En löytänyt sylkästä kunnon kuvaa, mutta mäntä näytti siis tältä:

Kuva

Oli muuten ihan ajokuntoinen tuohon avaushetkeen asti :D Ajaessa kone alkoi välillä muistuttaa olemassaolostaan ulvahtamalla/rääkäsemällä, ja tässä vaiheessa lähtikin suosiolla uusi kone ostoslistalle.

Mulla oli outer rotor kitti tosiaan aika lyhyen aikaa, koska en saanut valoja kunnolla toimimaan niillä sähköillä. Vaihdoin perinteisen magneeton tilalle. Outer oli kyllä kierrosherkempi, ja kaiken järjen mukaan vääntöjen olisi pitänyt laskea niin kevyellä vauhtiksella. Ei se tainnut yhtä hyvin alakierroksilta vetää, mutta tästä on niin kauan aikaa ja kilometrit outerilla jäi niin vähiin, että hankala sanoa mitään varmaa. Tiedä sitten miten käyttäytyisi tehokkaamman koneen kanssa. Ison vauhtiksen kanssa manki oli kaikin puolin letkeämpi ajella, kun vääntöalue on laajempi. Eli jos ei kiinnosta jatkuva tuppi nurin vinguttelu niin suosittelen perinteistä vauhtista.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

14.10.2014 14:39

Morjesta vaan kaikille tasapuolisesti. Tuli ostettua tollanen projektiluontoinen piikkimanki, jonka laatikossa oli jotain vikaa. Ykkösvaihde ja vapaa toimivat normaalisti mutta kun kakkosvaihteen laittoi sisälle niin laatikko meni täysin jumiin. Kytkin toimi silti normaalisti.

Levitin tuon moottorin tänään mutta kaikki vaihderattaat ovat ehjiä ja siirtäjän haarukat liikkuu normaalisti.

Taitaa tuossa olla vika
Kuva

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

1.12.2014 18:19

Tuli isoveljen kanssa tossa puheeksi taas edesmeneet piikkimanat mitä itelläni on ollut vuosien mittaan, niin enköhän taas nettimotoa päätynyt selailemaan talvinäpertämisen toivossa. Viimetalen 125 Apeprojekti opetti jotain, eli älä osta pystypyttystä mallia minkä osien saatavuus on suht haastavaa ja tehopainosuhde liikaa.

Heitin yhelle jo tarjousta piikkimanasta, tosin lähtökunto aika arvelluttava ja periaatteessa tarvitsisi vain pelkän rungon. Parhaiten paikanpäällä noita tarjouskia kannattais heitellä, mut jotenkin ihmisten suhteellisuudentaju noissa hinnoissa on jotenkin outo. 2007 vm, ei alkuperästä konetta, eripari renkaat, sivukoppa puuttu ja pidempi swingi ym laitettu kiinni.. Melkein loukkaantu kun tarjosin suoraan pienten perustelujen kera omasta mielestä vähän yläkanttiin.. katsotaan soittaako takas :)

Muita vanhoja osia löytyis aika paljon ja kauan suunniteltu gorillareplica olis mielessä. Vakio akselivälillä tietty ;) Tekis mieli tehä pieni "touring" testi kesälomalla rinkan + teltan kera ja se olis mahollista ainoastaan ton isomman tankin kanssa.

Btw kuka teki piikkimanaansa sen ketjuohjurin ja muistaakseni Bilteman laakeroidun ketjurullan kera? Jos ton rojektin haen, niin rungon maalautuksen yhteydessä ton ketjurulla akselin vois hepata paikalleen ja parit vahvikehitsaukset samalla tehä. Hämärä muistikuva, että samaa akselilinjaa sen joku asens ton jalkajarrupolkimen kanssa.

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

2.12.2014 20:55

On nää kyllä kivoja pelejä rakennella, itellä yks ikuisuusprojekti istuu tallissa :lol: Tää ketjunohjuri-jamppa kulkee ainakin monkeyt.netissä nimellä skybombber, taitaa sama nimi olla täälläkin. Ite kans aattelin tollasen kyhätä, kun noi ketjut sätii miten sattuu tossa mankissa itellä :lol: Tossa monkeyt.netistä otettu kuva:

Kuva

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

3.12.2014 18:15

Just tota kuvaa etsiskelinkin! Pitää paiskoa privaa ja kysellä onko se vaan tehnyt kierteet tohon ja laittanu pultin siihen.

Noi 420 o-renkaattomat ketjut sätkii ja saa muutenkin aika kovaa kyytiä ilman tota ohjuria kovemmissa vauhdeissa. Aattelin et pikkuhifistelyllä vois venyminenkin vähän rauhottua. Aina tullut ratasposkesta myös siivua otettua alapuolelta pois ton ketjun tieltä pois, niinkuin tossakin kuvassa on tehty.

Onko kenelläkään tarvetta kevyesti modatulle vakioputkelle? Löytyy yks koskematon a1 putki. Joskus aikoinaan oman a1 putken menin avaamaan ja nyt olis suunnitelma aika selvä mitä tolla nykyselle tekis. Tässä kuva omasta kun mielenkiinnosta aukasin ->

Kuva

http://p1.bikepics.com/2010%5C03%5C24%5 ... 2-full.jpg

Kuvassa pieni typo lontooksi myös.. :eek:

Eli ainakin loppupillin vois vaihtaa / avartaa, toisen katin nappasta pois / porata muutaman reijän siihen.

Btw muistakaa katsoa uusista peleistä (miksei myös vanhoista), ettei johtosarja sula putkeen sisäänajossa ;)

Kuva

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

4.12.2014 10:09

Terve vaan. Onko kenelläkään tuosta skymaxista kokemuksia että mimmonen on ajella ja onko laadukas peli? Mun silmään sellanen ois siistmpi ja vähän arvelluttaa tuo manki isommilla nopeuksilla ajettavuuden suhteen. (Löytyy 50cc manki itseltäni)

Jos saisi tuon A kortin ajettua ensi kesänä niin Skymax vois olla se meikän juttu. :)

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

5.12.2014 11:05

Megapaula kirjoitti:Terve vaan. Onko kenelläkään tuosta skymaxista kokemuksia että mimmonen on ajella ja onko laadukas peli? Mun silmään sellanen ois siistmpi ja vähän arvelluttaa tuo manki isommilla nopeuksilla ajettavuuden suhteen. (Löytyy 50cc manki itseltäni)

Jos saisi tuon A kortin ajettua ensi kesänä niin Skymax vois olla se meikän juttu. :)


viewtopic.php?f=100&t=74706&start=30 Tossa kolmos-sivulla 5 vuotta sitten runoiltua omaa mielipidekirjotusta A1 monkeystä.

Skymaxin omistin itse kesällä 2011 ja ihan hauska peli oli, vaikka hieman laiskempi lisäpainon puolesta. "Juhlamallin" 5,5 l tankkikin on ihan siedettävä, tosin lisätankkejakin saa skymaxiin hommattua. Extra 3 l voi pidemmällä reissulla tehä ihmeitä.

Omassa käytäössä perus setti koneen puolella näytti tältä :

- Nipaton imukaula.
- Kunnolliset öljyt ennen sisäänajoa 15/40 semisynteettiset.
- Suutinsarja 105 pää ja 25 tyhjäkäynti.
- Nhrc:n yläkauttanen putkisto db killerillä.
- Vaahtomuovi ilmanputsari.
- 17 piikkinen eturatas (vakiona 15).
- Etuvanteen tasapainotus käsin (otti +20g painoa jotta hypytys rauhottu).

Pari kuvaa omasta "eksästä".

Kuva

Ostokunnossa.

Kuva

Syöttöpuolen päivittämistä, hapenkierrätys systeemin poistoa.

Kuva

Tehdasöljyjen poistoa, ajettu noin 3km..

Kuva

Pienen kosmettisen laiton jälkeen.

Kuva

Putkisto ja kirkasoptiikka laitettu.

Kuva

Kuva

Koskaan en kyysännyt ketään vaikka oli rekisteröity 2 paikkaseks. ;)
Viimeksi muokannut Jarez päivämäärä 4.1.2015 9:08, muokattu yhteensä 4 kertaa

Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

3.1.2015 19:28

Viimevuoden 125 Apeprojektin innottamana alustavat kaupat nyt suovittu A1 monkeyn rungosta, tankista ja penkistä. 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hakusessa olis seuraavaks seuraavanlaisia osia :

- 125 - 140cc vähän ajettu "siisti" tekniikkapaketti 2v 10-15hp (fiksuja ostopaikkojakin voi linkata, kimppatilauksia).
- Etu ja takavanteet napoineen (etulevy ei pakollinen, laakeripestä ehjät, saa olla ruostetta).
- Vakiomankin tanko (suora, maalipinnalla ei väliä).
- Jalkatappirunko (tappeineen, sivujalka plussaa, myös minikrossin tapeilla kelpaa).
- Monkeyn tarakka / keulimisrauta (orkkis tai replica, maalipinnalla ei väliä).
- + 4 swingi (alu tai asiallisesti pidennetty, tai tehtaalta tullessaan pidempi metallinen).

Kettu kuittaa.

Ex a1 monkeyn projektikuvia tähän loppuun vuodelta 2008.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

http://www.bikepics.com/movie/012887/