Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

19.11.2009 17:59

Mr. Fudis kirjoitti:
DRDgary kirjoitti:Eilen tuli tollanen musta supermoto meille hintaan 4390e, joka on kyllä omasta mielestäni aika sopiva hinta tollasesta vekottimesta. kulkupuolesta en osaa kertoa vielä mitään kun ei oikeen säät salli ja korttiakaan ei vielä oo. Myyjän puheitten mukaan pitäs 120 mennä tasasella mutta en tiiä onko ihan realistinen lukema. Äänistä senverran että pitää samanlaista hyrinää kun yzf/wr vakiona ellei jopa hiljempaa :D

Kureista kysyin ja sanovat ettei tossa oo mitään kureja. No ilmanputsarin avasin ja se imuputki oli ihan törkeen pieni varmaan jotain sentin kokonen. Änkän irrotin ja siinä melko alussa näkyy ihan selvästi aika kookas katti ja ihan lopussa näkyy db killeri joka on jonkunverran ohuempi kun pakoputki joten toikin vie vähän tehoja. Oon kyllä jokatapauksessa tosi tyytyväinen kun toi änkkä menee muutenkin vaihtoon ja sitä imuputkea voi avartaa aika iisisti. Hieno ja vankan tuntuinen peli joten suosittelen ;)

Mistäs oikein pyöräs ostit? Listahinta näyttää olevan jopa 5000€. Ja kyseessä on siis tämä tavallinen versio, eli et mitenkäs ton LE:n hinta poikkee normaalista?

ei juuri mitenkään paitsi että se on vaan tietyn liikkeen myyntikikka jolla saataisiin asiakas ostamaan pyörä heiltä. ;) Eroa on änkkä, leveämmät renkaat, käsisuojat ja jnt. muuta pientä härpäkettä :s

19.11.2009 18:25

Eipä tuollainen dB killeri änkän päässä vaikuta tehoihin mitenkään, ääniin vain. Millaisella budjetilla olet tuomas viritämässä DRD:täsi? Joko viripalikkaa tilattu? Näyttää derbi tekevän suoraan tuota 150cc pyttyä. Hintaa en vielä saanut selville.

19.11.2009 23:37

Tuomas P. kirjoitti:
metko kirjoitti:
Tuomas P. kirjoitti:remus + piperi + säädöt kohilleen = 120 oikeaa nopeutta jopa enemmän. On testattu että derbi lähtee vakioana ärhäkämmin kuin Yamaha WR!! nopeudet ovat wr:än kanssa aika samoja. :D

vaikuttiko noi osat ihan tehdaskuntoseen mitenkää? eli 100 kertaa mielummi tää ku wr jos on tehokkaampi ja paljo parempi alusta sekä kaikenlisäks hienompi ja hiukan alempi hinta

Eipä niillä nyt paljoa ollut vaikutusta mutta ainakin paremmin kiihtyy kun vakio osilla. Tämä on vähän makuasia, mutta jos vakiona meinaa pitää niin on kummatkin hyviä vaihtoehtoja. Viritys asteella WR on parempi, koska siinä SOHC kone ja siihen saa täydellisen putkiston Arrowilta hintaan 600€ ja Malossin pyttysarjaa + ruiskun viri boxsi (850€) ja tähän päälle vielä kannen koneistaminen ja nokkien hionta = 22-24 Hp takapyörältä ja kiihtyvyys 0-100 6.5 - 7.0 s, hintaa kertyy noin 2000€.

mistä hitosta sä ton kiihtyvyyden repäsit. musta tuntuu et kellää ei oo kokemusta wr:stä jos ois tommoset kitit kiinni. ja varmasti ilmestyy derbiinki koko putkistoja ja nyt saa jo 150cc pyttyy siihe ja siihenki saa isompaa kaasarii.

20.11.2009 0:00

Tuomas P. kirjoitti:kiihtyvyys 0-100 6.5 - 7.0 s


Haha, päivän naurut, kiitti vaan. :D
Viimeksi muokannut khor päivämäärä 20.11.2009 0:06, muokattu yhteensä 2 kertaa

20.11.2009 0:02

Äkäne :lol:

20.11.2009 0:06

Sehän alkaa jättää kotareita jo :D

20.11.2009 3:40

Vaihe kirjoitti:Sehän alkaa jättää kotareita jo :D


*Viba* kirjoitti:Kannan korteni varovasti spekulaatioihin mukaan hiljattain kerättyjen tulosten kanssa :)

Elikkä TM-lehdestä tutulla mittaustavalla on nyt tullu kokeiltua monenlaista ajopeliä mm. autoista veneisiin asti, muutama kaksipyöräinenkin on väliin joutunut. TM:ssä totesivat virhemarginaaliksi 0.16s 0-100km/h testeissä. Ohjelmana siis RaceChrono (http://www.racechrono.com/, puhelimena Asus P535 jossa SiRf Star-III GPS piiri, eli jopa parempi kuin TM:n testissä.

Alla muutamia tuloksia:
Huskujen ajoista valittu parhaat muutaman vedon jälkeen. KTM:n vetojen välissä 4-5 harjoitusvetoa.

Husqvarna SMS125 -07
- Tehtaan TT-putkula
0-100km/h = 8,278sek

Husqvarna SMS125 -03
- 35mm kassu
- FMF Fatty putkula
- Mäntä joka leipo pullia testien jälkeen
0-100km/h = 8,778sek

KTM EXC125
- EXC TT putki
- Juuri konerempattu
1# 0-100km/h = 6,689sek | ekalla ajolla, kuskin mukaan aika vielä parannettavissa
2# 0-100km/h = 5,412sek | toka ajo, ajan paikkansapitävyys omasta mielestäni hieman fifty sixty nykäsen mietteitä lainaten

Autoja tullut kokeiltua yli viisi eri mallia ja kaikilla RaceChrono otti tulokset hyvin lähelle tehtaan ilmoittamia lukuja, heittoa suurinpiirtein juurikin tuo TM:n testaama 0,16sek.

Ihan vain mielenkiinnosta kirjoittelen jos joku muu olisi testaillut pärisyttimiään, en ole haastamassa riitaa tai väittelemässä pilkunnussijan tittelistä henkeen ja vereen tuloksista. :P

20.11.2009 15:07

Vaihe kirjoitti:Eipä tuollainen dB killeri änkän päässä vaikuta tehoihin mitenkään, ääniin vain. Millaisella budjetilla olet tuomas viritämässä DRD:täsi? Joko viripalikkaa tilattu? Näyttää derbi tekevän suoraan tuota 150cc pyttyä. Hintaa en vielä saanut selville.

no sit kun rahaa tulee töistä niin ne myös menee samantien. :D eipä ole tilattu mitään vielä mutta kaikki hinnat on tiedossa, ja toi pytty tulee maksaa jotain 350€ sanoo maahantuoja.

20.11.2009 15:13

metko kirjoitti:
Tuomas P. kirjoitti:
metko kirjoitti:
Tuomas P. kirjoitti:remus + piperi + säädöt kohilleen = 120 oikeaa nopeutta jopa enemmän. On testattu että derbi lähtee vakioana ärhäkämmin kuin Yamaha WR!! nopeudet ovat wr:än kanssa aika samoja. :D

vaikuttiko noi osat ihan tehdaskuntoseen mitenkää? eli 100 kertaa mielummi tää ku wr jos on tehokkaampi ja paljo parempi alusta sekä kaikenlisäks hienompi ja hiukan alempi hinta

Eipä niillä nyt paljoa ollut vaikutusta mutta ainakin paremmin kiihtyy kun vakio osilla. Tämä on vähän makuasia, mutta jos vakiona meinaa pitää niin on kummatkin hyviä vaihtoehtoja. Viritys asteella WR on parempi, koska siinä SOHC kone ja siihen saa täydellisen putkiston Arrowilta hintaan 600€ ja Malossin pyttysarjaa + ruiskun viri boxsi (850€) ja tähän päälle vielä kannen koneistaminen ja nokkien hionta = 22-24 Hp takapyörältä ja kiihtyvyys 0-100 6.5 - 7.0 s, hintaa kertyy noin 2000€.

mistä hitosta sä ton kiihtyvyyden repäsit. musta tuntuu et kellää ei oo kokemusta wr:stä jos ois tommoset kitit kiinni. ja varmasti ilmestyy derbiinki koko putkistoja ja nyt saa jo 150cc pyttyy siihe ja siihenki saa isompaa kaasarii.

ensinäkin tollasesta linkistä http://www.youtube.com/watch?v=gt5iwxpzRtc
siinä lukee kaikki mitä on kiinni ja jos ei ymmärrä niin osaahan ne päätellä. Tuskin tulee mitään putkistoja sillä kyseessä on derbi eikä mikään yamaha tai aprilia :D Mistä muka saa tohon isompaa lorttoa?? BTW: ei sillä kyllä mitään tee ku on jo nyt 30mm Keihinin CVK kaasari jos vaihtaa isompaa niin ei sillä saa kun bensan kulutusta lisättyä. :)

20.11.2009 16:06

Sen voin sanoo että alle 250cc nelari ei kiihdy 0-100 6,5s :roll:

20.11.2009 16:11

Zuidaaja kirjoitti:Sen voin sanoo että alle 250cc nelari ei kiihdy 0-100 6,5s :roll:

en minäkään sitä usko mutta kyllä ne silti kivasti vääntää noi nelarit :P

20.11.2009 16:16

Tuomas P. kirjoitti:
Zuidaaja kirjoitti:Sen voin sanoo että alle 250cc nelari ei kiihdy 0-100 6,5s :roll:

en minäkään sitä usko mutta kyllä ne silti kivasti vääntää noi nelarit :P

vääntäähän ne mutta ei varmasti mene toi youtubessa oleva 7.2 sek 0-100kmh. Tuskin ees alle 10sek

20.11.2009 16:31

metko kirjoitti:vääntäähän ne mutta ei varmasti mene toi youtubessa oleva 7.2 sek 0-100kmh. Tuskin ees alle 10sek

Perustele?

20.11.2009 16:47

Domizz kirjoitti:
metko kirjoitti:vääntäähän ne mutta ei varmasti mene toi youtubessa oleva 7.2 sek 0-100kmh. Tuskin ees alle 10sek

Perustele?

se on nelari

20.11.2009 18:15

Nii on, ja se perustelu? miks ei vois alle 10sek?