Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

14.11.2009 23:31

ai ei vai espoossa oo ajokelejä. tällä hetkellä mittari näyttää 2.7 plussaa! no joo mut koitas nyt päästä testaa ja kertoo kokemuksii.

14.11.2009 23:32

metko kirjoitti:ai ei vai espoossa oo ajokelejä. tällä hetkellä mittari näyttää 2.7 plussaa! no joo mut koitas nyt päästä testaa ja kertoo kokemuksii.

E: ja laita ihmees kuvii!

14.11.2009 23:46

Kuvii vois pistää sitku on uutta lippaa ja megavilkut vaihtunu minivilkkuihin on nimittäin aika massiiviset noi vakiot :D . Ja tos on ilmeisesti tehtaalta tahalteen liian pieni suutin kun booaa pakkasessa aika heti kun pistää kaasun pohjaan, mutta sillonkun ei booaa niin rajottimelle hakkaa melkeen heti eli kyllä ottaa kierroksia aika nopeesti. Ja testaaminen melko mahdotonta kun siihen eturenkaaseen ilmesty sellanen ketjulukko mihin ei oo mulla avainta kun ei toi faija tykänny ku lähti mopokorttikin toisen kerran jo :nolo:

17.11.2009 17:22

itsellä on ollut toi derbi drd 125 sm jo elokuusta saakka ja oli muuten suomen ensimmäinen musta härveli, mut nyt olis tavoitteena saada noin 20hp taka nakilta. eli on jo sotasuunnitelma: isompi pytty 150cc tai sit isompi, kannen avartaminen, remusksen änkkä(kiinni on), customi nokka ja säädöt kohdilleen + parempi putsari tai sit avartas vakioputsarii. mitä sanoisitte?? :D

17.11.2009 17:30

Tuomas P. kirjoitti:itsellä on ollut toi derbi drd 125 sm jo elokuusta saakka ja oli muuten suomen ensimmäinen musta härveli, mut nyt olis tavoitteena saada noin 20hp taka nakilta. eli on jo sotasuunnitelma: isompi pytty 150cc tai sit isompi, kannen avartaminen, remusksen änkkä(kiinni on), customi nokka ja säädöt kohdilleen + parempi putsari tai sit avartas vakioputsarii. mitä sanoisitte?? :D

luulis että saat ihan kevyesti! ;)

17.11.2009 21:16

Mut tossa asiassa on vaan yks suuri mutka, neulassa ei ole mitää säätöä :s Oli kiva viedä toi penkkiin ja sen jälkeen käydä töihin että sais säätöihin....mut ei sitten :D

17.11.2009 21:43

Kaasarikin vaihtoon vaan suosiolla jos tuota ei voi edes säätää..

18.11.2009 13:05

Tuomas P. kirjoitti:itsellä on ollut toi derbi drd 125 sm jo elokuusta saakka ja oli muuten suomen ensimmäinen musta härveli, mut nyt olis tavoitteena saada noin 20hp taka nakilta. eli on jo sotasuunnitelma: isompi pytty 150cc tai sit isompi, kannen avartaminen, remusksen änkkä(kiinni on), customi nokka ja säädöt kohdilleen + parempi putsari tai sit avartas vakioputsarii. mitä sanoisitte?? :D


Paljos se nyt noilla vakio osilla kulkee?

18.11.2009 18:34

remus + piperi + säädöt kohilleen = 120 oikeaa nopeutta jopa enemmän. On testattu että derbi lähtee vakioana ärhäkämmin kuin Yamaha WR!! nopeudet ovat wr:än kanssa aika samoja. :D

18.11.2009 18:36

Palexd kirjoitti:Kaasarikin vaihtoon vaan suosiolla jos tuota ei voi edes säätää..

tulee muuten maksaa aika v*****i :(

18.11.2009 19:18

Nelarin viritys maksaa. Tuon kaasarin osuus loppusummassa tulee olemaan pieni verrattuna pyttysarjaan tai kannen työstämiseen.

18.11.2009 19:55

Niinpä, ei se kaasari paljoakaan maksa.. Kiihdytyspumpulliset voi sit olla kalliimpia. Imukaulan joutuis mahdollisesti tekemään/teettämään.

18.11.2009 20:12

Tuomas P. kirjoitti:remus + piperi + säädöt kohilleen = 120 oikeaa nopeutta jopa enemmän. On testattu että derbi lähtee vakioana ärhäkämmin kuin Yamaha WR!! nopeudet ovat wr:än kanssa aika samoja. :D

vaikuttiko noi osat ihan tehdaskuntoseen mitenkää? eli 100 kertaa mielummi tää ku wr jos on tehokkaampi ja paljo parempi alusta sekä kaikenlisäks hienompi ja hiukan alempi hinta

19.11.2009 16:58

DRDgary kirjoitti:Eilen tuli tollanen musta supermoto meille hintaan 4390e, joka on kyllä omasta mielestäni aika sopiva hinta tollasesta vekottimesta. kulkupuolesta en osaa kertoa vielä mitään kun ei oikeen säät salli ja korttiakaan ei vielä oo. Myyjän puheitten mukaan pitäs 120 mennä tasasella mutta en tiiä onko ihan realistinen lukema. Äänistä senverran että pitää samanlaista hyrinää kun yzf/wr vakiona ellei jopa hiljempaa :D

Kureista kysyin ja sanovat ettei tossa oo mitään kureja. No ilmanputsarin avasin ja se imuputki oli ihan törkeen pieni varmaan jotain sentin kokonen. Änkän irrotin ja siinä melko alussa näkyy ihan selvästi aika kookas katti ja ihan lopussa näkyy db killeri joka on jonkunverran ohuempi kun pakoputki joten toikin vie vähän tehoja. Oon kyllä jokatapauksessa tosi tyytyväinen kun toi änkkä menee muutenkin vaihtoon ja sitä imuputkea voi avartaa aika iisisti. Hieno ja vankan tuntuinen peli joten suosittelen ;)

Mistäs oikein pyöräs ostit? Listahinta näyttää olevan jopa 5000€. Ja kyseessä on siis tämä tavallinen versio, eli et mitenkäs ton LE:n hinta poikkee normaalista?

19.11.2009 17:56

metko kirjoitti:
Tuomas P. kirjoitti:remus + piperi + säädöt kohilleen = 120 oikeaa nopeutta jopa enemmän. On testattu että derbi lähtee vakioana ärhäkämmin kuin Yamaha WR!! nopeudet ovat wr:än kanssa aika samoja. :D

vaikuttiko noi osat ihan tehdaskuntoseen mitenkää? eli 100 kertaa mielummi tää ku wr jos on tehokkaampi ja paljo parempi alusta sekä kaikenlisäks hienompi ja hiukan alempi hinta

Eipä niillä nyt paljoa ollut vaikutusta mutta ainakin paremmin kiihtyy kun vakio osilla. Tämä on vähän makuasia, mutta jos vakiona meinaa pitää niin on kummatkin hyviä vaihtoehtoja. Viritys asteella WR on parempi, koska siinä SOHC kone ja siihen saa täydellisen putkiston Arrowilta hintaan 600€ ja Malossin pyttysarjaa + ruiskun viri boxsi (850€) ja tähän päälle vielä kannen koneistaminen ja nokkien hionta = 22-24 Hp takapyörältä ja kiihtyvyys 0-100 6.5 - 7.0 s, hintaa kertyy noin 2000€.