Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

29.5.2009 23:52

Kuinkas monen sentin koropalan näihin voi laittaa? Onko mitään muita ehdotuksia miten saisi perästä paremman näkösen suht.helpolla?

Sitten vielä,saako mistään näihin pelkkiä männänrenkaita?

-ostin tossa eilen TZR-projektin,nyt on jo edistynyt sen verran mitä gallerian kuvat näyttää..

1.6.2009 6:34

morjesta. Olen menossa kattomaan tässä yhtä tzr:rää, ja kysyisin että mihin kannattaa kiinnittää huomiota pyörässä. Projektiksi tulossa, joten lähinnä sellaista rungon suoruutta yms. tarkoitan.
kyseisessä pyörässä on sellaista vikaa, että ei lähde käymään. Myyjä tosin kertoo että vika olisi kaasuttimessa kun ei lähde, mutta toisaalta pyörään on uusittu sytytys, ja pyörä on seissyt samoilla bensoilla miltei 2 vuotta. :lol:

6.6.2009 14:27

tietäskö joku mite toi öljypumppu säädetää oikein TT koneelle ?

12.6.2009 13:36

Mistäpäin löytää tessusta sulakkeen ja monenko ampeerin pitäs olla?

12.6.2009 17:06

Palaako kaikissa tetsareissa öljyvalo samaan aikaan vapaavalon kanssa? Minulla ainakin tekee näin enkä ole kyllä nähnyt yhtäkään jossa vapaalla ollessa palaisi pelkkä vapaavalo. Vaihde päällä sammuu siis molemmat ja öljyvalo toimii muuten, eli syttyy ajaessa silloin kun öljymäärä vähenee tietyn rajan alle.

Ja miten kovaa 2RH-mallin normitetsari (vakio eli TT) kulkee? :D Itse testasin ja mittariin meni 135 km/h. Kiinni on edellisen omistajan mukaan "tehari" ja 10 pykälää isompi suutin, muuten normi eli YPVS käytössä jne.

TZR

12.6.2009 18:32

Jos jollain on myytävänä 34mm kaasari niin sähköpostia kiitos !!! ja kun virrat laittaa päälle tuleeko ypvs:än ännähtää kaksi vai kolme kertaa ? vastaus sähköpostiin kiitos !

15.6.2009 11:09

ile-ko kirjoitti:Palaako kaikissa tetsareissa öljyvalo samaan aikaan vapaavalon kanssa? Minulla ainakin tekee näin enkä ole kyllä nähnyt yhtäkään jossa vapaalla ollessa palaisi pelkkä vapaavalo. Vaihde päällä sammuu siis molemmat ja öljyvalo toimii muuten, eli syttyy ajaessa silloin kun öljymäärä vähenee tietyn rajan alle.

Ja miten kovaa 2RH-mallin normitetsari (vakio eli TT) kulkee? :D Itse testasin ja mittariin meni 135 km/h. Kiinni on edellisen omistajan mukaan "tehari" ja 10 pykälää isompi suutin, muuten normi eli YPVS käytössä jne.


-Joo, palaa.
-Riippuu väleistä mutta jos sulla on esim. 14 piikkinen edessä ni toi 135km/h on oikee..16 piikkisellä menee sit jo n. 150-160km/h.

MiQu kirjoitti:Jos jollain on myytävänä 34mm kaasari niin sähköpostia kiitos !!! ja kun virrat laittaa päälle tuleeko ypvs:än ännähtää kaksi vai kolme kertaa ? vastaus sähköpostiin kiitos !


Mulla inahtaa joskus yhden kerran, joskus 2 joskus 3.. Varmaan riippuu mihin asentoon jäi moottorin sammuessa...

16.6.2009 13:20

KOhta on tezari taas liikenteessä kunhan saan viimeisteltyä sen. Eli kone on täysrempattu, uudet renkaat, vanteet maalattu, katteet vielä pohjamaalissa, uudet ohjauskahvat, perä korotettu vaihtamalla RG?? iskari tilalle. Mites ootteko laitellu tezarin pohjaan jotain neonputkia, eli alakatteiden alle näyttämään maata kohti? vois olla pimeällä aika hienot ;)

Sarjassamme vittumaisia ongelmia

16.6.2009 19:12

Mistäköhän mahtaa johtua sellainen oireilu, joka keskeytti kauan suunnitellun reissun: olin ajamassa maantietä noin 25 km matkavauhtina 100-110 km/h, kunnes risteykseen tultaessa iskin kytkimen päälle tuosta vauhdista ja aloin jarruttamaan ja vaihdetta laskemaan yksi kerrallaan.

Tuolloin alkoi kuulumaan helvetin kova kohiseva särinä koneen sisältä, joka muuttui vaihdetta vaihdettaessa pienemmälle. Samalla kytkimen toiminta muuttui siten ettei se päästänyt kunnolla irti, eli vaihteet löytyivät kutakuinkin epäluontevasti, ja vapaalla ollessa kytkimen päästäessä ylös pyrki pyörä lähtemään liikkeelle kuin ykkösellä kytkintä kevyesti luistattaessa.

Avasin kytkimenpuolen kopan eikä siellä näy mikään olevan vikana. Välystä ei tunnu olevan missään ja muutenkin näkyvät rattaat ovat kunnossa. Säädin kytkimen keskiruuvista kytkimen "avautumista" isommalle jolloin sen käyttö luonnistui ja vaihteet löytyvät nyt hyvin kun työntää. Käyntiin en ole laittanut kun työnnettäessäkin vaihde päällä ja välillä vapaallakin kuuluu tuo sama kahina.

Ääni on esim. ykkösellä työnnettäessä kuin hammasratas hankaisi johonkin, ja sitä epäilenkin. Vaan missä ja mikä? Onko muille sattunut vastaavaa? Jotenkin kytkimeen liittyvä juttu...

17.6.2009 5:36

ruuvaappa kytkinkoppa vielä auki, ja irroita kytkinjouset ja tarkasta kytkimen massalevyt sekä välilevyt, sekä 1. hammasratas akselin sisällä kulkeva tanko sekä kuula. Ja jos iskit vaihteita sisään tällä metodilla: 100 km/h vauhtia, otat kaasun pois ja kytkin pohjaan ja ''isket'' vaihteita pienempään etkä anna nopeuden tippua tarpeeksi ennen vaihteenvaihtoa, on odotettavissa juuri tällaisia vikoja. Tekstisi perusteella vaikutat kyllä normaalia järkevämmältä tyypiltä että en usko että teit noin. Onko kytkin ollut auki joskus? Voisin skannata Haynesin korjaamokäsirjasta tänne vaikka sivuja siitä miten TZR kytkin kuuluu kasata oikein niiden välilevyjen kannalta koska niissä on joku balanssilovi jokasessa levyssä, joten ne levyt täytyy asettaa sinne siten että lovistus menee 72 asteen välein (Dt:ssä 68 astetta).

17.6.2009 17:06

TRUIJO kirjoitti:ruuvaappa kytkinkoppa vielä auki, ja irroita kytkinjouset ja tarkasta kytkimen massalevyt sekä välilevyt, sekä 1. hammasratas akselin sisällä kulkeva tanko sekä kuula. Ja jos iskit vaihteita sisään tällä metodilla: 100 km/h vauhtia, otat kaasun pois ja kytkin pohjaan ja ''isket'' vaihteita pienempään etkä anna nopeuden tippua tarpeeksi ennen vaihteenvaihtoa, on odotettavissa juuri tällaisia vikoja. Tekstisi perusteella vaikutat kyllä normaalia järkevämmältä tyypiltä että en usko että teit noin. Onko kytkin ollut auki joskus? Voisin skannata Haynesin korjaamokäsirjasta tänne vaikka sivuja siitä miten TZR kytkin kuuluu kasata oikein niiden välilevyjen kannalta koska niissä on joku balanssilovi jokasessa levyssä, joten ne levyt täytyy asettaa sinne siten että lovistus menee 72 asteen välein (Dt:ssä 68 astetta).


All right. Vaihteita laskin sen verran verkkaisesti että kyllä se nopeus kerkesi laskea tarpeeksi, sehän rusahtelee todella ikävästi jos "antaa mennä vaan". Pitänee ottaa auki toi kytkin ja katsoa miltä näyttää, ei se ainakaan minun omistusaikana (since viime syksy) ole ollut auki, mutta eipä ole ollut tarvettakaan avata.

Toi käsikirjan opastus olisi ihan paikallaan, jos siellä täytyy olla tietyt lovitukset. :D

18.6.2009 15:02

joo mä otan joko skannerilla ne sivut tai sitten digikameralla riippuu kumpi onnistuu paremmin, mahd. pian. ;)

18.6.2009 17:47

Kuva

Tuosta kuvasta kun katselet niin osan 14 eli tuon kytkinpaketin rummun ja sitä kiertävän suuremman hammasrattaan välillä on minulla vähän väljyyttä, noin 8-10 mm, onko normaalia? Sitä kun kädellä rimputtaa niin ääni on melko samansävyinen rohina kuin mitä itse ongelmana on. Eikö sen tulisi olla kiinteästi kiinni rattaassa, jolle ei tuossa kuvassa ole erillistä osanumeroa laitettu.

Joku booritus kulahtanut loppuun?

18.6.2009 21:31

Siellä kuuluu olla väljää koska kytkinkruunuun ja sen hammasrattaan välinen veto tapahtuu joustavien kumien kautta, jotta alumiiniset osat kytkimessä eivät hajoaisi. Systeemi on verrattavissa esim. suzuki peeveessä takarattaan kiinnityslevy vetää kumityynyn kautta takapyörän keskiöön.

19.6.2009 18:27

Selvä :D Kuinka paljon itsariin menee muuten tuota vaihteistoöljyä?