Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha TZR #2

24.2.2013 21:02

Taitaa olla vaan joku huohotusletku. Itsellä siitä vaan lähti letku jonnekkii penkin alle joka ei sitten ollut kiinni missään.

Re: Yamaha TZR #2

3.3.2013 20:36

Voiko akku olla sen verran tyhjä että ei tee ypvsän tarkistusta. Pyörän saa käyntiin mutta tuntuu että ei kierrä kunnolla, tietenki voi johtua viileästä säästä. Voiko jotenki tarkastaa että toimiiko ypvs. Ja toinenki on että kuuluuko valojen himmentyä ku painaa kaasua. Kiitos.

Re: Yamaha TZR #2

3.3.2013 23:39

väbbä kirjoitti:Voiko akku olla sen verran tyhjä että ei tee ypvsän tarkistusta. Pyörän saa käyntiin mutta tuntuu että ei kierrä kunnolla, tietenki voi johtua viileästä säästä. Voiko jotenki tarkastaa että toimiiko ypvs. Ja toinenki on että kuuluuko valojen himmentyä ku painaa kaasua. Kiitos.

Pikemminkin , jos akku huono se vaikuttaa , et kipinä heikompi ja ei sen vuoksi kierrä kunnolla ja toki ypvs servo ei jaksa kunnolla liikahtaa kun heikosti virtaa ja sekin vaikuttaa huonoon kierrosherkkyyteen , tarkista samalla lataako kunnolla ja kokeile ladata akku ja uutta testiä ;)jos akku ihan sökö eikä pidä virtaa ja purkaantuu nopeesti nakkaa menemään ja osta uus ;)ja ei kuulu valojen himmentyä kun painaa kaasua ,,joko se akku huono ja voi olla lisäksi myös lataus ongelmaa ,,pitkään jos ajaa huonolla akulla se rasittaa latauspuolta ja voi vioittaa sitä kun se yrittää puskee virtaa kokoajan täysillä kun akku ei ota tai pidä virtaa ,,et silleen tai jotain ;), yhessä pyörässä oli kerran maadotus vikaa ja oireili myös ettei oikein kiertänyt ja valotkin himmeni kun antoi jengaa .
Viimeksi muokannut suskags1100efe päivämäärä 8.3.2013 22:31, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: Yamaha TZR #2

8.3.2013 15:17

Omassa tezzaris ainakin valot himmeni aina ku anto kaasuu ku oli huono akku. Akku vaihtoon ja johan rupes valot palamaan kirkkaasti ja tasaisesti. Y.P.V.S.kin lähti tekee tarkistus liikkeensä ku oli akun vaihtanu.

Re: Yamaha TZR #2

23.3.2013 18:05

Mahtuuko tezarin kannen vaihtamaan ilman koko motin vääntelyä?

Re: Yamaha TZR #2

23.3.2013 23:29

Luovuutta kehiin, niin mahtuu.

Re: Yamaha TZR #2

23.3.2013 23:57

Nonni, eli projektina olis vähän kustomoida tollasta Tzr-rr 125:sta. Kannattaako takakatetta alkaa itte muotoilee vai kannattaako vaan suosiolla tilata esim. r6 takakate ja sovittaa se? Ja myös etumaskia aattelin vaihtaa (vanha palasina), eli kuinkas hyvin jonkun muun yammun etumaski sopii tzr:ään?

Re: Yamaha TZR #2

24.3.2013 22:50

Mikään perä tähän ei tuu sopimaan, on niin kapia rimpula että rajusti joudut muokkaamaan. Oisko lasikuitu, uretaani ja hengityssairaudet :lol: Eli tee ite tai jätä tekemättä. Etumaski? Siis etukate(ko)?

Re: Yamaha TZR #2

24.3.2013 23:44

_rieska_ kirjoitti:Mikään perä tähän ei tuu sopimaan, on niin kapia rimpula että rajusti joudut muokkaamaan. Oisko lasikuitu, uretaani ja hengityssairaudet :lol: Eli tee ite tai jätä tekemättä. Etumaski? Siis etukate(ko)?

Eli siis tarkennuksena toi on se leveempi malli. Ja siis perää aattelin joko muokata tai tilata jonkun toisen mallisen, sopisko esim toi jos vähän muokkaa? http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1350932.
Ja etumaski eli etukate, pitäs kans saada kai uus.

Re: Yamaha TZR #2

26.3.2013 22:34

No sitten voi saada jonku kapean ison pyörän perän sopimaan, mutta osta mieluummin valmis peräpaketti, eli takahäkki, penkit ja itse takakate valoineen. Säästät hermoja ja loppujen lopuksi rahaakin.

Re: Yamaha TZR #2

27.3.2013 18:18

_rieska_ kirjoitti:No sitten voi saada jonku kapean ison pyörän perän sopimaan, mutta osta mieluummin valmis peräpaketti, eli takahäkki, penkit ja itse takakate valoineen. Säästät hermoja ja loppujen lopuksi rahaakin.

Mistäs niitä saa parhaiten/helpoiten? Pienen googlailun jälkeen ei pahemmin löytyny...

Re: Yamaha TZR #2

27.3.2013 22:46

Purkupyörät ja hyvää tuuria, mutta usko pois että osa kerrallaan kokonaisen perän teko on helvetin työlästä ja jälki harvoin on kauhean hyvää saati kevyttä.

Re: Yamaha TZR #2

14.4.2013 23:09

Morjens, tuli tommonen tzr rämä hommattua kulkupeliks nyt siihen asti että saan autokortin/a kortin loppu kesästä.

Kuva

Kysyisinkin heti alkuun vähän noista viritys hommista kun ei tuo tunnu mihinkään menevän ("piikki" historia 250cc ktm sx piikin papruilla, ktm exc 125, suzuki rgf 125 viritettynä)

Eli saakos tommosella gianellin putkella yhtään potkua lisää tohon? Sen kaveriks menis vapari putsari ja tietysti isompi suutin. Kaasaria ja pyttä en viitsis alkaa vaihtamaan.

Onkos muita helppoja viritys kikkoja? esim läppiin liittyen?

Sitten semmonen juttu et onks kellään tietoa mistä tohon "uuden mallin" tetsariin jossaon toi usd löytyy stefat?

Ja tyhmä kysymys mut mikä tos on ketjujako onkse 428 :O?

Re: Yamaha TZR #2

15.4.2013 17:52

Eiköhän se 428 ole. Aloitappa ihan perusjutuilla, eli putken karstojen poltto, läppien tarkistus, männän vaihto jos huono jne. Ja tietty kaasarin säätö. Putkella saattaa saada pikkasen lisää potkua, joten vaihda se jos lompakko kestää. Sen enempää ei kannata alkaa tuota virittelemään vaan ajaa ja kärsiä, ellei sitten ole varaa kaataa sankoittain rahaa vanhaan raatoon. Stefojen koko selvinnee mittaamalla tai sitten jostain netin syövereistä etit faktaa.

Re: Yamaha TZR #2

15.4.2013 22:04

_rieska_ kirjoitti:Eiköhän se 428 ole. Aloitappa ihan perusjutuilla, eli putken karstojen poltto, läppien tarkistus, männän vaihto jos huono jne. Ja tietty kaasarin säätö. Putkella saattaa saada pikkasen lisää potkua, joten vaihda se jos lompakko kestää. Sen enempää ei kannata alkaa tuota virittelemään vaan ajaa ja kärsiä, ellei sitten ole varaa kaataa sankoittain rahaa vanhaan raatoon. Stefojen koko selvinnee mittaamalla tai sitten jostain netin syövereistä etit faktaa.


heh :D hyvin sanottu. Tosiaan kyllä mä sen gianellin (60e) ostan kun ihan priima kuntonen ja tuo vakio putki on muutenkin noin hitsailtu ja kauhea. Mäntä vaihdettu 3tkm sitten ja pytty porattu samalla. Kaasarin säätö on väärä vapari putsarille (ei ole minun laittama) ja tarkoitus olis laittaa isompaa suutinta samalla kun tetsarin vakio tankkikin saapuu. Onhan tuo aika tuhnu mut kylmä 124 sillä pääsin :3