Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha TZR #2

17.6.2011 20:30

Mitkä ovat tetzarin koneen stefojen koot?

Re: Yamaha TZR #2

19.6.2011 17:38

paljo menee laatikkoon öljyä? täyttöaukon vieres lukee et 700ml mut tulee tarkastussilmä täytee jo paljo aiemmin. pitääkö konetta vaa pyörittää välissä?

Re: Yamaha TZR #2

20.6.2011 8:18

Peraa_ kirjoitti:paljo menee laatikkoon öljyä? täyttöaukon vieres lukee et 700ml mut tulee tarkastussilmä täytee jo paljo aiemmin. pitääkö konetta vaa pyörittää välissä?


Mun muistaakseni 750ml normaalin öljynvaihdon aikana. Koneremontin jälkeen oliko 800ml. :s

Re: Yamaha TZR #2

26.6.2011 13:33

tulipa ittekkin hommattua tzr :) tarkotus ois vähän korjata jarruja ja konetta, sitten ajoon. kuvia galleriasta---->

Re: Yamaha TZR #2

1.7.2011 15:30

Onks iha normaali teboilin gold s 5w-40 hyvää tezarin koneelle?
Kui mont kilometrii pitäis ajaa sisäänajooo porautetun sylkän ja uuden männän kans?
Ja minkä prosenttist (öljyn)seosta kannattasis käyttää?
Pitääkö purkaa koko moottori että saa vaihdettua vaihdepolkimen akselin?

Eikös tezari oo sit alle 11kW ku lukitsee ypvs:sän iha oikeelle(mun mielest sillon 17mm sillon pakoaukko) ja sit 19mm kuristusholkki alkukäyrään ja 170 suutin?
Tekeeköhän pahaa koneelle noi kuristukset vai pitääkö kemmua ees katsastaa jos on ollut rekisterissä muutama vuos sitte ja normaalisti kilvet palautettu vaan konttorille?

Re: Yamaha TZR #2

7.7.2011 21:03

EDIT: nyt siis tetsari toimii muuten mutta! Sammuu n. 4000rpm kohdalla jos hiljakseen kiekkoja nostaa. jos nostaa nopeesti ylös ja sit laskee niin n. 4500-5000rpm kohalla sammuu, niinku katkasis kipinän tai jotain ku ihan kokonaan häviää.. oisko hajua mitä vois olla??

Re: Yamaha TZR #2

7.7.2011 21:53

Miikka_M kirjoitti:Onks iha normaali teboilin gold s 5w-40 hyvää tezarin koneelle?
Kui mont kilometrii pitäis ajaa sisäänajooo porautetun sylkän ja uuden männän kans?
Ja minkä prosenttist (öljyn)seosta kannattasis käyttää?
Pitääkö purkaa koko moottori että saa vaihdettua vaihdepolkimen akselin?

Eikös tezari oo sit alle 11kW ku lukitsee ypvs:sän iha oikeelle(mun mielest sillon 17mm sillon pakoaukko) ja sit 19mm kuristusholkki alkukäyrään ja 170 suutin?
Tekeeköhän pahaa koneelle noi kuristukset vai pitääkö kemmua ees katsastaa jos on ollut rekisterissä muutama vuos sitte ja normaalisti kilvet palautettu vaan konttorille?


Ekaa juttuu en tiiä, mutta kyllähä se on alta 11kW sillo. Ja ne kuristukset tekee todellaki pahaa koneelle. Ei tietääkseni tartte kattastaa.

Re: Yamaha TZR #2

8.7.2011 12:18

Miikka_M kirjoitti:Onks iha normaali teboilin gold s 5w-40 hyvää tezarin koneelle?
Kui mont kilometrii pitäis ajaa sisäänajooo porautetun sylkän ja uuden männän kans?
Ja minkä prosenttist (öljyn)seosta kannattasis käyttää?
Pitääkö purkaa koko moottori että saa vaihdettua vaihdepolkimen akselin?

Eikös tezari oo sit alle 11kW ku lukitsee ypvs:sän iha oikeelle(mun mielest sillon 17mm sillon pakoaukko) ja sit 19mm kuristusholkki alkukäyrään ja 170 suutin?
Tekeeköhän pahaa koneelle noi kuristukset vai pitääkö kemmua ees katsastaa jos on ollut rekisterissä muutama vuos sitte ja normaalisti kilvet palautettu vaan konttorille?


No pariin kysymykseen voin vastata.
Itellä on koneessa ihan 10w-30 vaihteistoöljyt ja hyvin on toiminut niillä sen 3500km mitä olen kerennyt ajamaan koneremontin jälkeen.
Ja eikös se 500km ole aika hyvä ajo määrä uudella männällä kuhan ajelee vaihtelevilla kierroksilla.
Ite käytän 2,5% seoksia. Sisäänajossa muistaakseni ajoin hitusen päälle 3% seoksilla.
Ja jos oikein muista niin koneen kyllä saa purkaa aika osiin että saa vaihdepolkimen akselin pois.

Ja käyppäs katsastus konttorilta kysymässä että tarvitseeko käydä katsastamassa?

Re: Yamaha TZR #2

11.7.2011 18:23

Tänään soittelin katsastusasemalle ja pitäähän se katsastaa...perseestä tämmönen 11kw laki

Miten sen ypvs:sän saa lukittua 17mm(eli kuristamaan) ku mulla ainaki saa lukittua vaan auki asentoon
(about 21mm)?
Ja ilmeisesti tuon vaihdepolkimen akselin ku vaihtaa ni ei tarvitse edes ottaa irti moottoria.

Re: Yamaha TZR #2

17.7.2011 17:19

Mistähä päi ootte tilannu varaosia? Itellä kytkinvaijeri poikkes eikä mistää taho löytyä :O

Re: Yamaha TZR #2

17.7.2011 21:54

Miikka_M kirjoitti:Tänään soittelin katsastusasemalle ja pitäähän se katsastaa...perseestä tämmönen 11kw laki

Miten sen ypvs:sän saa lukittua 17mm(eli kuristamaan) ku mulla ainaki saa lukittua vaan auki asentoon
(about 21mm)?
Ja ilmeisesti tuon vaihdepolkimen akselin ku vaihtaa ni ei tarvitse edes ottaa irti moottoria.

5mm pultilla saa lukittua 17mm.

Re: Yamaha TZR #2

17.7.2011 21:55

jyrsi kirjoitti:Mistähä päi ootte tilannu varaosia? Itellä kytkinvaijeri poikkes eikä mistää taho löytyä :O

Viimetteeks tilasin nakkilan pyörä ja varaosasta. Sieltä saattas saahakki sellatteen.

Re: Yamaha TZR #2

19.7.2011 16:17

jyrsi kirjoitti:Mistähä päi ootte tilannu varaosia? Itellä kytkinvaijeri poikkes eikä mistää taho löytyä :O

Varaosia löytyy kyl aikamonesta liikkeestä. Ja kytkinvaijerin voi tehdä itsekkin.

Re: Yamaha TZR #2

19.7.2011 16:48

Taako Tetsariin jostai leveempiä vanteita, vai täytyykö jostai muusta vehkeestä laittaa? Mistä menis suoraan ettei tarttis hirveesti säätää? :)

Re: Yamaha TZR #2

19.7.2011 22:33

5tr1pe kirjoitti:Taako Tetsariin jostai leveempiä vanteita, vai täytyykö jostai muusta vehkeestä laittaa? Mistä menis suoraan ettei tarttis hirveesti säätää? :)

No ei varmahan ainakaa TZR omaa vannetta löydy kun yhtä kokoa.