Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

17.2.2010 15:13

CylinderHead kirjoitti:Otin tosa pytyn irti. Sisältä paljastui huonokuntonen mäntä mallia taiwan. Ilmeisesti oli joskus ottanut ypvs:ään vähän kiinni, koska pakoaukon kohdalla jälkiä ja alempaa m-rengasta ei ollut ollenkaan. Entinen omistaja varmaan ottanut sen pois tuon jälkeen. Toi on kuitenkin ihan käyntikuntoinen mäntä ja tehoakin löytyy, mutta puristuksia ei ole paljon. Laitan ton pytyn varmaan dt:seen, niin ei olis joku vähä parempi mäntä pahitteeks.
Jos jollain on 56,90 koossa vaikka käytetty, mutta suht koht hyväkuntoinen mäntä, niin ilmottautukoon ;)


Ostat vaan uudet männänrenkaat.

17.2.2010 20:40

No ny on jo rahatilanne sen verra parempi et haen proxin varmaa ens viikolla. En viitti tota taiwania enää laittaa, ties vaikka paremmilla puristuksilla ja kiertävämmällä koneella menis palasiks, kun se on aikamoisen tällin kuitenkin saanut. Otan siitä varmaa kuvan kun satun tallille ottaa kameran joku päivä.
Oli muute suht ikävän näköset huuhtelujenlähöt tosa pytyssä. Parantelin jonku verran niitä ja kanavistakin lähti vähän jotain kokkaretta pois virtauksia hidastamasta. Pakoaukko viel kunnolla kiiltämään, niin josko se vähän paremmin menis, mitä tuolla entisellä.

17.2.2010 21:21

Kannattaa uuden männän helmasta poistaa senverran että huuhteluiden lähtöihin passaa portaattomasti.

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... &nocache=1

20.2.2010 12:26

Mahtuuko 130/70/17 tolle vakio vanteelle?Tarkotan siis levyjarrumallista vannetta, en sitä rumpujarrullista..Nii ja mites tota ketjulinjaa vois muuttaa?

20.2.2010 20:40

Johani kirjoitti:Kannattaa uuden männän helmasta poistaa senverran että huuhteluiden lähtöihin passaa portaattomasti.

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... &nocache=1

Nyt hommasin sen männänkin. Ei siinä mun mielestä ollu kovin paljoa semmosta, mikä kannattaa poistaa, mutta hiukan otin pois. Tuli vielä kiillotettua pakokanava kuntoon.
Kun ostin siis proxin männän, jostain syystä paketissa oli ART-mäntä. Vaikuttaa kyllä hyvältä.

22.2.2010 2:32

CylinderHead kirjoitti:
Johani kirjoitti:Kannattaa uuden männän helmasta poistaa senverran että huuhteluiden lähtöihin passaa portaattomasti.

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... &nocache=1

Nyt hommasin sen männänkin. Ei siinä mun mielestä ollu kovin paljoa semmosta, mikä kannattaa poistaa, mutta hiukan otin pois. Tuli vielä kiillotettua pakokanava kuntoon.
Kun ostin siis proxin männän, jostain syystä paketissa oli ART-mäntä. Vaikuttaa kyllä hyvältä.


ART valmistaa ainakin näsärin vakiomännän, joten ei ihan paskaa pitäis olla.

22.2.2010 20:47

proXin männät ovat Artin valmistamia, proxhan on siis vain "ylinimike", jonka tuotteet ovat muiden valmistajien valmistamia.

22.2.2010 20:58

Näin sain ite myös myöhemmin selville, mutta outoa silti, kun aikaisemmissa Dt:n proxeissa on lukenut männän sisällä ihan Prox, mutta tässä Tzr männässä lukee ART. No samapa tuo. Sain pultattua aika pitkälti osat kiinni tänään. Putkea pitää vielä vähän fixailla ja keksiä joku paikka ypvs servolle.

25.2.2010 23:46

Jos jollakin sattuu olemaan tarvetta Tezarin GIANNELLILLE niin yv:llä yhteyttä. Anteex mainostus :(.

edit:Merkki korjattu.

26.2.2010 1:55

-
Viimeksi muokannut Mikki_32 päivämäärä 8.2.2011 20:34, muokattu yhteensä 1 kerran

26.2.2010 2:15

shalloa kirjoitti:Olen suunnitellut ostavani tämän käytettynä ensimmäiseksi mopokseni, kannattava ostos?Miten vaikeaa on ottaa kuristukset pois?Myös että jos "siat" pysäyttää ja on viritetty, mitä ongelmia tulee(voiko jollain rajoittimella ehkäistä?)?Onko 1000e liikaa -05 kohta 20k ajetusta tzr:ästä?


harvassa enää kuristuksia on, rajoittimen saa ku laittaa pakoaukonsäätimeen kytkimen ja katkasee säädin alhaalla virrat säätimeltä jolloin säädin ei enää aukee --> pakoaukko kuristaa --> ei kierrä tehopiikille.

27.2.2010 20:48

shalloa kirjoitti:Olen suunnitellut ostavani tämän käytettynä ensimmäiseksi mopokseni, kannattava ostos?Miten vaikeaa on ottaa kuristukset pois?Myös että jos "siat" pysäyttää ja on viritetty, mitä ongelmia tulee(voiko jollain rajoittimella ehkäistä?)?Onko 1000e liikaa -05 kohta 20k ajetusta tzr:ästä?



taitaa kaveri olla väärällä alueella, tää on kevaritezareille, ei mopotezareille

27.2.2010 22:04

-
Viimeksi muokannut Mikki_32 päivämäärä 8.2.2011 20:34, muokattu yhteensä 1 kerran

6.3.2010 18:58

juu ostinpa eilen tetsarin ens kesää varte ku halavalla sain :D niin eikä näitten pitäs kulukia suht hyvin tt:nä? ku tuo entinen omistaja sano että kulukenu sillä parraillaa 120km/h että epäilen että ei tuo tai olla tt ku ilmanputsarin kopassa oli tötsäki paikallaa niin onko näissä missä kohti putkessa kuristimia vai onko ollenkaa?

6.3.2010 20:33

Eetu92 kirjoitti:juu ostinpa eilen tetsarin ens kesää varte ku halavalla sain :D niin eikä näitten pitäs kulukia suht hyvin tt:nä? ku tuo entinen omistaja sano että kulukenu sillä parraillaa 120km/h että epäilen että ei tuo tai olla tt ku ilmanputsarin kopassa oli tötsäki paikallaa niin onko näissä missä kohti putkessa kuristimia vai onko ollenkaa?

kyllähän niissä pitäisi olla kuristin, mutta hyvin usein ei ole. tämä johtuu siitä, että tehorajoitus tuli kevareihin vasta tzr:ien valmistamisen loputtua. lain mukaan näissä silti pitäisi kuristimet olla