Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

21.8.2009 23:21

kuluneella eturenkaalla kusettaa mittari enemmän. onko sulla pakoaukonsäädit käytössä ja säädetty ? jos ei, nii ei oo alavääntöjäkään. surahtaako sulla kun laittaa virrat päälle ?

21.8.2009 23:50

Johani kirjoitti:kuluneella eturenkaalla kusettaa mittari enemmän. onko sulla pakoaukonsäädit käytössä ja säädetty ? jos ei, nii ei oo alavääntöjäkään. surahtaako sulla kun laittaa virrat päälle ?


tota pakoaukonsäädintä mietein mutta en sen toiminnasta tiedä, en kuule kyllä surahdusta. Akku on ainakin ihan loppu. Katselen joku päivä että onko siinä pakoaukonsäätimessä jotain

22.8.2009 1:03

sepo kirjoitti:
Johani kirjoitti:kuluneella eturenkaalla kusettaa mittari enemmän. onko sulla pakoaukonsäädit käytössä ja säädetty ? jos ei, nii ei oo alavääntöjäkään. surahtaako sulla kun laittaa virrat päälle ?


tota pakoaukonsäädintä mietein mutta en sen toiminnasta tiedä, en kuule kyllä surahdusta. Akku on ainakin ihan loppu. Katselen joku päivä että onko siinä pakoaukonsäätimessä jotain


vaiha se akku, virrat päälle, jos surahtaa, nii toimii, putki irti ja katot laskeutuuko se säädin männän puolelta ja onko se pakoaukko surahduksen päättyessä saumaton.

23.8.2009 16:17

Pitääkö tuon friction clipin olla suora kun omassa käyrä kuin papin m****u

24.8.2009 20:27

mikä sitten on tetsarissa kun kone on ollut purettuna vain sylinterin ja kytkimen verran eli lohkot ollut kiinni, niin tänään ekaa kertaa laitoin käymään ja kävi suht moitteettomasti lukuunottamatta vesi vuotoja. Oikea ongelmani on että vaihde ei ainakaan mene päälle ylös eikä alas ja vetoakseli pyörii todella voimattomasti(voi sormilla pysäyttää) koko ajan kun polkee tai kun kone käy, mikä mahtaisi olla vikana...

24.8.2009 20:35

Akku ladattu ja todettu toimivaksi, avasin putken ja kurkkasin sisään. Ei siellä ole mitään pakoaukonsäätimiä. Se olisi varmaan parempi laittaa takasin että toimis alakierroksilla myös? Ei ole sitten mitään tietoa miten sellanen laitetaan tai säädetään tai jotain :D

26.8.2009 17:08

sepo kirjoitti:lähtee aluksi huonosti siten että ihan kuin sytytys pätkisi, nykii oudosti ja sen jälkeen tulee piikki ja lähtee niin että ranteet venyy :D


Minullakin tekee siinä 4500-5500 k/min "vajealuetta", jolloin meinaa vähän pätkiä aivan kuin kylmää konetta yrittäisi kierrättää. Eikös lie monissa 2t laitteissa ole tuota vajealuetta jossain päin, sen kanssa on elettävä. Ellei foorumilta joltain löydy asiaan tarkempaa infoa?

Tuo vajealue on kyllä ärsyttävä tietyissä nopeuksissa, kun pienemmällä vaihteella kiertää liikaa, isommalla ei jaksa vetää, ja "hyvällä" ajovaihteella on juuri tuo vajealue. Esim. 60 km/h nopeus on ärsyttävää ylläpitää, se aina lipsahtaa 70-75 km/h:iin tehopiikin alkuun, sitten rullataan ja pitkälle.

26.8.2009 18:48

Minullakin tekee siinä 4500-5500 k/min "vajealuetta", jolloin meinaa vähän pätkiä aivan kuin kylmää konetta yrittäisi kierrättää. Eikös lie monissa 2t laitteissa ole tuota vajealuetta jossain päin, sen kanssa on elettävä. Ellei foorumilta joltain löydy asiaan tarkempaa infoa?

Tuo vajealue on kyllä ärsyttävä tietyissä nopeuksissa, kun pienemmällä vaihteella kiertää liikaa, isommalla ei jaksa vetää, ja "hyvällä" ajovaihteella on juuri tuo vajealue. Esim. 60 km/h nopeus on ärsyttävää ylläpitää, se aina lipsahtaa 70-75 km/h:iin tehopiikin alkuun, sitten rullataan ja pitkälle.


YPVS venttiili on varmaan auki, sillon röpöttää vähän keskikierroksilla ja ei ole juuri ollenkaan vääntöä 5000-6000 rpm.

26.8.2009 22:19

mulla tekeepi niin että 7k rpm kohdal lähetää helveti kyytii ja sit 9500-10500 ei jaksa vääntää yhtään ja 10500 eteepäi jostai kumma syyst lähtee taas kiihtymää hyvi ain 12000 asti, sit ei uskal enää men ylemmäs ku leipois aika varmasti. ni etä mistä säädöstä on kiinni toi 9500-10500 vaje ? on YPVS

28.8.2009 0:13

Näistä on jauhettu täälä iät ja ajat että kun ei oo YPVS käytössä, ja laippa lukittu auki-asentoon, lähtee todella laiskasti liikkeelle (niinkun kaikki vajaatahtipiikit ilman pakoaukonsäädintä), ja nappaa hanakan tehopiikin siinä 6.5-7.5 tonnin jälkeen. Sitten kun saa YPVS:n kuntoon, se lähtee kuin unelma kun laippa on kiinni matalilla kierroksilla ja servo vetäsee auki tossa tehopiikin kohalla.

TZR:ään tuplavalot?

6.9.2009 12:27

Mistä saisi Yamaha TZR:ään hienon tuplavalo keulakatteen? Meneekö uudemman NSR:n keulakate siihen heittämällä vai onko 50 tetsarin keulakate parempi siihen?

6.9.2009 15:45

No kuule kokeile. Tuskin kukaan täällä on sellaisia pahemmin laitellut, ja jos on niin ei välttämättä jaksa alkaa selostamaan. :)

11.9.2009 15:15

Olen ostamassa TZR, mutta siinä on kytkinakseli paskana. Onko paha homma vaihtaa?

11.9.2009 18:00

Joudut halkaisemaan koneen jotta saat sen vaihdettua.. Kuinka leveitä takanakkeja tzr kuskit on vakiovanteelle saanu mahtumaan? Vakiohan on 100 ja mulla on kiinni 110 ja se käy ainakin ihan hyvin, meniskö leveämpää?

E: niin ja tuolla näyttää olevan jonkinnäköistä etukatetta, itselläni ei ole kaupasta minkäänlaista kokemusta: http://www.motorrad-bach.de/tzr/page-tzr.html

9.10.2009 15:46

Hei osaisko joku sanoo et miks et nyt tetsari lähe käyntiin? :s on seissyt pihalla noin 2 kuukautta ajamatta. Nopeeta vastausta arvostan! ;)