Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

11.4.2008 18:19

Pistää stefat paskaks ku laittaa liikaa. Miellummin jos jäykkää keulaa haluutte niin jäykempii öljyi.

11.4.2008 19:19

onko toi "mekaanisesti" toimiva rave jotenki huonompi ku sähkösesti? ei kai siinä muuta eroa ku tyhjäkäynnillä (mekaaninen) on kiinni? :O

12.4.2008 1:26

Meneekö viellä 140 levee rengas että pysyy ajoominaisuudetkin kunnossa taakse?

E: Mikähän olisi hyvä rengas alle 100e? Kaikki renkaat ollu mitä oon kattonu nii aina sen 120e vähintään.

12.4.2008 13:48

Plussapallo kirjoitti:Meneekö viellä 140 levee rengas että pysyy ajoominaisuudetkin kunnossa taakse?

E: Mikähän olisi hyvä rengas alle 100e? Kaikki renkaat ollu mitä oon kattonu nii aina sen 120e vähintään.


mahtuu 150 levee vielä ja on mun mielestä parempi ajaa ku 130.. paljon vakaampi mutkissa.

12.4.2008 17:21

JGGA kirjoitti:onko toi "mekaanisesti" toimiva rave jotenki huonompi ku sähkösesti? ei kai siinä muuta eroa ku tyhjäkäynnillä (mekaaninen) on kiinni? :O

Sähköinen rave toimii käsittääkseni on/off periaatteella, eli alle 7800 kierrosta se on alatilassa ja yli 7800 kierrosta se on auki. RAVE2, eli tämä pakokaasun paineella toimiva versio aukeaa sitä enemmän mitä enemmän kierroksia koneessa on..

12.4.2008 21:38

pertt-UP- kirjoitti:
JGGA kirjoitti:onko toi "mekaanisesti" toimiva rave jotenki huonompi ku sähkösesti? ei kai siinä muuta eroa ku tyhjäkäynnillä (mekaaninen) on kiinni? :O

Sähköinen rave toimii käsittääkseni on/off periaatteella, eli alle 7800 kierrosta se on alatilassa ja yli 7800 kierrosta se on auki. RAVE2, eli tämä pakokaasun paineella toimiva versio aukeaa sitä enemmän mitä enemmän kierroksia koneessa on..


ja alle 2000 kierroksen sähkönen on myös auki. mutta onkohan tehoissa isoa eroa?

12.4.2008 22:25

JGGA kirjoitti:ja alle 2000 kierroksen sähkönen on myös auki. mutta onkohan tehoissa isoa eroa?

Tehoissa ei käsittääkseni ole merkittäviä eroja. Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä.

13.4.2008 11:27

Onko Gilardoni 1 merkkinen sylinteri jotenkin tehokkaampi kuin muut? ja missä vuosimalleissa tuo gilardoni 1 sylinteri on

13.4.2008 11:37

Plussapallo kirjoitti:Meneekö viellä 140 levee rengas että pysyy ajoominaisuudetkin kunnossa taakse?

E: Mikähän olisi hyvä rengas alle 100e? Kaikki renkaat ollu mitä oon kattonu nii aina sen 120e vähintään.

tuolta löytyy 140/70 renkaita, 5 rengasta 105-120e hintaluokassa.
http://www.mprengas-online.com/moottori ... nkaat.html

13.4.2008 14:53

Voisiko joku katsoa rekisteriotetta ja kertoa jotain tietoja tuosta n. 1990 vuoden puna/valko/vihreän pyöreälamppuisen af1:sen teknisiä tietoja kuljetusta varten. Paino, pituus sekä leveys olisi hyvä olla tiedossa.

14.4.2008 22:10

Löytyykö keltään myydä koko takajarrusatulaa tai pelkästään ilmaruuvia ja jarrupalojen liukutappia afiin?

14.4.2008 22:45

soup kirjoitti:Löytyykö keltään myydä koko takajarrusatulaa tai pelkästään ilmaruuvia ja jarrupalojen liukutappia afiin?


Purkuosat.net löytyy.

15.4.2008 17:25

Moi!

Meneekö 150-levee gummi suoraan kiinni eikä hankaa mihinkään?

15.4.2008 17:39

Onkos jollain teistä mun vanha AF1? Rekisteri numero on BJ-462. Olisi kiva nähdä missä kunnossa se nykyään on :)

16.4.2008 18:40

Osaiskohan joku sanoa että onko tuo vakio kaasari vai 34mm? http://purkuosat.net/images/AF190/AF1902/DSC09995.JPG

Saa muuten tarjota 34mm kaasaria joka on ollut afissa kiinni+imukaulaa. Jos kävis hyvä tuuri eikä joutus säätämään liiemmin :)