Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

10.4.2008 22:44

pertt-UP- kirjoitti:Susi: Itse olen nostanut pyörän keulan ilmaan, ottanut vanteen pois, avannut ne isot kuusiokolomutterit pumppujen yläpäästä ja sieltä alta paljastuu pari c:n muotoista palikkaa, joilla pumput on kiinni. kun ne ottaa pois, pumput saa tiputettua alas ja pääsee stefoihin käsiksi.. Muistelisin näin..


Jep, epäilin itsekin että yläpäästä ne lähtee purkautumaan mutta en tosiaan varmistamatta kehdannut lähteä purkamaan. Räjähtääkös sieltä suunnaton määrä holkkeja ja jousi silmille kun pumput pudotetaan alas, ellei ole uskomattoman varovainen?

Ja millä olet nostanut sen etupään, itse olen kironnut kun katto ei kestä ripustaa eikä rungostakaan saa oikein mistään tukea sen vertaa että voisi jonkinlaisen pukin vääntää..

10.4.2008 22:52

Jees eli 28mm kassulla muuten TT afi tuli ostettua :) Kiihtyvyys on ihan jees, Huiput jää 150-160kmh mittariin ja niitä jää vähän kaipailemaan lisää. Ottaa huiput jo vitosella, Joten kannattaako laittaa lyhyempiä välejä? Galleriassa yksi vanhan omistajan ottama kuva.

10.4.2008 23:06

Susi kirjoitti:
pertt-UP- kirjoitti:Susi: Itse olen nostanut pyörän keulan ilmaan, ottanut vanteen pois, avannut ne isot kuusiokolomutterit pumppujen yläpäästä ja sieltä alta paljastuu pari c:n muotoista palikkaa, joilla pumput on kiinni. kun ne ottaa pois, pumput saa tiputettua alas ja pääsee stefoihin käsiksi.. Muistelisin näin..


Jep, epäilin itsekin että yläpäästä ne lähtee purkautumaan mutta en tosiaan varmistamatta kehdannut lähteä purkamaan. Räjähtääkös sieltä suunnaton määrä holkkeja ja jousi silmille kun pumput pudotetaan alas, ellei ole uskomattoman varovainen?

Ja millä olet nostanut sen etupään, itse olen kironnut kun katto ei kestä ripustaa eikä rungostakaan saa oikein mistään tukea sen vertaa että voisi jonkinlaisen pukin vääntää..


se ripustaminen on kyllä ainoa järkevin ja varmin tapa. joissain af1 on myös noita pumppuja mitkä mulla on nyt kiinni (messingin väriset) ja niitä saa vielä sen yläpään kiinnityksen jälkeen repiä tosissaan irti. joutui tupakin verran lämmittää puhaltimella sieltä stefan kohilta ja sit armoton paukutus ni lähti.

jotta jos on ongelmia irrottelussa niin tulee kaikki telineet kaatumaan ja pumput ei tuu irtoomaan :D

10.4.2008 23:07

JGGA kirjoitti:
Susi kirjoitti:
pertt-UP- kirjoitti:Susi: Itse olen nostanut pyörän keulan ilmaan, ottanut vanteen pois, avannut ne isot kuusiokolomutterit pumppujen yläpäästä ja sieltä alta paljastuu pari c:n muotoista palikkaa, joilla pumput on kiinni. kun ne ottaa pois, pumput saa tiputettua alas ja pääsee stefoihin käsiksi.. Muistelisin näin..


Jep, epäilin itsekin että yläpäästä ne lähtee purkautumaan mutta en tosiaan varmistamatta kehdannut lähteä purkamaan. Räjähtääkös sieltä suunnaton määrä holkkeja ja jousi silmille kun pumput pudotetaan alas, ellei ole uskomattoman varovainen?

Ja millä olet nostanut sen etupään, itse olen kironnut kun katto ei kestä ripustaa eikä rungostakaan saa oikein mistään tukea sen vertaa että voisi jonkinlaisen pukin vääntää..


se ripustaminen on kyllä ainoa järkevin ja varmin tapa. joissain af1 on myös noita pumppuja mitkä mulla on nyt kiinni (messingin väriset) ja niitä saa vielä sen yläpään kiinnityksen jälkeen repiä tosissaan irti. joutui tupakin verran lämmittää puhaltimella sieltä stefan kohilta ja sit armoton paukutus ni lähti.
eikä räjähdä mitään kuhan öljyt muistat ottaa ensin veke sielt alhaalta 10mm kannalla oleva pultti.

jotta jos on ongelmia irrottelussa niin tulee kaikki telineet kaatumaan ja pumput ei tuu irtoomaan

10.4.2008 23:08

JGGA kirjoitti:
JGGA kirjoitti:
Susi kirjoitti:
pertt-UP- kirjoitti:Susi: Itse olen nostanut pyörän keulan ilmaan, ottanut vanteen pois, avannut ne isot kuusiokolomutterit pumppujen yläpäästä ja sieltä alta paljastuu pari c:n muotoista palikkaa, joilla pumput on kiinni. kun ne ottaa pois, pumput saa tiputettua alas ja pääsee stefoihin käsiksi.. Muistelisin näin..


Jep, epäilin itsekin että yläpäästä ne lähtee purkautumaan mutta en tosiaan varmistamatta kehdannut lähteä purkamaan. Räjähtääkös sieltä suunnaton määrä holkkeja ja jousi silmille kun pumput pudotetaan alas, ellei ole uskomattoman varovainen?

Ja millä olet nostanut sen etupään, itse olen kironnut kun katto ei kestä ripustaa eikä rungostakaan saa oikein mistään tukea sen vertaa että voisi jonkinlaisen pukin vääntää..


se ripustaminen on kyllä ainoa järkevin ja varmin tapa. joissain af1 on myös noita pumppuja mitkä mulla on nyt kiinni (messingin väriset) ja niitä saa vielä sen yläpään kiinnityksen jälkeen repiä tosissaan irti. joutui tupakin verran lämmittää puhaltimella sieltä stefan kohilta ja sit armoton paukutus ni lähti.
eikä räjähdä mitään kuhan öljyt muistat ottaa ensin veke sielt alhaalta 10mm kannalla oleva pultti.

jotta jos on ongelmia irrottelussa niin tulee kaikki telineet kaatumaan ja pumput ei tuu irtoomaan :D

10.4.2008 23:09

vi--- ku en osaa käyttää tätä :D

10.4.2008 23:11

JGGA kirjoitti:
Susi kirjoitti:
pertt-UP- kirjoitti:Susi: Itse olen nostanut pyörän keulan ilmaan, ottanut vanteen pois, avannut ne isot kuusiokolomutterit pumppujen yläpäästä ja sieltä alta paljastuu pari c:n muotoista palikkaa, joilla pumput on kiinni. kun ne ottaa pois, pumput saa tiputettua alas ja pääsee stefoihin käsiksi.. Muistelisin näin..


Jep, epäilin itsekin että yläpäästä ne lähtee purkautumaan mutta en tosiaan varmistamatta kehdannut lähteä purkamaan. Räjähtääkös sieltä suunnaton määrä holkkeja ja jousi silmille kun pumput pudotetaan alas, ellei ole uskomattoman varovainen?

Ja millä olet nostanut sen etupään, itse olen kironnut kun katto ei kestä ripustaa eikä rungostakaan saa oikein mistään tukea sen vertaa että voisi jonkinlaisen pukin vääntää..


se ripustaminen on kyllä ainoa järkevin ja varmin tapa. joissain af1 on myös noita pumppuja mitkä mulla on nyt kiinni (messingin väriset) ja niitä saa vielä sen yläpään kiinnityksen jälkeen repiä tosissaan irti. joutui tupakin verran lämmittää puhaltimella sieltä stefan kohilta ja sit armoton paukutus ni lähti.
eikä räjähdä mitään kuhan öljyt muistat ottaa ensin veke sielt alhaalta 10mm kannalla oleva pultti.

jotta jos on ongelmia irrottelussa niin tulee kaikki telineet kaatumaan ja pumput ei tuu irtoomaan


Tuossa yksilössä on juurikin ne messinginväriset putket, täytyy siis varautua kunnon taisteluun ja yrittää keksiä joku ripustusmenetelmä, pulttaan vaikka tuohon betonilattiaan jotkut telineet.. :D

Kiitos todella paljon näistä ohjeista - ja onnea seuraaviin viesteihin, siitä se lähtee! Lupaavalta näyttää.. :D

10.4.2008 23:15

joo toivottavasti :D
onnea yritykseen, kyllä siinä tupakki jos toinen palo ja sit ku rupeet kasaa niitä ni tulee pari semmosta hetkonen elämystä, että kysele täält sit ku et hiffaa miten ne holkit tulee :D tai jos hiffaat heti ni pointsit sulle!

10.4.2008 23:19

JGGA kirjoitti:joo toivottavasti :D
onnea yritykseen, kyllä siinä tupakki jos toinen palo ja sit ku rupeet kasaa niitä ni tulee pari semmosta hetkonen elämystä, että kysele täält sit ku et hiffaa miten ne holkit tulee :D tai jos hiffaat heti ni pointsit sulle!


Täytyy ottaa paljon valokuvia.. Noh, ahaa-elämyksiä odotellessa, todennäköisesti viikonloppuna käyn sen etuhaarukan kimppuun niin raportoin sitten tänne miten kävi! ;)

10.4.2008 23:30

Semmoinen vielä piti kysyä että paljon sitä öljyä pitää laittaa etupumppuihin?

10.4.2008 23:39

JGGA kirjoitti:
vasen 4.4dl oikea 4,2dl. ja SAE-luokka 10


Kiitos taasen ;)

11.4.2008 15:19

ja pummpuja irrottaessa muistetaan sitte et ensi keula ylös ja sit vast kuusiokoloruuvit auki pumppujen päist. ;) itellä kävi kusisesti ku aloin vaa tutkimaa et mites ne pumput on kiinni ja keula tipahti 20 senttii ja kaikki c holkit lensi aikas äkäsee pisi hiekkapihaa.

11.4.2008 15:38

Susi kirjoitti:JGGA kirjoitti:
vasen 4.4dl oikea 4,2dl. ja SAE-luokka 10


Kiitos taasen ;)


tommoset antaa niille hopea/harmailla ja noille messingin värisille nakkila sano että 256ml per pumppu mutta tuntuu vähä löysältä ku ittelläni nyt sen verran. mut kokeilemmalla se parhaiten selviää vaikka aina ne painottaa että pitäs millillee oikee määrä olla, tiedä niistä..

11.4.2008 15:47

itellä aluks toi nakkilan suosittelema 2.5-3 dl hopeisis pumpuis. oli nii löysät et ei tarttenu ku etujarruu hipasta et löi pohjaa. lisäilin sit loput litkut mitä purkis oli(tuli ehkä jotai 4dl/pumppu ku piti vähä sutata). tänä kesänä taas jännistä syistä stefat vaihtoo ja pumppuihi meinaan laittaa täydet 5 desii mitä yhest purkist riittää.

11.4.2008 15:50

joo kyllä ne kannattaa omiin säätöihin laittaa ja jos uudet stefat rupee vuotaa ni jäykempää öljyä sisään..