Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

24.3.2008 20:33

Maikson kirjoitti:
p.a._tuning
kokeile napata se punakeltainen johto puolasta kokonaan irti. eli johto joka tulee virtalukolta ja tapolta.

jos toimii sen jälkee ni sit vaa tutkimaa virtalukkoo ja tappokatkasint.



Elikkäs, irroitimme johdon (punavalkoisen) [punakeltainen oli kiinni vain starttinapissa], joka tulee sekä tapolta, että lukosta. Mutta mitään ei tapahtunut.

Eli teimmekö jotain väärin vai onko vika todennäköisemmin muualla?

Kiitokset jo tässä vaiheessa avustamis yrityksistä.
jos sen tappokatkaisimelta sekä virtalukolta tulevan johdon nappasitte puolasta irti, eikä mitään tapahtunut, vika ei ole ainakaa tapossa eikä virtalukossa. seuraavaksi kannattaisi alkaa selvittämää puolan sekä magneeton käämien kuntoa.

E: toista puolaa olikin jo testattu. magneeton käämien tarkastus sekä sieltä tulevat johdot olisi hyvä tutkia.

yksinkertainenhan tuo afin sytkäpuoli on eli ei siinä monessa paikassa vikaa voi ollakkaan.

24.3.2008 20:53

sitte omaa ongelmaa: sanokaas joku viisas et mistä vitun välistä multa on jääny joku prikka laittamatta paikallee.
kone käynnissä, ja kytkin pohjassa = ei ääntä. sitte ku päästää kytkimestä vapaalla irti ni alkaa järjetön kilkatus (paaljon kovempi ku mitä se normaalisti pitää). ykkösellä kiihdyttäessä kilkatus ja krohina lähes sietämätöntä -> nopeesti kakkonen silmää ja enää kuuluukin vaan välillä pieni krohahdus.

tämmönen siis ilmes ku kytkinakselin toiseen päähän vaihdoin yhen neulalaakerin. oisko ollu 5 vaihde. ( kaikki muute jotka konetta käyttää auki ni kannattaa toi laakeri tarkastaa. oli ihan paskana ajettavasta, sekä varaosakoneesta.)

joku fiksu vois jakaa ehdotuksii, viikolla taas konetta auki ja tutkimaa, mut näin etukätee ei mitään käryä, et mikä vittu siel voi ääntää.

25.3.2008 18:07

p.a._tuning kirjoitti:sitte omaa ongelmaa: sanokaas joku viisas et mistä vitun välistä multa on jääny joku prikka laittamatta paikallee.
kone käynnissä, ja kytkin pohjassa = ei ääntä. sitte ku päästää kytkimestä vapaalla irti ni alkaa järjetön kilkatus (paaljon kovempi ku mitä se normaalisti pitää). ykkösellä kiihdyttäessä kilkatus ja krohina lähes sietämätöntä -> nopeesti kakkonen silmää ja enää kuuluukin vaan välillä pieni krohahdus.

tämmönen siis ilmes ku kytkinakselin toiseen päähän vaihdoin yhen neulalaakerin. oisko ollu 5 vaihde. ( kaikki muute jotka konetta käyttää auki ni kannattaa toi laakeri tarkastaa. oli ihan paskana ajettavasta, sekä varaosakoneesta.)

joku fiksu vois jakaa ehdotuksii, viikolla taas konetta auki ja tutkimaa, mut näin etukätee ei mitään käryä, et mikä vittu siel voi ääntää.


Kuulostas ihan siltä et joku vaihde pyrkis tulee päälle vaikka ei kuuluis eli olisko joku niistä lukkosokista jäänyt huonosti uraan tai unohtunu laittaa? mulla oli laatikko neulalaakereineen ihan täydessä tikissä ja pyörä ja mopokin sano että se laatikko on ikuinen kuha muistaa öljyjä vaihdella..

26.3.2008 0:14

Laitanko tuohon sport pro:n vaihelaatikkoon 10dl öljyä?

26.3.2008 14:03

kyllä.

28.3.2008 9:27

Ostin tuossa aprilia af1-90 mallisen pyörän... ei toiminut... no sain sen jo käyntiin ilman nesteitä, ja oon kerenny ostaa siihen esim uudet ketjut ja rattaat, tähän malliin sopivan raven, ja vähän muutakin...

mutta nyt kun iskin nesteet sisälle ni huomasin että paskan möivät, pytty ja lohkot halki, ajettu pelkällä vedellä.

Mut ois tos lähel Sport pro af1 -93, herääkin kysymys, että käykö tähän malliin esim tuo ostamani af1-90:seen käypä rave? Ja sopiiko esim. ketjut ja rattaat päittäin?

eli kuin suuria eroja noilla pyörillä on vai käykö osista 99% toisiinsa?

28.3.2008 17:38

Ansta kirjoitti:Ostin tuossa aprilia af1-90 mallisen pyörän... ei toiminut... no sain sen jo käyntiin ilman nesteitä, ja oon kerenny ostaa siihen esim uudet ketjut ja rattaat, tähän malliin sopivan raven, ja vähän muutakin...

mutta nyt kun iskin nesteet sisälle ni huomasin että paskan möivät, pytty ja lohkot halki, ajettu pelkällä vedellä.

Mut ois tos lähel Sport pro af1 -93, herääkin kysymys, että käykö tähän malliin esim tuo ostamani af1-90:seen käypä rave? Ja sopiiko esim. ketjut ja rattaat päittäin?

eli kuin suuria eroja noilla pyörillä on vai käykö osista 99% toisiinsa?


kyllä jos molemmat ovat futura mallisia niin 100% kaikki käy.. replican ja futuran välillä tietty ulkonäkö eroa mutta pitäs suurinosin osat sopia keskenään.

30.3.2008 22:31

Ois tulossa taloon, Aprilia Futura -91, edelinen omistaja tehnyt koneremppaa jne. Maalautettu hyvin, laitettu ulkonäöllisesti paljon, 600cc perä, mittaristo, rosteria jne. Vireinä, 154cc Polini, RAVE, TT-putki, ja 34mm kaasari. Onko osia saatavilla ? Kestävyys/Toimivuus ? Paljon maksaa täydellinen koneremppa ?

1.4.2008 15:51

mikä kikka tossa af1 pyörän kytkinvaijerin irrottamisessa on... se irtos kyllä ku otin koneen pois mut ei selvinny et miten se irtos ku se ei lähteny irti heti alkuun sit vahingossa sain sen irti

1.4.2008 20:23

Onko mitään järkeä ostaa ~50tkm ajettua af1 154cc 1000e. Ei tietoa alakerran rempoista ja takajarru rikki. Että miten kestäviä noi koneet on olleet yleensä?

1.4.2008 22:57

RSXX kirjoitti:Ois tulossa taloon, Aprilia Futura -91, edelinen omistaja tehnyt koneremppaa jne. Maalautettu hyvin, laitettu ulkonäöllisesti paljon, 600cc perä, mittaristo, rosteria jne. Vireinä, 154cc Polini, RAVE, TT-putki, ja 34mm kaasari. Onko osia saatavilla ? Kestävyys/Toimivuus ? Paljon maksaa täydellinen koneremppa ?


koneremppa ite tehtynä kustantaa 300-400e.. osia on purkaamot pulollaan ja uutenakin saa vielä kaikkia osia.
siitä en sit tiedä miten on se alakerta laitettu ku on 154 pytty, meinaan ilman mitään "muutoksia" sen pitäs olla aikapommi :D osta pois ja laita vakkari pytty kiinni jos haluut ajella pidempääkin.

1.4.2008 22:59

Ansta kirjoitti:mikä kikka tossa af1 pyörän kytkinvaijerin irrottamisessa on... se irtos kyllä ku otin koneen pois mut ei selvinny et miten se irtos ku se ei lähteny irti heti alkuun sit vahingossa sain sen irti


kytkinkopan joutuu ottaa irti ja sit löytyy selvä paikka sille..

2.4.2008 18:53

Minkäslaista ulosvetäjää rotax 123:sen omistajat ovat käyttäneet magneeton vauhtipyörään?

Pitäisi saada omasta vaihdettua ilman suurempaa väkivaltaa ja ajattelin että sattuisiko tuohon sopimaan joku valmis ulosvetäjä vai pitääkö alkaa jostain etsimään sopivalla kierteellä oleva pultti joka sopii tuohon "ulkokehän" kierteeseen.

2.4.2008 19:41

Terve kuomat.

Baron kirjoitti:Minkäslaista ulosvetäjää rotax 123:sen omistajat ovat käyttäneet magneeton vauhtipyörään?

Pitäisi saada omasta vaihdettua ilman suurempaa väkivaltaa ja ajattelin että sattuisiko tuohon sopimaan joku valmis ulosvetäjä vai pitääkö alkaa jostain etsimään sopivalla kierteellä oleva pultti joka sopii tuohon "ulkokehän" kierteeseen.

Siihen on oma ulosvedin tarkotettu. Pyöräkorjaamoilta kysely ja lainaaminen oli aikoinaan itselläni kova sana. Toki varmaankii se lähtis tavallisella pultilla. Tosin muistaaksee siinä magneetossa oli ihme koko, joku 21x1,00 muistaakseen.

Oma kysymys sitten. Kumpi kierteine pultti on etuakselin päässä? tavalline kierre vai nuriperine? Ei taho muistaa enää ja voima ei taas sovi menetelmeihi.

2.4.2008 21:42

Onkos AF1 -91 mitä kureja?
Mistä rave ja kumpi?