Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

25.2.2008 23:42

Terve taas pitkästä aikaa. Saattaa olla, että palaan takaisin Aprilia kuskiksi kesällä ja pyöräksi saattaisi tulla Europa malli. Oliko tämä täysin samanlainen kuin AF1? Onkohan tämä kannattava ostos? Ei enää ole hirveästi muistikuvia vanhasta AF1:stä kun ei tullut ajettua sillä kuin pari tuhatta kilometriä. Pyörällä on mittarissa 33tkm ja koneremppa tehty 500 km sitten. RAVE:a ei ole tai se on rikki. Pyörästä on myöskin kytkinkoppa risa (iso reikä kyljessä). Pyörään on myös vaihdettu kaikki sytytyslaitteet. Kannattaako?

26.2.2008 16:06

Sehän riippuu aina hinnasta.

26.2.2008 19:41

hinnastahan se riippuu nii. kytkinkopan saa purkaamolta 40 eurolla. sytytysosathan sitte onki nii perkeleen kalliita. esim. vauhtipyörä suomesta 400 euron pintaa, käämeille toi hinta tuskin riittääkää.

28.2.2008 23:45

jöllikkä kirjoitti:missähän vika kun pyörä ei saa ollenkaan virtaa ja akku on täydessä latingissa? ja vaikka ei anna virtaa yhtään niin voiko työntämällä saada kipinän aikaan?


olisko jännitteentasaajasta jokin piuha irti tai ei saa maita? päärele rikki tai piuha irti..? vois olla myös virtalukossa jotain hämminkiä?

5.3.2008 21:20

Oisko kellään tietoo missä asennossa pitää kampiakselin olla ku kohdistetaan kampiakselin ja tasapainoakselin merkit?

7.3.2008 18:45

kampiakseli yläkuolokohtaan ja tasapainoakseli alaspäin(paino alas) merkeistä viis.

kuvat

11.3.2008 20:03

mistäköhän sais sähkökaavion tohon af1 vuos malli on -93..

12.3.2008 21:35

voin laittaa "käyttöohjekirjasta" kuvan vaikka sähköpostiin..?

18.3.2008 23:05

Nyt on aikas lailla vakava ongelma johon toivoisin apua joltakulta tietäväiseltä.

Eli tulppa ei anna kipinää startatessa!

Viime syksynä jäi ajelut kesken, kun pyörä ei enään startannut. Vika huomattu tässä pari päivää sitten.

Mitä asialle on jo tehty:
Puola uusittiin aikasemmin viime syksyna ja ajeltiin vielä sen jälkeen. (Koko sytytyspuoli uusittu). Vika ei siis ole puolassa, eikä tulpassa. Mitä muita mahdollisia vikapaikkoja voisi olla?

(Testattiin vielä varmuuden vuoksi toisella uudella puolalla, eikä mitään tapahtunut.)

18.3.2008 23:09

Tarkistappa tappokatkaisijan kunto. Mulla oli se joskus rikki ja sen kanssa saikin vähän säätää.

19.3.2008 20:06

kokeile napata se punakeltainen johto puolasta kokonaan irti. eli johto joka tulee virtalukolta ja tapolta.

jos toimii sen jälkee ni sit vaa tutkimaa virtalukkoo ja tappokatkasint.

19.3.2008 21:30

vois olla myös staattorin käämeissä tai piuhoissa jotain vikaa (ohmi mittarilla selviää)

20.3.2008 12:04

Joo kiitos neuvoista ja ei kun kokeilemaan...
Faija sano jo aikasemmin, että käy ostaa tollasen mittarin. Toivotaan, että on jommassa kummassa vika :)

20.3.2008 19:08

p.a._tuning
kokeile napata se punakeltainen johto puolasta kokonaan irti. eli johto joka tulee virtalukolta ja tapolta.

jos toimii sen jälkee ni sit vaa tutkimaa virtalukkoo ja tappokatkasint.



Elikkäs, irroitimme johdon (punavalkoisen) [punakeltainen oli kiinni vain starttinapissa], joka tulee sekä tapolta, että lukosta. Mutta mitään ei tapahtunut.

Eli teimmekö jotain väärin vai onko vika todennäköisemmin muualla?

Kiitokset jo tässä vaiheessa avustamis yrityksistä.

21.3.2008 17:27

Mulla tuossa sport pro:ssa näyttäisi olevan mitakan sylinteri viime talven huollossa laitettu. Että onko minkälainen verrattuna vakiosylnteriin tehoiltaan/kestvyydeltään?