Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

28.1.2008 22:40

Nuo tiedot koskee vanhaa ilmajäähdytteistä mallia.

28.1.2008 22:40

Vilestine kirjoitti:Tarkempia ja yksityiskohtaisempia kuvia SM-mallista, sekä ladattavissa oleva vertailu enskan, kisaenskan ja smoton välillä.
http://www.fanticmotor.it/prodotti/cb12 ... /mtrdz.php


Ja sitä "Dati tecnini:kiä"
http://www.fanticmotor.it/prodotti/cb12 ... /mtrdx.php


Suoraan Fanticin sivuilta molemmat linkit, joten tuolla ilmenevät tiedot ovat täysin paikkansa pitäviä. Varmempia ei muualta ainakaan saa?


Yks vika vaan, et toi on se vanha ilmajäähdytteinen malli. Tääl puhutaa nyt yleisesti siitä uudesta nestejäähdytteisestä.

28.1.2008 22:57

Ahaa, pyydän anteeksi väärinkäsitykseni, ymmärsin että tuo on se uusi.

29.1.2008 14:56

Siis kenenmielest muka liian kallis?? pelkät renkaat ja vanteetki on tos 2000¤ paikkeilla.. eli se on oikeesti pelkkää laatukamaa kiinni.. eihä se painakkaa ku 96kg..

29.1.2008 16:10

Mun mielestä ainaki on. Ennemmin ottaisin tolla hinnalla sx:n tai hussen.

29.1.2008 19:28

no sen parisataa sä häviit huollois ja bensois.. nelari on halvempi huoltaa ku jaksaa pitää muuten huolta siisteydestä ja takuu huollot kanssa. ja kulutus on reippaasti pienempi.. n.4-6L/100km..

30.1.2008 18:17

Kuka on ostamanssa kyseistä pärrää? ;)

Cabalero

9.2.2008 13:37

No kun arvailette hintaa kyseisestä vehkeestä.Ottakaa huomioon millä palikoilla kyseinen mopedi on kasattu.
Italialaiset kun on sen verran tarkkaa kansaaa ettei niille paska kelpaa,nyt ei puhuta mistään kiina ilmiöstä.

Olen pojalle tuon kyseisenn nelarin luvannut ja se tilataan.Ei noilla Derbeillä mitään tee ja 2-tahtinen on aina 2-tahtinen.
Ja jos tuosta nelarista haluaa tehoja niin päästään palikoilla yli 21 hepan ja silti tehdas pitää takuun koska se itse myy ne palikat.Että silleen.

9.2.2008 14:05

Vaikka käyttää tehtaan tekemiä osia, ei takuu yleensä tällöinkään säily. Typerää, mutta niin se menee.

Re: Cabalero

9.2.2008 14:35

Jokimaa kirjoitti:No kun arvailette hintaa kyseisestä vehkeestä.Ottakaa huomioon millä palikoilla kyseinen mopedi on kasattu.
Italialaiset kun on sen verran tarkkaa kansaaa ettei niille paska kelpaa,nyt ei puhuta mistään kiina ilmiöstä.

Olen pojalle tuon kyseisenn nelarin luvannut ja se tilataan.Ei noilla Derbeillä mitään tee ja 2-tahtinen on aina 2-tahtinen.
Ja jos tuosta nelarista haluaa tehoja niin päästään palikoilla yli 21 hepan ja silti tehdas pitää takuun koska se itse myy ne palikat.Että silleen.


Jaa kuinka "ei näillä derbeillä mitään tee"?? Kyl mä ainakii on tehny. Kato ku se jopa maagisesti liikkuu etiäpäin.

Re: Cabalero

10.2.2008 14:02

Jokimaa kirjoitti:pälä pälä


No mikäs siinä tuplatahdisaa on vikana? Ei pysy työkalut kädessä? Enkä sitten tiedä tästä "viriosilla 21hp" saattaa olla tottakin ja varmaan onkin, mutta mitä järkeä, hankkia nelari ja alkaa virittämään sitä kovalla rahalla, kun joistain 2 tahdeista esim. mito, saa parilla eurolla reilusti yli 21hp.

Yleensäkin kannattaisi pitää nyrkkisääntönä, että jos haluaa kevarista tehoa irti, kannattaa hankkia suosiolla 2-t.

10.2.2008 15:54

niinpä jos haluaa tehoja niin kannattaa ostaa 2t ja virityskin on halvempaa mutta pitemmän päälle tulee kalliiksi kulutus ym... mutta jos ajaa a1 tehosena niin kannattaa ostaa 4t mutta sitten jos alkaa viritys kiinnostaa niin tulee aika kalliiks...

E: vielä pitää lisätä että jos on rahaa noin kalliiseen pyörään niin on varmaan myös sit varaa bensoihin, öljyihin ja kulutus osiin.

10.2.2008 16:55

saijala kirjoitti:ja kulutus on reippaasti pienempi.. n.4-6L/100km..

2-tahtinen menee jo tohon 4-6 litraan hyvinkin, joten jos tommonen kulutus tässä on, niin ei kannata sit sillä kehuskella ;)

Re: Cabalero

11.2.2008 1:25

Jokimaa kirjoitti:No kun arvailette hintaa kyseisestä vehkeestä.Ottakaa huomioon millä palikoilla kyseinen mopedi on kasattu.
Italialaiset kun on sen verran tarkkaa kansaaa ettei niille paska kelpaa,nyt ei puhuta mistään kiina ilmiöstä.

Olen pojalle tuon kyseisenn nelarin luvannut ja se tilataan.Ei noilla Derbeillä mitään tee ja 2-tahtinen on aina 2-tahtinen.
Ja jos tuosta nelarista haluaa tehoja niin päästään palikoilla yli 21 hepan ja silti tehdas pitää takuun koska se itse myy ne palikat.Että silleen.


Kyllä se nelarikin kuluu kun virittämään alat ja virittämiseen palaa rahaa enemmän mitä kakstahdin täydelliseen koneremppaan menee.

11.2.2008 12:05

Nyt on Eximake saanut ensimmäiset Fanticit käsiinsä:
http://www.nettimoto.com/567275

Tuo on kyllä edelleen se ilmajäähdytteinen vanha malli, koskahan niitä neliventtiilisiä nestejäähyjä tulee?
Hieno on tuokin, sitä ei voi kiistää.