Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

25.4.2008 9:55

HUoh, noin korkeeviritteinen nelari vaatii varmaan ainaki lähes yhtä paljo huoltoo ku kisaenskat luulen ma...

25.4.2008 11:09

Snage kirjoitti:HUoh, noin korkeeviritteinen nelari vaatii varmaan ainaki lähes yhtä paljo huoltoo ku kisaenskat luulen ma...


Kyllä ne vaativat enemmän huoltoa kuin matalaviritteiset sky teamit, mutta tuskin joutuu kovin usen uusia mäntiä ostamaan.

25.4.2008 13:39

Arvelisin, että joutuu vaihtamaan mäntää yms. usein ;) pitäähän noihin 250 nelaricrosseihin/enskoihinkin vaihtaa mäntää, nokkaketjua yms. aika usein, mikäli olen oikein ymmärtänyt.

25.4.2008 13:52

Jep, ja sit pääsee itku kun saat osista laskun.
Jos tuo fantic oikeasti on noin korkea viritteinen vehje niin voi melkein tulla halvemmaks vaan ostaa se 2-tahti ja huoltaa sitä.
Ainakin jos vertaa 2-tahti 125cc ja 4-tahti 250cc kisakisa vehkeitä niin helposti käy niin että piikki tulee pitemmän päälle halvemmaks huoltaa.

25.4.2008 14:13

Katkarapu kirjoitti:Jep, ja sit pääsee itku kun saat osista laskun.
Jos tuo fantic oikeasti on noin korkea viritteinen vehje niin voi melkein tulla halvemmaks vaan ostaa se 2-tahti ja huoltaa sitä.
Ainakin jos vertaa 2-tahti 125cc ja 4-tahti 250cc kisakisa vehkeitä niin helposti käy niin että piikki tulee pitemmän päälle halvemmaks huoltaa.

Kyl mä uskon et tämmöne nelari kestää pal paremmin ku 2-tahti piikit.

25.4.2008 15:09

[antti92] kirjoitti:
Katkarapu kirjoitti:Jep, ja sit pääsee itku kun saat osista laskun.
Jos tuo fantic oikeasti on noin korkea viritteinen vehje niin voi melkein tulla halvemmaks vaan ostaa se 2-tahti ja huoltaa sitä.
Ainakin jos vertaa 2-tahti 125cc ja 4-tahti 250cc kisakisa vehkeitä niin helposti käy niin että piikki tulee pitemmän päälle halvemmaks huoltaa.

Kyl mä uskon et tämmöne nelari kestää pal paremmin ku 2-tahti piikit.

Kaikki kestää jos huoltaa pyörää oikein ja ajallaan.

25.4.2008 16:42

[antti92] kirjoitti:
Katkarapu kirjoitti:Jep, ja sit pääsee itku kun saat osista laskun.
Jos tuo fantic oikeasti on noin korkea viritteinen vehje niin voi melkein tulla halvemmaks vaan ostaa se 2-tahti ja huoltaa sitä.
Ainakin jos vertaa 2-tahti 125cc ja 4-tahti 250cc kisakisa vehkeitä niin helposti käy niin että piikki tulee pitemmän päälle halvemmaks huoltaa.

Kyl mä uskon et tämmöne nelari kestää pal paremmin ku 2-tahti piikit.


Kyllä se niin taitaa olla.

25.4.2008 17:38

[antti92] kirjoitti:Kyl mä uskon et tämmöne nelari kestää pal paremmin ku 2-tahti piikit.


Jos ajat 2-tahti piikillä A1 tehoisena niin taitaa sekin kestää kaemmin mitä kukaan sillä jaksaa ajaa...

Ja nyt kun kyseessä huhutaan olevan laite josta on tehoa otettu ulos enempi mitä tavallisesti niin ainakin nelarikrosseissa remppaa saa tehdä hieman eri tavalla kun mankiin ja osiakaan ei kaikissa merkeissä halvoiksi voi sanoa...

25.4.2008 18:05

-Epeli kirjoitti:
[antti92] kirjoitti:Kyl mä uskon et tämmöne nelari kestää pal paremmin ku 2-tahti piikit.


Jos ajat 2-tahti piikillä A1 tehoisena niin taitaa sekin kestää kaemmin mitä kukaan sillä jaksaa ajaa...

Ja nyt kun kyseessä huhutaan olevan laite josta on tehoa otettu ulos enempi mitä tavallisesti niin ainakin nelarikrosseissa remppaa saa tehdä hieman eri tavalla kun mankiin ja osiakaan ei kaikissa merkeissä halvoiksi voi sanoa...


Kone on Yamahan ni ei pitäis olla ongelmaa varaosien kanssa :)

25.4.2008 18:07

Velmu_ kirjoitti:
-Epeli kirjoitti:
[antti92] kirjoitti:Kyl mä uskon et tämmöne nelari kestää pal paremmin ku 2-tahti piikit.


Jos ajat 2-tahti piikillä A1 tehoisena niin taitaa sekin kestää kaemmin mitä kukaan sillä jaksaa ajaa...

Ja nyt kun kyseessä huhutaan olevan laite josta on tehoa otettu ulos enempi mitä tavallisesti niin ainakin nelarikrosseissa remppaa saa tehdä hieman eri tavalla kun mankiin ja osiakaan ei kaikissa merkeissä halvoiksi voi sanoa...


Kone on Yamahan ni ei pitäis olla ongelmaa varaosien kanssa :)

Eihän se KISAkone voi yamaha olla jos siinä on se 20hp.

25.4.2008 18:27

No jos yzf:n koneessa puhutaan olevan 23 heppaa ja fanticissa pitäis olla sitten vielä enempi viritetty kone, vai?

25.4.2008 19:13

-Epeli kirjoitti:No jos yzf:n koneessa puhutaan olevan 23 heppaa ja fanticissa pitäis olla sitten vielä enempi viritetty kone, vai?
Painosana puhutaan. Ja voin väittää että siitä koneesta ei saa 23hp piste. Ei niillä osilla, mutta tästä se saattaa irrota juurikin eri nokalla, putkistolla jne. Mutta ns. TT ei tarjoa todellakaan paria heppaa enempää kuin vakiopyörä.

25.4.2008 21:19

Darb kirjoitti:Eihän se KISAkone voi yamaha olla jos siinä on se 20hp.


Kyllä on Yamahan kone.



are- kirjoitti:Painosana puhutaan. Ja voin väittää että siitä koneesta ei saa 23hp piste. Ei niillä osilla, mutta tästä se saattaa irrota juurikin eri nokalla, putkistolla jne. Mutta ns. TT ei tarjoa todellakaan paria heppaa enempää kuin vakiopyörä.


Fakta vai mielipide/ennakkoluulo? :D

25.4.2008 21:20

Jooh, toukokuun alkuun lupailivat näitä eximakelle.

25.4.2008 21:50

pari päivää sit siel taas sanottii et kuukaus suunillee menee viel :D