Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

30.3.2008 19:07

Atech kirjoitti:Eikös YZF-R:ässä ole ruisku ja tässä ei?


Kone on sama, mutta tässä se on varustettu kaasarilla, yammussa on ruiskulla.

30.3.2008 19:43

Yamaha on sitten melkoinen kompromissi O_o

31.3.2008 16:04

Atech kirjoitti:Yamaha on sitten melkoinen kompromissi O_o


Oha se, perkele ku tulis nyt näitä tänne Suomen maalle :)

31.3.2008 18:34

Löysin fantic caballero vesijäähytteisen mallin penkitys tulokset ;) YV:tä jos jotakin kiinostaa ;)

31.3.2008 20:12

Laita mielummin tähän,että kaikki näkee...

31.3.2008 21:04

Tämmönen löyty pitkän ettinnän jäläkeen, en mene takuuseen, että numerot pitävät paikkaansa, mutta pitihän se tänne laittaa että ego kasvaa :)

http://img378.imageshack.us/my.php?imag ... tyspm1.png

31.3.2008 21:09

No ompas siinä muka tehoa. :D

31.3.2008 21:09

Yli 15hp, taitaa olla jotain kureja sitten.

On kyllä melkoset käyrät :D 8trpm ottaa aika piikkiä ja 11trpm alkaa ottaa uutta piikkiä :D
Jonku 2t krossin käyrä :D
Siis raasinki malli.

31.3.2008 21:12

Mitenköhän tommosta täystahti peliä on sitten kuristettu? Siis caballeroa. Periaatteessa vähän alle 10k pitäisi olla kierrostenrajoitin.
Viimeksi muokannut AAte päivämäärä 31.3.2008 21:17, muokattu yhteensä 2 kertaa

31.3.2008 21:13

Jos on todellisia noi taulukot niin aika kireä kone, ei huipputehon takia vain tuon helvetin tehokäyrän takia 0-7000rpm aikana max. 7hp tehoa, sitten iso tehokuoppa ja seuraavaan 8-10trpm alueen aikana teho nousee 6hp -> 18hp (Kisasessa versiossa.) Mutta oletettavasti on kierrosrajoitin n. 11,5trpm. Eli jos rajoittimen poistaa ja haluaa tuhota konetta niin teho nousee jopa yli 20hp. (koneelta)

En itse ainakaan haluais pyörää missä tommonen tehokäyrä. Liian kisamainen käyrä, ei ole kiva ajaa.
No mutta niinhän se on kisakotkissakin.
Viimeksi muokannut Jax_KiBez päivämäärä 31.3.2008 21:21, muokattu yhteensä 3 kertaa

31.3.2008 21:13

WPWW kirjoitti:Yli 15hp, taitaa olla jotain kureja sitten.

On kyllä melkoset käyrät :D 8trpm ottaa aika piikkiä ja 11trpm alkaa ottaa uutta piikkiä :D
Jonku 2t krossin käyrä :D
Siis raasinki malli.


Pyörä on sitten viriosilla otettu, lähelle ~20hp :) kehuivat kovasti tota fanticcia siinä italialaisessa testissä ;) Yllätyin kovasti kuin näin tommoset luvut, ottaa jo ihan kivan tehopiikin.

31.3.2008 21:16

Toi tehokuoppa kiva matkaajossa. Ei viel 7trpm pahemmin esim 80 nopeudessa vedä ja sit tarviiki ottaa reilu 9t kierroksia.

Callaberon kuoppa ihan kohtuullinen :D

31.3.2008 21:21

Uskon että nuo on todellisia käyriä, ja niistä voi todeta kuuluisan moton "jos haluat 4-tahtisesta tehokkaan, joudut tekemään siitä 2-tahtisen"

Eli suomeksi, pitää poistaa kaikki 4T:n mukavuudet, kuten sitkeys, tasainen vääntö ja pieni bensan kulutus.

31.3.2008 21:25

Mutta äänet ei mee minnekkään. ;)[/quote]

31.3.2008 21:25

Luotettavuus ja hultovälit, tossakin varmaa ihan kohtuulliset venojen välyksen tarkistukset ja säädöt.
Ja öljyt.

Esim 525 exc tehoja noin 60hp(?) öljyt 500km välein ja kuutioitakin 4 kertaa enemmän, tehoja vaan 3 kertaa.

Edit: Tossa 125 cr:n http://www.motot.net/w/images/d/dd/Hond ... paperi.JPG
(kiitos jonttu`:lle)
Tehot takapyörltä noin 30 hp, kone tehoja 35hp(?)
Ja tehot kuitenkin "hieman" tasaisemmin.
Kierroksia tosta ei nää, mutta joku voi laskea ne :D

AAte kirjoitti:Mitenköhän tommosta täystahti peliä on sitten kuristettu? Siis caballeroa. Periaatteessa vähän alle 10k pitäisi olla kierrostenrajoitin.


Tukkosella putkella tai imukaulassa kuri.
Cebarissa rajoitin 10000 jälkeen.