Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Fantic Caballero

3.12.2015 21:01

Olis tommone fanticci ollu käytös jo 2kk ja 125 4t casa malli siis. Nyt virittäminen alkanu ja kysymys olisi että mitä muuta laittelen kuin 200cc kittiä (tilasin ee-speedistä) , mitä muita,viriosia 4t minarelli koneeseen laitetaan että saa eniten poneja irti? Tähän asti vakioputki tyhjätty (big one) suutin suuremmaksi ja rajottimen johto katkaistu.
Nyt tulee postissa 200cc kit.
En oo oikeen 4t ennen viritelly niin pitäis saada vähä tietoa. Esim. Pitäiskö kampuraa vahvistaa? Mites imupuoli(reikälevy siel) ja entä kansi? Tarkoituksena saada kaikki hyöty irti 200 cc kitistä. Ja onko big one putki hyvä 200 cc kanssa ? Senhä pitäs olla fanticin oma "tehari" kiitos etukäteen vastauksista. :P

Re: Fantic Caballero

3.12.2015 21:30

Madallat kantta sit kirempinokka ja joku akrapovic ja emmä tiiä kai sit joku isompi kaasariki käy mut et sä sil varmaa muuta voi tehää

Re: Fantic Caballero

3.12.2015 21:40

Ei tuolla kannenmadalluksella mene kuin ajotukset sekasin, akrapovikilla ei tee yhtään mitään ku big one on vähintään yhtä hyvä ellei parempi ja tuosta isommasta kaasaristakaan en menis varmaksi sanomaan. Mutta, tehojen maksimoimiseksi tarvitset sen kireemmän nokan, isomman kannen jonka voi koneistamolla käydä vetämässä vielä virtaviivaisemmaksi, paremman ilmansuodattimen ja sytkämodin. Se vakiokansi on näissä vehkeissä se joka eniten ahdistaa.
Jos haluaa överiksi vetää niin ulkomailta saa 230cc kittiä.
Kannattaa sitten ottaa huomioon että mitä enemmän virität sitä todennäköisemmin alakerrasta pettää joku paikka, yleensä ensimmäisenä kytkin.
Edit: Ja se reikälevy tallin nurkkaan sieltä putsarista :)

Re: Fantic Caballero

4.12.2015 11:44

Kiitos vastauksista kaikille!
Siinä on 30mm kaasari eli ei tarvii vaihtaa. Kireemp nokka,kansi ja 200cc sitte pitää laittaa. Juu oman setin mukana tulee jäykät kytkinjouset. Mutta pitääkö kampuraa vahvistaa ton 200cc kanssa? Ja voiks sitä vakiokantta muunnella vai pitääkö hommata suoraan isompi?

(Reikälevy on jo ojanpohjas :seko: )

Re: Fantic Caballero

4.12.2015 12:02

Eri kansi vaan, ei sitä vakiota kannata räplätä. En uskois että tarvii alakertaa vahvistaa jos ei sitte jotai +25tkm ajettu reippaast. Vahvemmat kytkinjouset vaatii kyl

Re: Fantic Caballero

22.12.2015 12:42

"Pyörä kiihtyy pienen painonsa ansiosta erittäin hyvin nelitahtiseksi ja jättää muut nelitahtiset ja vakio- kaksitahtiset helposti"
Näin lukee 4t fanticin info sivuilla täällä motot.netissä. Onko totta ja tarkoittaako tämä että vakikio 4t fantic voittaa kaikki vakio kakstahdit viivoissa? :eek:

Re: Fantic Caballero

22.12.2015 13:23

Kyllähän varmaan kaikki vakionelarit vie A1 tehosen 2-tahdin viivoilla. Eri asia sitten vaan onkin se että kuinka paljon niitä kuristettuja 2-tahteja on, aika todella vähän.

Re: Fantic Caballero

22.12.2015 13:26

Pyörä painaa 96kg kun muut pyörät painaa sen 120-160kg, jos molemmissa pyörissä on se 11kw tehoo vakiona niin onhan se nyt selvää että kevyemmän tulisi kiihtyä nopeemmin.

Re: Fantic Caballero

23.12.2015 4:50

Kuinkas moni minarellin nestejäähykoneella oleva piikkinen nelari painaa yli 120kg? Saatika 160kg?

Re: Fantic Caballero

23.12.2015 12:45

naksu007 kirjoitti:Kuinkas moni minarellin nestejäähykoneella oleva piikkinen nelari painaa yli 120kg? Saatika 160kg?
nyt ei ollu kyse minarellin koneista. Kuinka moni kevari painaa ylipäätään alle 120kg? Fantic ja beta taitaa olla ainoot, tiedä sitten kakstahtisista...

Re: Fantic Caballero

24.12.2015 4:52

Ainakin näistä minarellin koneella olevista alle 120kg painaa HM,Husse ja rieju siinä rajoilla 120kg. Eipä siihen oikeastaan jää kun laiva WR.

Re: Fantic Caballero

9.1.2016 21:44

Uudet halvemman näköiset mallit tulleet

http://www.fanticmotor.it/moto/125cc/125e-performance/

http://www.fanticmotor.it/moto/125cc/125m-performance/

Re: Fantic Caballero

9.1.2016 21:49

Mites noi eroo vanhoista?

Re: Fantic Caballero

9.1.2016 21:55

Nämä siis kokonaan uudet mallit Casan ja Competizionen lisäksi. Casaan verrattuna äkkiseltään katsottuna eroaa siten ettei anodisoitua äänenvaimentajaa ja keula ei ole USD. En tiedä onko nuo Casa ja Competizione sitten muuttuneet täksi vuodeksi mitenkään.

http://www.fanticmotor.it/moto/125cc/

E: Ulkonäkö Casassa ja Competizionessa muuttunut ainakin siten että etulokasuojaan tullut tarrat ja takasivukatteitten tarrat muuttuneet hieman

Re: Fantic Caballero

10.1.2016 1:50

Jaa-a outo ratkaisu fanticilta tuo malli :D Saapuukohan suomeen lainkaan :|
E: Swingi noissa näyttää myös vaihtuneen ja oisko eri vanteetkin