Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

3.5.2008 18:08

Atech kirjoitti:Jos rekisteriotteessa lukee 7kW silloin siitä lähtee tasan tarkkaan 7kW eikä yhtään enempää. Ne pyörät käy dynossa ennen tyyppikatsastusta, joten luottasin siihen vähän enemmän kuin jonkun mopopojan persdynoon.

Jospa sitä onkin viritetty.

3.5.2008 18:10

Atech kirjoitti:Jos rekisteriotteessa lukee 7kW silloin siitä lähtee tasan tarkkaan 7kW eikä yhtään enempää. Ne pyörät käy dynossa ennen tyyppikatsastusta, joten luottasin siihen vähän enemmän kuin jonkun mopopojan persdynoon.


Mjaa pitää tulla pätee mut omas kotkas 4.4kw papereis ja varmasti irtos ainaski 10kw. TT putkessa oli vaan kuri mistä kuva galleriassa :S Tuon poiston jälkeen oli kokonaan tt.

3.5.2008 19:07

Mulle kertoivat eximakella et kisamallit rekisteröidään 11kw, ahistukseen käytetään alkukäyrää jossa on kuri. Ostajalle tulee mukaan myös kuriton alkukäyrä jonka avulla voi laittaa tt:ksi.

3.5.2008 19:11

Huoh. Kaikkihan tuon jo ties Sukram -_- Mene nyt vain kiltisti ajelemaan sillä ukkos kottaraisella.
Tämä topic alkaa oikeasti olemaan melkein parempi kuin ktm:n.

Aiemmin Atech totesi että jos papereissa lukee 7kw niin siinä pyörässä tosiaankin on 7kw eikä yhtään yli, koska pyörä on kuristettu A1 tehoiseksi.
Siitä tuskin lähtee ilman kurien poistoa yhtään enempää, vaikka mopopojan persdyno niin sanoisikin.

Sitä paitsi siinä viriviri mallissahan voi olla kireempää nokkaa, sekä muuta viriviri osaa ja aiNag1 24hp t4kAn4giLta valmiina tehtaalta kunhan se vain on kuristettu A1 tehoiseksi. Sit kun ottaa kurit pois niin se taas suttaa ja kekee joka vaihteella.

3.5.2008 19:14

Eximakella ilmeisesti sanottu että tässä on sama kone kuin uudessa yamahassa, onko kukaan kysynyt että miltäosin?

Pitää nyt päteä taas, mutta lienee jokaiselle selvä että jos kone tehdään kaasarille, se ei toimi kunnolla ruiskulla. Ja toisinpäin. Kummalle tämä on tehty? Voisi ummet ja lammet selvittää kuinka imukanava ja sitä mukaa palotilan + pakosarjan osat tehdään erilaisiksi kun on erilainen sopansyöttäjä ja seossuhde riippuen x-määrästä tekijöitä. Ei sillä ehkä missään 8kW piikeissä ole väliä, mutta näissa 15kW tason vehkeissä pitää taistella jok'ainoan hevosvoiman kymmenyksen eteen.

Sitten toinen ristiriita tulee siitä, kun yamaha kertoo tehneesä koneen etenkin euroopan markkinoille, niin miksi se löisi euroopan kovimman kisamyllyn kiinni vehkeeseensä? Uskomattoman kauheilla huoltoväleillä, kapealla vetoalueella sun muulla.

Okei, vaihdetaan kansi pienemmillä kierroksilla toimivaksi, vaihdetaan venttiiliajoituksia, sun muuta pientä että kokonaisuus saadaan katukäyttöön sopivaksi ja ei niin bensasyöpöksi. Mitä samaa jää koneeseen mitä Fanticissa on? Vaihderattaat?

Ei siis vittuilumielessä, vaan joka tietää, olis mukava jos selvittäis vaikkapa tehtaan kannan asiaan.

3.5.2008 19:40

Atech kirjoitti:Pitää nyt päteä taas, mutta lienee jokaiselle selvä että jos kone tehdään kaasarille, se ei toimi kunnolla ruiskulla. Ja toisinpäin. Kummalle tämä on tehty? Voisi ummet ja lammet selvittää kuinka imukanava ja sitä mukaa palotilan + pakosarjan osat tehdään erilaisiksi kun on erilainen sopansyöttäjä ja seossuhde riippuen x-määrästä tekijöitä. Ei sillä ehkä missään 8kW piikeissä ole väliä, mutta näissa 15kW tason vehkeissä pitää taistella jok'ainoan hevosvoiman kymmenyksen eteen.

Sitten toinen ristiriita tulee siitä, kun yamaha kertoo tehneesä koneen etenkin euroopan markkinoille, niin miksi se löisi euroopan kovimman kisamyllyn kiinni vehkeeseensä? Uskomattoman kauheilla huoltoväleillä, kapealla vetoalueella sun muulla.

Okei, vaihdetaan kansi pienemmillä kierroksilla toimivaksi, vaihdetaan venttiiliajoituksia, sun muuta pientä että kokonaisuus saadaan katukäyttöön sopivaksi ja ei niin bensasyöpöksi. Mitä samaa jää koneeseen mitä Fanticissa on? Vaihderattaat?

Ei siis vittuilumielessä, vaan joka tietää, olis mukava jos selvittäis vaikkapa tehtaan kannan asiaan.

No niimpä, mut kyl mä silti uskon/toivon et siit jammun koneest tulee eneemmän ku 15hv :D. Ja kai näis sit on vähän erilaista kantta, ja eikö ruiskulla yleensä saada suurempi tehoalue vai olenko ihan väärässä ku ainakin yzf:stä on sanottu et siin on laaja tehoalue ja tästä on sanottu ettätehot aika ylhäällä, nii et vähän erilaisia osia kiinni.

3.5.2008 19:44

TheDuke kirjoitti:Huoh. Kaikkihan tuon jo ties Sukram -_- Mene nyt vain kiltisti ajelemaan sillä ukkos kottaraisella.
Tämä topic alkaa oikeasti olemaan melkein parempi kuin ktm:n.

Aiemmin Atech totesi että jos papereissa lukee 7kw niin siinä pyörässä tosiaankin on 7kw eikä yhtään yli, koska pyörä on kuristettu A1 tehoiseksi.
Siitä tuskin lähtee ilman kurien poistoa yhtään enempää, vaikka mopopojan persdyno niin sanoisikin.

Sitä paitsi siinä viriviri mallissahan voi olla kireempää nokkaa, sekä muuta viriviri osaa ja aiNag1 24hp t4kAn4giLta valmiina tehtaalta kunhan se vain on kuristettu A1 tehoiseksi. Sit kun ottaa kurit pois niin se taas suttaa ja kekee joka vaihteella.

Säähän täst oot tekemäs parempaa ku ktm:n ;)
Ja kyllä siitä ilmajäähyst pitäis ainaki lähtee enemmän ku toi 7kw, ku aika mones paikas siit ilmajäähy kisakoneest on kirjoitettu...

3.5.2008 20:34

[antti92] kirjoitti:Säähän täst oot tekemäs parempaa ku ktm:n ;)
Ja kyllä siitä ilmajäähyst pitäis ainaki lähtee enemmän ku toi 7kw, ku aika mones paikas siit ilmajäähy kisakoneest on kirjoitettu...

Jos lukisit vähän tarkemmin niin et ehkä välttämättä vaikuttas niin palikalta (:

Totesin että jos papereissa lukee 7kw niin sitten siitä pyörästä myös todennäköisesti lähtee se 7kw. Ei ainakaan yhtään yli.
Kun kurit otetaan pois niin tehot nousee.
En sanonut että tuosta täysitehoisena lähtisi vain 7 kw.

Jännityksellä odotan että ensimmäinen viriviri fantic viedään penkkiin ja nähdään montako heppaa on jo kerennyt karata niistä paristakymmenestä (:

3.5.2008 21:20

TheDuke kirjoitti:
[antti92] kirjoitti:Säähän täst oot tekemäs parempaa ku ktm:n ;)
Ja kyllä siitä ilmajäähyst pitäis ainaki lähtee enemmän ku toi 7kw, ku aika mones paikas siit ilmajäähy kisakoneest on kirjoitettu...

Jos lukisit vähän tarkemmin niin et ehkä välttämättä vaikuttas niin palikalta (:

Totesin että jos papereissa lukee 7kw niin sitten siitä pyörästä myös todennäköisesti lähtee se 7kw. Ei ainakaan yhtään yli.
Kun kurit otetaan pois niin tehot nousee.
En sanonut että tuosta täysitehoisena lähtisi vain 7 kw.

Jännityksellä odotan että ensimmäinen viriviri fantic viedään penkkiin ja nähdään montako heppaa on jo kerennyt karata niistä paristakymmenestä (:

Ollaan sitä pätevä :D ehkei karkaa yhtään heppaa.

3.5.2008 21:26

Onko kellää vielä tätä fanticcii? kuvia? paljo menee?

3.5.2008 21:32

mbk_92 kirjoitti:Onko kellää vielä tätä fanticcii? kuvia? paljo menee?

Käy kattoon -omglolwtf- galleria, kuvat on vaan vanhemman mallisesta ilmajäähystä ja varmaan kulkee tää uus vesijäähy jonku 110-125km/h.

3.5.2008 22:24

Maksimissaan 110km/h, endurot/smotot ei kulje kovaa, niitä ei ole tarkoitettu siihen.

Mutta tarpeeksi 16-vuotiaalle kaksipyöräilijälle.

3.5.2008 22:37

Jax_KiBez kirjoitti:Maksimissaan 110km/h, endurot/smotot ei kulje kovaa, niitä ei ole tarkoitettu siihen.

Mutta tarpeeksi 16-vuotiaalle kaksipyöräilijälle.


Kyllä luulis, että 20 hevosella menis sen 120km/h

3.5.2008 22:53

No ei tosiaan. Motossa tulee niin jumalaton ilmanvastus että 110 lienee todellakin realistinen vauhti, jonka pystyy pitämään ilman myötätuulta ja alamäkeä.

4.5.2008 0:26

j0nii- kirjoitti:Ens viikolla pitäis vesijäähyn nököttää pihassa :D Italiassa näitä on käsittääkseni jo myyty.

kui varmaa tietoo on et näit vois alkaa saamaa jo ens viikol :D?