Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

19.4.2008 23:05

Kyllä persdyno toimii pienitehoisissa vehkeissä, pienellä varauksella.

Ex. Varressa suutinten vaihto 10 kokoa isommaksi oli selvä ero, vaikka tehoero oli alle 1hp, tuntu todella hyvin että miten vaikutti.

19.4.2008 23:12

Jax_KiBez kirjoitti:Kyllä persdyno toimii pienitehoisissa vehkeissä, pienellä varauksella.

Ex. Varressa suutinten vaihto 10 kokoa isommaksi oli selvä ero, vaikka tehoero oli alle 1hp, tuntu todella hyvin että miten vaikutti.
Sen uskon mutta jos joku tehoista tietämätön ajaisi Hondaa ja Fanticikkia peräkkäin epäilen että silloin pystyisi sanomaan kumpi on tehokkaampi. Enemmän moottorin luonne: miten vääntää alakierroksil jne.. vaikuttaisi asiaan mutta parempi vain odottaa että joku nyt edes tuollaisen saa...

20.4.2008 9:00

Niissä Fanticin ilmajäähdytteisissä on 15hp ja siinä kisakäyttöön tarkotetussa ilmajäähdytteisessä on 18hp.

20.4.2008 12:33

Kenen mukaan?

Mutta olen tosiaan samanlaista lukenut ympäri nettiä, että tehokkaimmat kisakäyttöön tehdyt mallit on ilmajäähdytteisiä, saadaan kevyt ja yksinkertainen koneesta.

20.4.2008 13:47

Atech kirjoitti:Kenen mukaan?

Mutta olen tosiaan samanlaista lukenut ympäri nettiä, että tehokkaimmat kisakäyttöön tehdyt mallit on ilmajäähdytteisiä, saadaan kevyt ja yksinkertainen koneesta.


Nykyään kaikki kisakäyttöön tehdyt 2t ja 4t on nestejäähytteisiä, joten kai se neste kuitenkin paras.

20.4.2008 14:41

Atech kirjoitti:Kenen mukaan?

Mutta olen tosiaan samanlaista lukenut ympäri nettiä, että tehokkaimmat kisakäyttöön tehdyt mallit on ilmajäähdytteisiä, saadaan kevyt ja yksinkertainen koneesta.


Eximaken.

20.4.2008 14:42

G-Reddy kirjoitti:
Atech kirjoitti:Kenen mukaan?

Mutta olen tosiaan samanlaista lukenut ympäri nettiä, että tehokkaimmat kisakäyttöön tehdyt mallit on ilmajäähdytteisiä, saadaan kevyt ja yksinkertainen koneesta.


Nykyään kaikki kisakäyttöön tehdyt 2t ja 4t on nestejäähytteisiä, joten kai se neste kuitenkin paras.

Ei kai se jäähdytys menetelmä nyt tehoihin vaikuta, vai olenko ihan väärässä...

20.4.2008 14:47

[antti92] kirjoitti:
G-Reddy kirjoitti:
Atech kirjoitti:Kenen mukaan?

Mutta olen tosiaan samanlaista lukenut ympäri nettiä, että tehokkaimmat kisakäyttöön tehdyt mallit on ilmajäähdytteisiä, saadaan kevyt ja yksinkertainen koneesta.


Nykyään kaikki kisakäyttöön tehdyt 2t ja 4t on nestejäähytteisiä, joten kai se neste kuitenkin paras.

Ei kai se jäähdytys menetelmä nyt tehoihin vaikuta, vai olenko ihan väärässä...


Yleensä vesikoneesta otetaan muutama hevonen enempi.

20.4.2008 15:00

Mutta ei se kiertävä vesi sitä 2hp tuo :D

20.4.2008 15:13

WPWW kirjoitti:Mutta ei se kiertävä vesi sitä 2hp tuo :D


Vittu väitinkö, että kiertävä vesi sen 2 heppaa tuo? Ei helekatti, totesin vaan, että vesi koneesta otetaan muutama polle enemmän :D

20.4.2008 15:31

Voi olla että tässä tapauksessa, mutta ilmajäähyn rajat ei tuu läheskään siellä 18hp:ssa vastaan.

20.4.2008 16:08

Tämä topikkihan on kohta parempi kuin ktm:än :DD

20.4.2008 17:24

Katkarapu kirjoitti:Tämä topikkihan on kohta parempi kuin ktm:än :DD


Aivan. Eikä ainuttakaan pyörää vielä myyty.

20.4.2008 17:56

Eikö tässä pyörässä ole nyt muuta puhuttavaa kun se helvatan kone ja sen tehot? Nauran kyllä erittäin paskasta naurua sitten kun joku teistä saa sen ja huipputeho on 10,9kw koneelta dynossa. Olisko tässä nyt jotain muutakin "hyvää" kuin moottori? Mitäs tekniikkaa tässä muuten on muutakuin excelin vanteet ja jampin kone?

20.4.2008 17:58

veikkaan että aika monil on/oli tää väärin käsitys et niis ns normaaleissa malleissa on tt:nä 20hp.mul oli ainakin.ajattelin jo et 5000e lähtis jo aika tehokas nelari:D