Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

23.6.2007 18:39

Tomii.Mutta nopeus ja kiihtyvyys kyllä jää quannonis cebarista jälkeen.


Mistä tiedät? Vai oletko kokeillut? ;)

23.6.2007 19:00

Viitamäki kirjoitti:No eikö sullakaan ole silmiä päässä!? Jos oot sattunu lukemaan sen mp-maailman testin niin varmaan huomasit sen kuvan cbr:n mittarista? Pyörällä ajettu 99km!
Että ei kovin moni nelari noin vähän ajettuna kulje kun sen 100.
Joten jatka sinä vaan testien lukemista, ja osta sitte pyöräs niitten perusteella =)

(Ja anteeksi offtopik!)
Enpä kyl ite huomannu kulkemisessa mitään eroa 100km ja 600km ajettuna :)

23.6.2007 19:04

Dark Driver kirjoitti:
Tomii.Mutta nopeus ja kiihtyvyys kyllä jää quannonis cebarista jälkeen.


Mistä tiedät? Vai oletko kokeillut? ;)

No sen nyt voi kattoa jo teholukemista paperilla. Ja tosha sanottii et 110 menee tasasella.

Ja kyllä minä omiin ja kavereiden kokemuksiin enemmän luotan kuin mp-maailman testeihin. Ei ole pakko uskoa, mutta minä TODELLA tiedän että olen päässyt tasasella 143 mittariin, enkä 100 :D

23.6.2007 19:46

Tapelkaa nyt niistäkin. Mahtoiko testissä edes lukea, kenen alla lukemat mitattiin, kuinka pitkä suora oli, millaiset tuuliolosuhteet tai millaisessa ajoasennossa huippunopeus saavutettiin? Yleensä ainoastaan Biken ja Tekniikan maailman testeissä on mainittu edes jotain suoran pituudesta jne. toisin kuin eräissä lehdissä, joissa ilmoitetaan vähän mitä sattuu ja mittaukset ovat vähän sinnepäin. Ja kyllä ainakin kaverin CBR kulkee yli 120km/h, ajoin joskus Hussella (-06, uuden mallin tarkempi digimittari) perässä ja mittarissa oli karvan päälle 130 koko parin kilometrin pätkän enkä kyllä kovin nopeasti saavuttanut vaikka kaasu pohjassa ja lepakkomiestä matkien seurasin..

Yhden Kymcon olen nähnyt, Turku-Helsinki -moottoritiellä.. Ainakin 100-rajoituksella näytti pysyvän hyvin autojen vauhdissa.

24.6.2007 11:10

Tomiii. kirjoitti:
Dark Driver kirjoitti:
Tomii.Mutta nopeus ja kiihtyvyys kyllä jää quannonis cebarista jälkeen.


Mistä tiedät? Vai oletko kokeillut? ;)

No sen nyt voi kattoa jo teholukemista paperilla. Ja tosha sanottii et 110 menee tasasella.

Ja kyllä minä omiin ja kavereiden kokemuksiin enemmän luotan kuin mp-maailman testeihin. Ei ole pakko uskoa, mutta minä TODELLA tiedän että olen päässyt tasasella 143 mittariin, enkä 100 :D


Niin, mutta hän ei ollut vielä sisäänajanut sitä.
Ja tehoahan nissä on suurinpiirtein saman verran.
Quannon: 9,6Kw ja CBR: 9,7Kw

25.6.2007 10:12

Dark Driver kirjoitti:
Tomiii. kirjoitti:
Dark Driver kirjoitti:
Tomii.Mutta nopeus ja kiihtyvyys kyllä jää quannonis cebarista jälkeen.


Mistä tiedät? Vai oletko kokeillut? ;)

No sen nyt voi kattoa jo teholukemista paperilla. Ja tosha sanottii et 110 menee tasasella.

Ja kyllä minä omiin ja kavereiden kokemuksiin enemmän luotan kuin mp-maailman testeihin. Ei ole pakko uskoa, mutta minä TODELLA tiedän että olen päässyt tasasella 143 mittariin, enkä 100 :D


Niin, mutta hän ei ollut vielä sisäänajanut sitä.
Ja tehoahan nissä on suurinpiirtein saman verran.
Quannon: 9,6Kw ja CBR: 9,7Kw


CBR on kevyempi ja pienempi...

25.6.2007 12:37

Ei ne tehot kaikkee kerro, ei mun varaderokaan CBRlle pärjänny vaikka siinä oli täydet 11kw :S

Kymco Quannon 125

25.6.2007 23:29

linkki90 kirjoitti:Omasta mielestäni Quannonilla on tukevampi ajaa kuin cebarilla. :)


voihan olla noinkin mutta cbrrässä on nestejäähdytys kun tää quannon on ilmajäähdytteinen varustettuna öljyn lauhduttimella mut voipi olla ihan hyvä peli tosin onhan vielä vähän halvempi cbr kopio tarjolla fude fighter 125 http://www.myllymaki.fi/PublishedServic ... ode=81401V
mutta itse en välttämättä istuisi fuden satulaan mutta tämän kymcon satulaan voisin istahtaakkin mutta tuskin tulee tarvetta silä itselläni on täysteho honda nsr joka kulkee niin peevelisti huiput 160--> + ( suora loppu kesken )

25.6.2007 23:33

Asia kunnossa :D

26.6.2007 9:10

Hehe toi Fude Fighterin "myyntipuhe" on kyllä huvittava. "Fude Fighter 125 cc on aggressiivinen katupyörä, joka ei jätä päitä kääntämättä."

26.6.2007 15:15

Voi jumankauta miten tällänen topikki menee väittelyks cbr'n huipuista, noh väitellään lisää se on kivaa se.
Kelatkaa nyt saatana, tää pärrä painaa 136 kuivana, seppo painaa 115 kuivana.. quannon pärjäis ehkä jos siinä ois se 11kw.
Ja sen mp-maailman testin todenmukaisuuden voi jokainen valopää itse päätellä (köh, kevaristi silmät auki) kun samassa testissä 2 tahtinen derbi GPR kirmasi 101kmh :--D

Biken testissä taas seppo keräsi sen 125 oikeaa nopeutta.

Niin tosta kymcosta.. aika hauska juttu että kierrosmittari näyttää 10k'hon asti ja punaraja alkaa 8k? Taitaa olla aika pitkä isku, kaukana kierroskoneesta kuten esim. seppo.

26.6.2007 16:02

Ostakee ny mielummin tää ku Cebari, tää on puolet hienompi :) Hiukan repesin erään radio kanavan mainokselle ku siin sanottiin et: "Honda -> Uskalla olla erilainen" Heti tuli mieleen sebari.. d:

26.6.2007 23:08

Eikö se oo kaikkien oma asia minkä pyörän sitä ostaa? :) vai onko teijän mielestä? :D

26.6.2007 23:43

Jos mä nelarin ostasin niin sillä nyt ei olis mitään väliä että onko 8 vai täydet 11 kw oikein :D

Eikä ole kyllä silläkään, että kiitääkö joku cbr:rrän hippula huudattamalla sen 125, kun toinen taas jää siihen 110.

30.6.2007 12:45

edit...
Viimeksi muokannut motoristi-x päivämäärä 13.2.2009 14:23, muokattu yhteensä 1 kerran