Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

12.2.2007 20:36

Antikörper kirjoitti:Tooosi luotettavan kuuloinen. (mitä se taiwanin poju osaa tehä viiden pavun päiväpalkalla??)
mut ... eiks tuo anna kuskistaan semmose kuva et "kun ei ollu varaa ostaa aitoa niin ostin kopion"
ei pahalla...
Osalla varmaan on tuokin periaate mutta esimerkiks ite ostin Star Riderin siks(en nyt sano ulkonäöstä mitään kun se on mielipide asia.), että siinä on erittäin hyvä hinta/laatu suhde (kaverin silloiset n.10000km ilman ongelmia) ja kulkupuolikin kunnossa.

Mutta jos nyt lopetetaan tämä Kiina mopot/kevarit vs. muu maailma ja jatketaan ite pyörästä juttua? Kaikki topikit jotka käsittelee jossain määrin kiinalaisia/taiwanilaisia tms. mopoja/kevareita menee tappeluks...

12.2.2007 21:50

Sergey kirjoitti:
paperbox kirjoitti:Ja tosiaan ku mul on yks lähempää oleva kuva pyörän oikeasta kyljestä, niin rungon saumakin näyttää olevan about samassa kohdassa ja näyttää ulkoisesti ihan samalta. Lisäksi etuiskarin muoto on täysin sama. Kuin myös etulokarin, jonka kiinnikkeet samoilla kohdilla. Etujalkatapit samannäköiset, takahaarukka samannäköinen. Takajalkatapin rungossa samaa näköä. Kahvapainot ja ilmeisesti kahvakumit samanlaiset. takasivukatteet samannäköiset, mutta eriväriset, boxin lukko samassa kohdassa. Myös takaboxin etukiinnikeiden kiinnityskohta vastaavassa kohdassa.


Se taas johtuu siitä, että Hondat, Kymcot ja jotkin Baotianit on tullu samoista taiwan/kiina/korea tehtaista jo yli 10 vuotta!

HAHA Veikkaan että kyseessä on lähes identtisiä pyöriä. Kuten Skoda/Seat/VW/Audi.

Johan mä vuos sitte tonne jonnekin toiseen topicciin pastesin sen Honda-Japan sivuston uutislinkin jossa asia vahvistettiin oikein Hondan taholta, että asia on todellakin niin, että skootterit ja osa alle 500cc pyöristä tulee samasta paikasta.

Antikörper kirjoitti:Tooosi luotettavan kuuloinen. (mitä se taiwanin poju osaa tehä viiden pavun päiväpalkalla??)
mut ... eiks tuo anna kuskistaan semmose kuva et "kun ei ollu varaa ostaa aitoa niin ostin kopion"
ei pahalla...


Taiwanilainen poju osaa varmasti tehdä paremmin mitä tahansa verrattuna siihen mitä suomalainen laiska läjä viitsii tehdä 4000¤ kuukausipalkalla. Näkeehän sen suomen teollisuudesta... Vuoden sisään 3800 työpaikkaa elektroniikkatehtaista siirretty muille maille. Yks lopetti kokonaan. Suomen armeijakin on luottanut kiinalaiseen rynnäkkökivääriin jo 10 vuoden ajan kun Laatu on sama kuin Sakon valmistama mutta hinta on kolmannes.

Tätä se globalisaatio teettää. Mua ei moinen haittaa, olen perillä sen seurauksista ja valmis hyväksymään sen, että "laatu" merkitkin tulee muualta kuin perinteisistä teollisuusmaista.

Onneks kaikilla ei oo tollasta uhomenttaliteettä ja joillakin on selkärankaa ostaa halvempi sama tuote. Säästää muutaman satasen ja helpommalla tulee hankittua sitten se isompikin tai muuta kivaa.

NUS NUS PERK! :D

Mersuaki aletaa tekee venäjällä
Vähän meni ohi aiheen mutta varmaan tarkotat RK 62 kivääriä joka siis on jalkaväen peruase, ja se valmistetaan SUOMESSA. Kato vaikka millin sivuilta jos et muuten usko.


Omaan kokemukseen perustuen: Kiinalaisiin en enää ikinä koske.

12.2.2007 22:24

mun kommentti liitty kyseiseen pyörään joka ei herätä mussa minkäänlaista luottamuksen kipinää

26.3.2007 18:20

itse olen suhteiden kautta saanut tietooni että pyörässä on 10,8Kw... heittelee heittelee... :D

31.3.2007 11:41

Tulee kuulemma huhtikuun pualvälis suomenmaan kauppoihi.

Lisäks kun joku puhu hondan 5 vuoden takuusta ni puhuu paskaa piikkien kohalla. Menin tässä hiljattai liikkeesee ja kysyin takuuta, sano et 4v kaikilla piikeillä.

Oli ollut lehdessä mainos missä luki "kaikilla hondatuotteilla 5vuoden takuu" ja jossai alareunas fontilla 2 ei koske piikkejä.

voikos tossa olla jonkun lisenssimoottori?

31.3.2007 18:22

T-muu kirjoitti:Tulee kuulemma huhtikuun pualvälis suomenmaan kauppoihi.

Lisäks kun joku puhu hondan 5 vuoden takuusta ni puhuu paskaa piikkien kohalla. Menin tässä hiljattai liikkeesee ja kysyin takuuta, sano et 4v kaikilla piikeillä.

Oli ollut lehdessä mainos missä luki "kaikilla hondatuotteilla 5vuoden takuu" ja jossai alareunas fontilla 2 ei koske piikkejä.

voikos tossa olla jonkun lisenssimoottori?
On niitä piikeissäkin ainakin viime vuonna ollut 5 vuoden takuita Hondalla...

3.5.2007 22:31

onkos tämmöstä kellään? :P

16.6.2007 1:22

Ihan näppärä peli kyllä näyttäisi olevan. Itse käytin cbr:äni 1000km huollossä tänään ja huomasin liikkeessä kyseisen pyörän, alkoi nimittäin heti motskari hammasta kolottaa. :DD, yllättävää mutta Kymcon moottori on lähes identtinen cbr:än kanssa, muutenkin melkein 2 samanlaista pyörää. Mutta lähinnä pyörä alkoi kiinnostaa, koska se on näyttävämmän näköinen, isompi ja ennen kaikkea sama tehomäärä mikä on cbr:ssä. Mutta pyörän hinta 500e halvempi. Pitää ens viikolla käydä kyselemässä voiko pyörää testata, sillä se selviää tuleeko vaihto. :P

16.6.2007 2:51

rrracing kirjoitti:rasenger puhuu asiaa mut kyllä se varmaan jotenkion kestää on se sentään taiwanilainen :D
"Taiwan kuuluu Kiinan kansantasavaltaan" - Wikipedia.


Joten Kiina ja Taiwan = Sama asia. :D

16.6.2007 11:06

Minäkin tätä olen kaupassa tuijotellu. Hauskaa katella kun siellä liikkeessä sattu olemaan 07 cbr ja tämä kymco vierekkäin. Siinä taas huomas kuinka pieni cbr on :D Siis aivan mopo.
Mutta kyllä mä uskon että cbr tän vie mennen tullen. Vaikka kuinka pieni oliski, niin ohan se sentään Honda.

Muutamia kertoja istuskellu tän Kymcon päällä, ja luulisin että ihan mukava sillä olis ajella. Jotenkin vaan tuntu vähän heikolta peliltä. Että sitä ei saa edes kaupan kynnyksen yli niin se on jo palasina :P Olis hyvä jos koeajaisi tuon niin tietäis vähän paremmin.

16.6.2007 12:43

Itsekkin kävin Moto-Seinäjoella eilen, sielä niitä oli rivissä montaa värivaihtoehtoa. Tuo testaaminen on aivan ehdoton juttu, ennenkö tekee mitään muuta harkintaa.

17.6.2007 17:36

Terve, onkohan toi Quannon 125 hyvä peli ihan peruskäyttöön? Eli ei mihinkään keulimiseen/ muuhun temppuiluun. Mun kaverilla on kymcon skode ja sillä on ajettu 7000 ilman ainuttakaan vikaa :) Oiskohan toi hyvä vaihtoehto ensimmäiseksi kevariksi?

Haluaisin tietää minkälaisia seuraavat ominaisuudet ovat?

-Jarrut
-Runko
-Jousitus
-Onko sähkövikoja?
-Mitä kuristuksia?

Olisin todella kiinnostunut saamaan tietoa tästä piikistä.

17.6.2007 18:31

tonyplayer kirjoitti:Terve, onkohan toi Quannon 125 hyvä peli ihan peruskäyttöön? Eli ei mihinkään keulimiseen/ muuhun temppuiluun. Mun kaverilla on kymcon skode ja sillä on ajettu 7000 ilman ainuttakaan vikaa :) Oiskohan toi hyvä vaihtoehto ensimmäiseksi kevariksi?

Haluaisin tietää minkälaisia seuraavat ominaisuudet ovat?

-Jarrut
-Runko
-Jousitus
-Onko sähkövikoja?
-Mitä kuristuksia?

Olisin todella kiinnostunut saamaan tietoa tästä piikistä.

http://www.masco.fi/kymco/quannon.html
onkohan kenelläkään tätä vielä? :D

17.6.2007 18:56

rrracing kirjoitti:
tonyplayer kirjoitti:Terve, onkohan toi Quannon 125 hyvä peli ihan peruskäyttöön? Eli ei mihinkään keulimiseen/ muuhun temppuiluun. Mun kaverilla on kymcon skode ja sillä on ajettu 7000 ilman ainuttakaan vikaa :) Oiskohan toi hyvä vaihtoehto ensimmäiseksi kevariksi?

Haluaisin tietää minkälaisia seuraavat ominaisuudet ovat?

-Jarrut
-Runko
-Jousitus
-Onko sähkövikoja?
-Mitä kuristuksia?

Olisin todella kiinnostunut saamaan tietoa tästä piikistä.

http://www.masco.fi/kymco/quannon.html
onkohan kenelläkään tätä vielä? :D


Niinpä, kyllä toi näyttää ainakin hyvältä :D
Ja kyllä tuo varmasti voittaa mopot mistä on kurit poistettu :D

17.6.2007 19:33

edit..
Viimeksi muokannut motoristi-x päivämäärä 13.2.2009 14:18, muokattu yhteensä 1 kerran