Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

5.8.2009 9:30

Kulutusta olen itekkin ihmetellyt, se syö nelariksi ihan helvetin paljon bensaa :D , sellaset 4l/100km (pari desiä alle) kun viimeksi kulutuksia laskeskelin. (Onhan toikin vielä vähän, eikä siitä vararikkoon mene, mutta kyllä se tosiaan monia muita nelareita enemmän on.)

5.8.2009 10:13

Joo kun huomasin vaan eilen et syöpäs toi bensaa :D Mut ehkäpä se on sen arvosta, kyllä Sachs kuitenkin sen verran hyvin kulkee jos vertaa vaikka CBR:n... Eilen tohon vaihdettiin öljyt ja tulppa huollossa. Siellä sanottiin et onpas pieni öljysäiliö, ja kallis tulppa :P Senpä takia kuulemma öljyt pitäis suhkot usein vaihtaa.

5.8.2009 10:31

Toi on kyllä totta, että liikkuukin sen bensamäärän edestä. Omasta mielestä autokoulun derbi mulhacen oli nuhasempi, kun sachs vaikka paperit väittää toista.

5.8.2009 21:59

Voi vaan ihmetellä miten kevyesti toi peli kulkee. Menee satastakin ihan hepposesti, ei paljoa tarvii kaasuttaa :D Tänään tuli semmonen 75 kilsaa ajettua ja hyvin jaksaa matkaa tolla ajaa. Mitä nyt tuuli joskus ottaa hiukan kiinni. Nyt lähtee jo hyvin käyntiinkin.

6.8.2009 9:39

Mitäs helvettiä :lol: tehdas lupaa huippunopeudeksi 104kmh ja menee satasta ihan keposesti. Kuseekohan mittari 50kmh vai mikä on? :) Oletko muuten jo huippuja kokeillut, että tietäs hiukan mitä kulkee.

6.8.2009 11:12

En oo huippuja testannu, pitäis motarille mennä koittamaan lähipäivinä. Ei se mittari voi paljoa kusta, koska ajoin yhtä kovin tai kovempaa ku autot :D Mut kyllä olin kevarin selässä ihmeissäni ton takia. Jos vaikka vertaa entiseen pyörään Riejuun, niin sitä sai kunnolla vinguttaa että meni satasta. Tietysti eilen ei kyllä paljoakaan tuullu, veikkaisin et kuskin paino ja vastatuulen määrä ratkasee hyvinkin paljon tällasen pyörän kanssa. Siitä tosin oon melkeinpä varma et motarilla jää jalkoihin :P

6.8.2009 11:22

Okei... Nyt alan ymmärtää minne se suurehko bensamäärä häviää. ;)

6.8.2009 11:46

Niin, onhan tossa jotain perää, voi tulla kalliiks :D Mitkäs sä oot saanu huipuiks?

6.8.2009 14:20

Sisäänajo vielä menossa niin en oo koittanu.(Ja korttiinkin on vielä vajaa 2kk aikaa.) Olen ollut vähän vainoharhanen ton sisäänajamattoman koneen rääkkäämisessä, kun onnistuin kerran räjäyttämään tutun sisäänajossa olevasta mökki-pv:stä moottorin. :D

6.8.2009 15:36

Jaa no sittenhän se onkin vähän eri juttu. Ja kyllähän ne huiput kerkee myöhemminkin testaamaan :)

16.8.2009 11:22

Huiput testattu. Meni helposti sinne 104 km/h ja sitten ihan vinguttamalla suostu ottamaan sen 107 km/h. Eli ei tällä kyllä niin kovin pääse, mitä ensin vois luulla kun ajelee satasta :D

16.8.2009 16:13

Mites olisko ollu varaa pistää pitempää välitystä vai jaksasko enää sitten vetää? Kyllä toi 107km/h:kin on ihan hyvä vauhti 125cc nelarisupermotolle. Täytyy sitten kun saa kortin ja ajettua sisäänajon odottaa, että takuu loppuu ens keväänä ja sitten iskeä sitten kiinni avarampi putsari, homemade putkisto ja ehkä isommat välit ja isompi kaasari. Saas sitten nähdä mitä menee niitten kanssa, kaasaria en kyllä välttämättä laita, kun saattais vaatia kannen muokkausta, että vaikuttais muuhunki kun bensankulutukseen. :D

16.8.2009 21:25

Kyllä mä uskoisin että jaksaa. Nythän toi kiihtyy tosi hyvin, sillä puolella ei onneks oo ongelmia. Mitä tommonen putkisto mahtaa maksaa? Mä en kyllä rupee virittelemään tota tai mitään, ens vuonna saa ajaa kuitenkin jo isompaa pyörää :P

16.8.2009 21:33

Homemade=itse tehty :) Eli ei maksa ku tarvikkeet, kaasu jne. Ja laitteet tietysti oltava. Voihan jossaki amisella tai ihan ammattilaisella tietenki teettää. Jos valmisputkistoja tähän edes saa nii ne on luultavasti kalliita, nelaripiikkien putkistot karkeasti sanottuna 300e ylöspäin.
Voishan siihen tietenki hitsauttaa kiinni jonku sliparin tms. Tai vaikka auton takavaimentimen. Hienoja saa uutenakin jopa alle viidellä kympillä, sit jos tuttu laittaa kiinni nii halvalla pääsee. Kaasari toki säädettävä uudelleen tollasten hengitysmuutosten jälkeen, voi olla että isompi suutin riittää.

16.8.2009 21:45

Ei mutta hainkin takaa et mitä mahtais maksaa jos ostais valmiin putkiston :D Ja tosiaan varmaan Saksasta joutuis tilaamaan, jos niitä saa...