Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

7.11.2009 23:14

Hakala- kirjoitti:
Víp kirjoitti:Mistä vois johtua kun mulla paukkuu putkessa ja iskee liekkiä jos kierrättää vähän enemmän? Tätä ei siis tapahdu, jos kaasuttaa vaihde päällä. Eli lähinnä paikallaan ja jos liukuu vaihde päällä. :s


venttiilit päin persettä?


kaasarin säädöt hanurista, liukuessa tyhjäynnillä paukuttaa niin käy liian laihalla. Eli seosruuvin tsekkaus ja jos yläkiekoilla paukuttaa niin neulan asento toiseksi alimpaan loveen (eli nostoa) ja pääsuutin 105 pääsuutin kesällä ja 110 vähintään talvella 125cc koneella.

11.11.2009 12:05

jarez kirjoitti:
Hakala- kirjoitti:
Víp kirjoitti:Mistä vois johtua kun mulla paukkuu putkessa ja iskee liekkiä jos kierrättää vähän enemmän? Tätä ei siis tapahdu, jos kaasuttaa vaihde päällä. Eli lähinnä paikallaan ja jos liukuu vaihde päällä. :s


venttiilit päin persettä?


kaasarin säädöt hanurista, liukuessa tyhjäynnillä paukuttaa niin käy liian laihalla. Eli seosruuvin tsekkaus ja jos yläkiekoilla paukuttaa niin neulan asento toiseksi alimpaan loveen (eli nostoa) ja pääsuutin 105 pääsuutin kesällä ja 110 vähintään talvella 125cc koneella.

Jep, vaikuttais vähän että liian laihalla käy kone. Kuumeneeko alkukäyrä miten?

12.11.2009 13:09

Tonypepperony kirjoitti:
jarez kirjoitti:
Hakala- kirjoitti:
Víp kirjoitti:Mistä vois johtua kun mulla paukkuu putkessa ja iskee liekkiä jos kierrättää vähän enemmän? Tätä ei siis tapahdu, jos kaasuttaa vaihde päällä. Eli lähinnä paikallaan ja jos liukuu vaihde päällä. :s


venttiilit päin persettä?


kaasarin säädöt hanurista, liukuessa tyhjäynnillä paukuttaa niin käy liian laihalla. Eli seosruuvin tsekkaus ja jos yläkiekoilla paukuttaa niin neulan asento toiseksi alimpaan loveen (eli nostoa) ja pääsuutin 105 pääsuutin kesällä ja 110 vähintään talvella 125cc koneella.

Jep, vaikuttais vähän että liian laihalla käy kone. Kuumeneeko alkukäyrä miten?

Mitähän mahdat tarkottaa? Kun pyörä ollu käynnissä 20sekuntia nii koko putkeen ei voi koskea.

13.11.2009 1:25

Laita seoksia rikkaammalle. Eli enemmän löpöä.

13.11.2009 16:48

Olisko jollain masain sähkökaaviota koneella? Tai sit jos joku osais kerto että meneekö siitä etujarrusta jarruvalon piuhat mihin, ei ole nimittäin ollenkaan itellä kiinni niin pitäs vetää piuhat sillekkin.

19.11.2009 11:38

Víp kirjoitti:Olisko jollain masain sähkökaaviota koneella? Tai sit jos joku osais kerto että meneekö siitä etujarrusta jarruvalon piuhat mihin, ei ole nimittäin ollenkaan itellä kiinni niin pitäs vetää piuhat sillekkin.


Vakio johtosarjassa pitäisi olla jo valmiiksi sille jarruvalonkatkaisijalle liittimet. Eli jos 2 ylimääräistä piuhaa maskin takaa löytyy roikkumassa, niin sieltä ne hyvin varmasti löytyy.

Kaaviota kannattaa kysyä maahantuojalta www.finnmoto.fi

19.11.2009 21:03

jarez kirjoitti:
Vakio johtosarjassa pitäisi olla jo valmiiksi sille jarruvalonkatkaisijalle liittimet. Eli jos 2 ylimääräistä piuhaa maskin takaa löytyy roikkumassa, niin sieltä ne hyvin varmasti löytyy.

Kaaviota kannattaa kysyä maahantuojalta http://www.finnmoto.fi


Joo kiitos sain jo toimimaan, oli kahvasta kiinni kun ei kahva hipaissutkaan jarruvalon katkasijaa kun on tollasen "unbreakable" kahvat.

22.11.2009 1:05

Mistä saa pienmpiä takarattaita masaihin en löytänyt pienempää kuin 37?

22.11.2009 12:16

Kumiturpa kirjoitti:Mistä saa pienmpiä takarattaita masaihin en löytänyt pienempää kuin 37?


Maahantuojalta (finnmoto) sai 2007 keväällä 32 piikkistä takaratasta joka oli 420 ketjujaolle tehty.

Itse niitä viimesyksynä taisin kysellä mutta ei ollut, todella kiven alla nuo masain vakiotakanavalle käyvät pienemmät rattaat.

Hinta oli suolaset 59e jos muistan ja samalla piti ketjut ja eturatas vaihtaa 420 jakosiksi. (Samat kuin mankissa)

Masaissahan on 428 jaolliset ketjut ja rattaat vakiona.

Suosittelen vaihtamaan laadukkaammat vanteet alle ja niiden kanssa sitten tuota välityspolitiikkaa miettiä, koska kuitenkin jossain vaiheessa takanavasta väljistyy laakeripesät.

22.12.2009 21:13

Mitkä on Masain venttiilivälykset?

23.12.2009 0:28

S4MPSA kirjoitti:Mitkä on Masain venttiilivälykset?

0.05 kummassaki pitäis toimia.

26.12.2009 0:57

Palexd kirjoitti:
S4MPSA kirjoitti:Mitkä on Masain venttiilivälykset?

0.05 kummassaki pitäis toimia.

juu kiitosta. ihmettelinkii aluks et mikäköhän on ku mielestäni säädin ihan hyvin mut prkl sotkin ja säädin sinne puolen millin välykset. pikkasen siritti. oishan se pitän jo tajuta siin ku kokeili keinuttaa et on liikaa. ei ollu 0.05 tulkkii mut laitoin 0.1 ja sit vähä päälle tuntu käyvän nyt ihan nätist ehkä viel vähä liikaa mut mielummin liikaa ku et kantaa

28.12.2009 18:45

Jarez kirjoitti:
Pompe kirjoitti:Missä masaissa on sulake?


Sitä ei ole, kun koko pyörästä ei löydy edes akkua.

Aloitappa virtojen mittailu vaikka katkaisiasta, eli katkaisia runko auki ja yleismittarilla ihmettelemään.

Toimiiko takavalokaan kun pyörä on käynnissä? Paskaksi mennyt regulaattori voi olla osasyy. (jännitteen tasaaja)
onko jännitteentasaaja tän näköinen härveli? http://purkuosat.net/images/Masaiminimoto/P7170416.JPG

28.12.2009 19:01

Matias on kauheee mobomunad

Juurikin toi.. Jos jännitteentasaaja on hajalla niin valot aika usein "välkkyvät" ja himmenee ku antaa kahvaa (eli just toisinpäin kun miten pitäis toimia..)

En oo koskaan kuullu että kellään olis ollu menny valot kokonaan pimeeks jännitteentasaajan takia mut kai seki on mahdollista

E: jännitteentasaajalta toi näyttää mutta purkuosien sivulla se on nimellä lataussäädin..?? jonka idea taas on ettei laturi lataa akkua liian täyteen / ettei akkua käytetä liian loppuun..

Mutta jos koko vehkeestä ei kerta edes akkua löydy (?) niin hehhe vaa. On se toi

saako

14.1.2010 20:23

Mistä näitä sais viel uutena??