Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

7.8.2006 21:52

mää oon ehk ostamassa tollasta mökille leluks. jos kulkee hyvin ja keulii kaasusta :D

8.8.2006 11:40

Ostaisin mieluummin mökille leluksi halvemman joka ei oo rekisterissä? Mitä järkeä ostaa mökillä rälläykseen pyörä jossa on valot vilkut sun muut tieliikenne härpäkkeet? Mutta oma on valintasi enhän minä sitä päätä :D

29.9.2006 22:42

tietääkö kukaa miten paljo kulkee kurien poistolla? ja montako kilowattia sitte o?

29.9.2006 23:21

etelanmiess kirjoitti:tietääkö kukaa miten paljo kulkee kurien poistolla? ja montako kilowattia sitte o?
se on nelari = ei kureja.

13.11.2006 19:46

90km/h dteen mittarii menee keulii sutii ja endoo.....huonoja puolia on osien hinnat ja tuo saatanan tuoreöljyvoitelutankin kokone pensatankki=)

22.11.2006 23:04

jarez kirjoitti:Muuten täydellinen mutta toi 3litran tankki lyhentää toiminta sädettä mukavasti :D

Paitsi jos tykkää 1,5 pulloa mukana kantaa ;>


Kenelläkään mottotilaisella mitään kokemuksia kertyny tosta db 125:sta?

Ite oon aikavarmasti enskeväänä kyseisen vehkeen hommaamassa ja mustaa muovista ja kultavanteista olis tiedossa. Maski,putkisto,tarrat ja takapää olis menossa uusiks heti hankkimisen jälkeen.

Kävin tänään koeistumassa ton db50 joka on aivan identtinen 125 kanssa mut kone vaan eroaa niin ihan "mukavalta" tuntu vaikka takaiskari tuntu pikkasen liian pehmeeltä, esivaimennus säätöä en mistään löytänyt (ylläri sinäänsä :D )

125 tehdään Taiwanissa, ei kiinassa korosti myyjä. Laadunvalvonta tehdään jossain euroopassa (oliskohan ollu saksassa) ja varaosat saa hollannista 2päivässä kuulemma ja niitä kans löytyy.

Myyjän mukaan 125 koneissa ei oo mitään tyyppivikaa ilmenny, 1 kappale vaihteisto vikasta oli joskus jouduttu korjaamaan.

Kuulemma myyty helvetin vähän noita 125 ja maahantuoja n varastot kuulemma pursuaa noita db125, värejä löytyy yms

eli kyseessä on kilvellinen db125

http://www.finnmoto.fi/Masai/Dirtbikes/ ... bikeFI.pdf

22.11.2006 23:55

jarez kirjoitti:
jarez kirjoitti:Muuten täydellinen mutta toi 3litran tankki lyhentää toiminta sädettä mukavasti :D

Paitsi jos tykkää 1,5 pulloa mukana kantaa ;>


Kenelläkään mottotilaisella mitään kokemuksia kertyny tosta db 125:sta?

Ite oon aikavarmasti enskeväänä kyseisen vehkeen hommaamassa ja mustaa muovista ja kultavanteista olis tiedossa. Maski,putkisto,tarrat ja takapää olis menossa uusiks heti hankkimisen jälkeen.

Kävin tänään koeistumassa ton db50 joka on aivan identtinen 125 kanssa mut kone vaan eroaa niin ihan "mukavalta" tuntu vaikka takaiskari tuntu pikkasen liian pehmeeltä, esivaimennus säätöä en mistään löytänyt (ylläri sinäänsä :D )

125 tehdään Taiwanissa, ei kiinassa korosti myyjä. Laadunvalvonta tehdään jossain euroopassa (oliskohan ollu saksassa) ja varaosat saa hollannista 2päivässä kuulemma ja niitä kans löytyy.

Myyjän mukaan 125 koneissa ei oo mitään tyyppivikaa ilmenny, 1 kappale vaihteisto vikasta oli joskus jouduttu korjaamaan.

Kuulemma myyty helvetin vähän noita 125 ja maahantuoja n varastot kuulemma pursuaa noita db125, värejä löytyy yms

eli kyseessä on kilvellinen db125

http://www.finnmoto.fi/Masai/Dirtbikes/ ... bikeFI.pdf
Taiwan kuuluu kiinalle ELI TÄYSIN SAMA ASIA.

Jos nyt pilkkua nussitaan. Näin tommosen masain kuukaus sitte vantaalla jumbon lähellä, oli siinä makeet äänet kyllä :P

23.11.2006 1:11

en oo muuten tost taiwanista aivan satavarma sanoko se myyjä nimenomaan taiwan vaan sekoilenko ite näppäimistön ääressä, mut jotain höpis et ei oo kiinan lelu yms

Mut kilvellinen 125 "supermopo" se on pää-asia, ei tarvii mopoilian kauhuhetkiä kokea ku poliisit näkee.

toi tekniikka puoli saa luvan pelata sen vuoden takuun ajan ja sen jälkeen jos laukee niin tilausta @ monkeybike ja sit taas pauhaa tietenkin ;)

mut varmaan enskesän+syksyn ajan sit myyntiin ja tammikuussa 08 armeijan leipiin

26.11.2006 4:56

pakko nostella topikkia ;)

Eli tammikuussa olis tarkotus toi 125 versio talliin hommata vuoden takuun ja enska+motovanteiden kera.

Heti tutustumisen jälkeen olis tarkotus teettää frp käsin tehty änkkä ja kurkata kaasaripuolelle mitä keihin ja imupuoli sisällä pitää.

alkukäyrä tulee kanssa kurkattua jos sieltä jonkin sorttista prikkaa/oravaa löytyis.

Keväämmällä monkeytuning:ista olis tarkotus hommata vähän näyttävämpi ja isompi lauhari ja kenties kireämpi nokka.

Maski vaihtuu myös aikavaramsti polisportin emx:ään tai hebon maskiin ja takalippa polisportin semilailliseen lippaan, tankokin vaihtuu jos vakio tuntuu huonolta ;)

tässä tällästä pientä aluksi
Viimeksi muokannut Jarez päivämäärä 30.11.2006 21:49, muokattu yhteensä 1 kerran

30.11.2006 21:47

uppista ->

http://www.finnmoto.fi/Masai/Masai2007tiedote.pdf

7.12.2006 20:24

Tänään tuli varattua musta masai ja ensviikolla kaupan teko ja ens keskiviikkona pääsee toivottavasti masaita kotiin ajelemaan, kuvia tulee aikalailla nopeeseen tahtiin gallerian puolelle joten sitä sitten kyttäämään ;)

Maski ja takalippa on jo tilauksessa ja katon mitä noille vakio muoville/tarroille keksii.

Enskat vaihtuu aikalailla varmasti alle heti kotiin tullessa jos se lumi pääsee yllättämään ;)

Perustoimenpiteet eli putken ja imukaulan purku on myös tiedossa jos sieltä jotain oravia löytyis, uus änkkäkin on jo hakusessa/teettämässä. yms

7.12.2006 21:03

mika_master kirjoitti:Ei sitä tarvi muutoskatsastaa, vaikka saisit sen joskus 11-kilowattiseks. Sehän on ihan laillinen teho kevareissa.

pyöränhän pitäis olla rekisteriotteen mukainen, et jos rekisteriotteessa lukee, että tehoa on esim. 8kw, mutta oikeesti on 11kW, pitäis periaatetasolla katsastaa...

7.12.2006 21:37

paljos tässä on papereitten mukaan tehoa?

8.12.2006 7:43

astr0 kirjoitti:
mika_master kirjoitti:Ei sitä tarvi muutoskatsastaa, vaikka saisit sen joskus 11-kilowattiseks. Sehän on ihan laillinen teho kevareissa.

pyöränhän pitäis olla rekisteriotteen mukainen, et jos rekisteriotteessa lukee, että tehoa on esim. 8kw, mutta oikeesti on 11kW, pitäis periaatetasolla katsastaa...


mitäs herra hörisee? Maksoin liikkelle 25e siitä etten ite jaksa pyörää katsastaa ja se olis ajovalmis kaupan jälkeisenä päivänä.

En tiedä vielä paljon kw:ta rekkariote tulee ilmottamaan mutta veikkaan että alle 11 mennään.

mutta pikku parantelujen jälkeen pitäisi pyörässä olla tehopaino suhde kohdallaan ;)

pitää kattoa keväämmällä kireempää nokkaa ja muutenkin kansipuolta mitä sille keksii.

maahantuoja tarjos "KISANOKKAA ovh.250e" :D -aha!

mut ulkomailta tilataan jos tilataan :)

8.12.2006 16:40

jarez kirjoitti:
astr0 kirjoitti:
mika_master kirjoitti:Ei sitä tarvi muutoskatsastaa, vaikka saisit sen joskus 11-kilowattiseks. Sehän on ihan laillinen teho kevareissa.

pyöränhän pitäis olla rekisteriotteen mukainen, et jos rekisteriotteessa lukee, että tehoa on esim. 8kw, mutta oikeesti on 11kW, pitäis periaatetasolla katsastaa...

mitäs herra hörisee? Maksoin liikkelle 25e siitä etten ite jaksa pyörää katsastaa ja se olis ajovalmis kaupan jälkeisenä päivänä.

muutoskatsastamisesta puhuin vaan, että rekisteriotteen tulis vastata pyörää, jos mennään lakipykälien mukaan. :D siis tuohon vaan otin kantaa, että jos pyörän tehoja nostetaan, vaikka sitten sallittujen rajojen sisällä, pitäis periaatetasolla muutoskatsastaa, että rekisteriote vastais pyörän kuntoa. :) eli jos pyörän papereissa lukee esimerkiksi, että tehoja on 8kW, ja tehoja nostetaan 11:een kilowattiin, pitäis lakipykälien mukaan muutoskatsastaa noille tehoille, et ois paperit reaaliajassa. :)

vai puhuinkos ohi aiheen?