Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Daelim Roadwin 125

26.8.2011 17:00

Night Crawler kirjoitti:Joo eihän se suodatin ollut kuin kolmen pultin takana, enpä ymmärrä miksei suositeltaisi tehtäväksi kuin liikkeessä :P

Tuota service manualia olen etsinytkin ilmaiseksi vaikka mistä, eikä ole löytynyt ilmaiseksi. Nyt on helpompi tehdä erilaisemmatkin huoltotyöt, kiitos :D

Joo etin päivän sitä ja löysinkin jostain internetin takapajulasta. ^^

Re: Daelim Roadwin 125

9.10.2011 15:56

Ongelma. Kun käynnistän Daelimini ja pistän kytkimen pohjaan ja ykkösen päälle, niin pyörä sammuu ihan seinään, eikä lähde käyntiin, kun kytkin pohjassa ja vaihde päällä. Mistähän mahtaa johtua? En mikään rassaaja ole....

Re: Daelim Roadwin 125

12.12.2011 18:33

Morjensta!
Olen Daelimiä hankkimassa, ja taustoihin on tullu perehdyttyä oikeen kunnolla ja onpa nää foorumitki tullu luettua kokonaan läpi :D Mua siis lähinnä kiinnostaisi, että onko täällä foorumeilla enää ketään pyörimässä? Vai ovatko naku Daelimit jo kuolleet sukupuuttoon?
Ja jos täällä vielä joku nykyinen/ex Daelim kuski pyörii, nii onko jotai ihmeempää mitä käytettyä testatessa pitäis ottaa huomioon?

Daelim Roadwin 125

1.1.2012 15:24

Olisin itse hommaamassa Daelimia, mut kiinostaa et onko mitää yleisiä ongelmia?? Myös sekin et saako Daelimii osia kui nopeasti ja helposti??

Re: Daelim Roadwin 125

8.1.2012 21:08

Osia saa hyvin esimerkiksi Nakkilan pyörästä ja Moposta. Ainakin mulle tullu varaosat parin päivän sisään, jos kiinnostaa niin mun kaverilla on myynnissä!
Noissa daelemeissa on hyvin varma kone, muistaakseni hondan lisenssi kone :)

http://www.nettimoto.com/daelim/roadwin/1248539

Re: Daelim Roadwin 125

23.1.2012 23:42

Hyvää iltaa itse kullekkin säädylle. Alkaa vissiin olemaan se aika vuodesta että kiinnostus pyöristä kasvaa. Kuumottelis jo takas tienpäälle :P Kaverin kanssa suunniteltu jo 2000km kevarireissu suomea ympäri kesäks. Saa vain nähä vieläkö kerkeän tällä sen ajaa vai vaihtuuko tehokkaampaan..
Mutta nyt alanpas vastailemaan teille hyvät ystävät ja kylänmiehet. Tai naiset.

jyrhä55 kirjoitti:Ongelma. Kun käynnistän Daelimini ja pistän kytkimen pohjaan ja ykkösen päälle, niin pyörä sammuu ihan seinään, eikä lähde käyntiin, kun kytkin pohjassa ja vaihde päällä. Mistähän mahtaa johtua? En mikään rassaaja ole....

Tarkista se jalkatapissa kiinni oleva kytkin että onko kunnossa. Mikälie tappokatkasin nimeltään. Jos ei niin sitten kytkimessä jotain häikkää. Raksuuko vaihteet kun vaihtelet kun pyörä ei käynnissä?
Ferago kirjoitti:Morjensta!
Olen Daelimiä hankkimassa, ja taustoihin on tullu perehdyttyä oikeen kunnolla ja onpa nää foorumitki tullu luettua kokonaan läpi :D Mua siis lähinnä kiinnostaisi, että onko täällä foorumeilla enää ketään pyörimässä? Vai ovatko naku Daelimit jo kuolleet sukupuuttoon?
Ja jos täällä vielä joku nykyinen/ex Daelim kuski pyörii, nii onko jotai ihmeempää mitä käytettyä testatessa pitäis ottaa huomioon?

Vielä meitä muutama taitaapi olla. ^^ Kannattaa kysellä kaikkea mahdollista mikä tulee mieleen. Kun pyörää kokeilet kannattaa kiinnittää huomiota yleiskuntoon. Koneessa itsessään ei ole kauhesti mitään mikä helposti menee rikki. Ainakaan tietääkseni. :S
TeMe112 kirjoitti:Olisin itse hommaamassa Daelimia, mut kiinostaa et onko mitää yleisiä ongelmia?? Myös sekin et saako Daelimii osia kui nopeasti ja helposti??

Yleisiä ongelmia on ne että tärisee pikkuisen ja siitä seurauksena mutterit ja ruuvit saattavat karata. Että muista kiriä tarpeeksi usein. ;) Osia vähän, mutta useasta eri paikasta. Lähes kaikki uudet daelimit on samalla koneella, tai muuten samalla tekniikalla. Kätevää.

Kiitti ja kuitti :)

P.S. Oma daelimi saattaa lähteä myyntiin auton alta. Ota ihmeessä yhteyttä. ;)
Edit. Tulipas pyöräytettyä pyörä tallissa käymään. Mukavasti pörisi :)
Edit2. Meni myyntiin

Re: Daelim Roadwin 125

28.2.2012 15:06

Hinku tien päälle alkaa tosiaan poltella. Keväthuoltoon pitäisi pian investoida, ostaa takakumi (eteenkin vielä tarttee uuden kesän aikana), vilkun rele ja mahd. ketjurataspakettia. Voi rahan menoa... Suodattimia ja öljytkin pitää vaihdella kesän aikana.

Onkos teillä tietoa ilmansuodattimista, saako Roadwiniin sovitettua mitään yleismallisia ilmanputsareita, Nakkilan Pyörän ja Mopon filtteri on käynyt kalliiksi (19€ --> 32€). Ketjujenkin hintoja olen kauhistellut, MC Scatterin ketjurataspaketin hinnasta uskoisi saavan karsittua. Kysymys kuuluukin, kuinka pitkät ketjut Daelim tarvitsee? Tuossa paketissa olevia 146-lenkkisiä ei erikseen edes löydy :s

Kesän jälkeen pitänee pärrä jo laittaa myyntiin auton alta, viimoista vuotta viedään :)

Re: Daelim Roadwin 125

28.2.2012 20:54

Know that feeling.. Onneks viimekesänä tuli hommattua ja laitettua uus kumi. Ei siitä tarvitse huolehtia. Mutta öljyt pitäis vaihtaa ja suunnitella perä kuntoon. Sain ideaks purkaa kokonaan ja tehä kilventelineen kokonaan uusiks >:D

Itellä on ollut tuossa 30mm kaasarissa ihan vaan powerfiltteri. Tieten piperi ois parempi mutta ei ole ollut varastossa kun ollut tilaamassa.. Ketjujen pituus taitaapi löytyä sieltä service manualista. Rattaista sen verran että honda cb/cbf/cbr:n menee suoraan. Niitä saattaa löytää halvemmalla.

Se vakio suodatin kyllä menee jos vain pystyy/osaa pitää puhtaana.

Täällä näytti olevan halvat ketjut ja rattaat. Ties vaikka löytyy halvemmallaki jostai.

Re: Daelim Roadwin 125

29.2.2012 14:49

Rattaat saa kyllä halvalla Scatterilta, ketjujakin löytyy, mutta ei tiedä uskaltaako sellaisia neljänkympin kettinkejä laittaa. Näitä kyllä kehutaan oikein kilpailukäyttöön, voisi ainakin olettaa etteivät napsahda katki kesken kiihdytystä 8o Service manusta tosiaan ilmoitettiin ketjujen pituudeksi 130 lenkkiä, Scatterin ketjurataspaketti tarjoaa 16 ylimääräistä lenkkiä :P

Pitää katsella jotain muuta ilmansuodatinta sitten kun sen aika on. Putsarin kansi on poistettu, niin ei tuota suodatinta kovin kauaa saa puhtaana pidettyä, etenkin kun hiekkateitäkin tulee ajeltua... Onneksi nuo kumit sentään löytyy verraten halvalla (~130€)

Re: Daelim Roadwin 125

29.2.2012 19:36

Höps ne ketjut mitään poikki mene. Luulis noitten vakioketjujen jos joidenkin menevän helposti poikki. Vaan eipä mene. ;) Ja itse kyllä panostaisin enemmän kunnon renkaisiin kuin kunnon ketjuihin. Meinaan jos ketjut katkeaa, sitä yleensä selviää ehjin nahoin. Mutta ootappas ku nakki lähtee alta.. :D
Miks suodattimessa ei oo kantta?

Re: Daelim Roadwin 125

29.2.2012 21:50

Ei nämä ContiTwistit kai sentään alta lähde :D ? Suodattimessa ei kantta, tai sitä mitälie tötteröä, ollut edellisten omistajien jäljiltä. Tehoa tuolla operaatiolla varmaan on haettu, enpä sitten tiedä onko niinkään auttanut :s

Re: Daelim Roadwin 125

29.2.2012 22:52

Hui ku kapeat. D: Noh saattaahan ne hyvät olla. :)
Tuli värkättyä uus kilventeline pärrään. Miltä näyttää?
e. Kyllä se tötterön poisto vähän auttaa. Mutta kunnon vapari huomattavasti parempi.

Re: Daelim Roadwin 125

11.3.2012 20:39

Tulipa jaksettua pistää peräki kasaan. Vielä öljyt vaihtoon ja ehkä kaasariin vähän fiksummat säädöt jos jaksaa. Öljyt ainaki. Mukavasti alkaa olla kelit jo 0 lähellä. Kohta pääsee tielle..

Re: Daelim Roadwin 125

28.3.2012 15:10

Noh pistetäänpäs tännekkin nyt keskustelua pystyyn ettei tylsyyteen tämäkin lanka kuole. :x
Pyörä kasassa, öljyt vaihdettu, kaikki mihin yllän putsattu, koe käytetty ja kaikkea muuta kivaa tehty. Vielä kun öljynsuodattimen vaihtais niin avot. Tosiaan kesällä tämä pyörä saa kunnon kuntotestin kun viikon-kahden sisään tarkoitus ajaa semmoset 2500km. Enemmänkin jos sattuu innostamaan. Muoniosta lähtö ja Helsingissä pitäis muka käydä. Saa nähä mitä seuraa.. :P Jos vielä tuo kalajoki miittiki sattuis sopivasti tuolle reissun ajalle niin kävis senkin tsekkaamassa.
Ketuttaa vaan niin pirusti kun lunta satanu lisää ~20cm tuossa parin päivän aikana... Mutta enhän minä ajamaan ollutkaan menossa. ;) Seisontakin loppuu vasta toukokuun alkuun. :roll:

e. Pitihän sitä nyt vähän käyä sotkemassa pyörää ;) 12km tuli luisteltua tuolla teillä. Tuntu höböltä.

Re: Daelim Roadwin 125

31.3.2012 12:13

Nyt tuli sitten hankittua Roadwin ja makeelta peliltä vaikuttaa! Oon tässä pientä tuuninkia suorittanu ennen ajokautta, pakoputken kuri, ilmanputsarin kuri ja led huomiovaloa eteen. Aattelin vaihtaa bi xenonit eteen, onko kellään kokemusta, kestääkö sähköjärjestelmä, riittääkö laturin teho? Ja sattuuko kukaan muistamaan että mikä kanta tossa polttimossa on? h4? On muuten Purei makee toi sun uus perä :D