Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

13.9.2010 17:16

Paljonkos tämä Roadwin nyt kulkee? Ei sitten valehdella. Oma yyberini kulkee sen 100 km/h noin yleisesti mutta todella hyvällä tuurilla ottaa 110 km/h mittariin. Tekisi mieli hankkia vähän nopiampi peli, mutta kulkeeko tämä härveli sitten yhtään sen enempää, eli onko sijoittamisen arvoista?

19.9.2010 23:57

Two-Glass kirjoitti:Paljonkos tämä Roadwin nyt kulkee? Ei sitten valehdella. Oma yyberini kulkee sen 100 km/h noin yleisesti mutta todella hyvällä tuurilla ottaa 110 km/h mittariin. Tekisi mieli hankkia vähän nopiampi peli, mutta kulkeeko tämä härveli sitten yhtään sen enempää, eli onko sijoittamisen arvoista?

Itellä kulkee vakiokuntoisena sen 110 km/h aina, sitten hyvinä päivinä ottaa 120 ja vähän enemmänkin. Kiihtyvyydestä voin sanoa että ainakin tuo autokoulun cbr jäis kun tikku paskaan. Mulla siis on tuo naku-daelim, ei se katettu malli.

20.12.2010 19:22

Paljon kulkee ja kiihtyvyys? Pelottaa se ku täälläkin kylällä 80cc pv-poikia ja jos ne ohi menee ni ... :(

Re: Daelim Roadwin 125

20.4.2011 9:26

Terve! En nyt jaksanut koko ketjua selata läpi, niin mitenkäs tähän mun Roadwiniin sais vähän lisää potkua? Ainut vaihtoehto taitaa olla tehari tai putken tyhjennys? En viittis moottoriin tai kuristuksiin mitään muutoksia alkaa tekemään, kun pitäis vielä myydäkin joskus. Ixil ja Moriwaki ilmeisesti tekevät tehareita näihin? Mistä niitä pystyy ostamaan, ja mitä hintaluokkaa? Ei täällä kellään ole myynnissä? Tai sitten tuo putken tyhjennys niin, onko se kuinka vaikeeta? Oon aika noviisi näissä jutuissa...

Re: Daelim Roadwin 125

24.4.2011 10:51

Eikö kukaan muka tiedä?

Re: Daelim Roadwin 125

26.4.2011 17:45

Kas kun nelarikemmu houkuttelisi kauhiasti ja Roadwinejä olen löytänyt useampiakin suht edulliseen hintaan, josko sellaisen uskaltaisi ostaa. Kertoisiko joku, tulisiko varautua ehkä joihinkin tyyppivikoihin tms. murheisiin jos hankkisin tällaisen nakuversion? Hinnat melkein kielivät, että jotain häikkää voisi ollakin, vai onko nimi vain niin arvoton? Ilmeisesti kulkee iloisesti 100 ja rapiat, mikä riittäisi minulle ihan hyvin :) Jos keksitte jotain mainitsemisen arvoista, niin tieto kelpaa aina etenkin tällaisesta minulle tuntemattomasta merkistä ;)

Muuten, onko varaosien saatavuus mitä luokkaa, maahantuojalta varmaankin löytyy, mutta muualta?

jyrhä55 kirjoitti:kuristuksiin mitään muutoksia alkaa tekemään

tokko näissä kureja sentään on :s

Re: Daelim Roadwin 125

28.4.2011 22:03

Osaisiko kukaan auttaa? Itselläni on daelim roadvin joka on toiminut 15 tuhatta moitteetta, mutta nyt alkoi jotain temppuilemaan. Ei jostain syystä anna kiertää yli 6500rmp, heti kun ylittää nuo kierrokset niin alkaa hierveä nykiminen ja kierroslukumittari heittelehtii holtittomasti, kummallisen asiasta tekee se että vapaalla tai kytkin pohjassa pyörä kiertää aivan moitteetta. Onko jollain ollut saman kaltaista vikaa? AUTTAKAA =)

Re: Daelim Roadwin 125

11.5.2011 15:42

Osaisiko kukaan sanoa, että pitäisikö minkalaista säätöä tehdä jos haluaisi halogeeni/led ajovalon laitettua?

Re: Daelim Roadwin 125

14.5.2011 19:25

Jonder- kirjoitti:Osaisiko kukaan sanoa, että pitäisikö minkalaista säätöä tehdä jos haluaisi halogeeni/led ajovalon laitettua?

Itsellä oli sama suunitelmissa. Ajatuksena olisi vaihtaa 4 lamppuisen maskin vilkkujen paikalle huomiovalot ja ajovalojen tilalle kunnon natikat. No ehkei nyt sentään. Mutta pitäisi etsiä samankantaisia lamppuja tai alkaa vääntämään uusia kantoja.

Onko kellään muuten tullut räjäytyskuvia rweestä vastaan tai viitsiikö joku postata? Eturengassydeemistä tarvisin kun mittarinpyöritin ei pelaa niinkuin pitäsi. Taitaa puuttua pari osaa..

http://www.mp-osat.fi/muutmerkit/index.php?page=category&category_id=162
Tuo #11 taitaa puuttua.


Edit. Mittarinpyörittimestä ei puutukkaan osia, mutta siltikkään ei toimi niinkuin pitäisi. Kun eturengasta pyörittää eteenpäin, vaijeri ei pyöri ja kun pyörittää taaksepäin niin se pyörii. Eikös tämän pitäisi olla toisinpäin.. :D
Ja löysin huoltokirjan RWlle. Pistäkää viestiä jos kiinnostaa. ;)

Re: Daelim Roadwin 125

26.5.2011 15:50

jyrhä55 kirjoitti:Terve! En nyt jaksanut koko ketjua selata läpi, niin mitenkäs tähän mun Roadwiniin sais vähän lisää potkua? Ainut vaihtoehto taitaa olla tehari tai putken tyhjennys? En viittis moottoriin tai kuristuksiin mitään muutoksia alkaa tekemään, kun pitäis vielä myydäkin joskus. Ixil ja Moriwaki ilmeisesti tekevät tehareita näihin? Mistä niitä pystyy ostamaan, ja mitä hintaluokkaa? Ei täällä kellään ole myynnissä? Tai sitten tuo putken tyhjennys niin, onko se kuinka vaikeeta? Oon aika noviisi näissä jutuissa...


Se ylimääränen pakokaasunkierto kannattaa tukkia ellei ole jo tukittu. Tietopankista löytyypi melko yksinkertainen ohje tämän tekoon. Putki on melko tukkoisa ja hankala tyhjentää joten helpointa tehdä uusi putki tai ostaa tehari suoraan. :) Kannattaa selailla tätä topiccia läpi. Löytyy kaikkea hyödyllistä tietoa. :)

Re: Daelim Roadwin 125

28.5.2011 20:13

Nyt tuli vaihtotarjousta mopoon vm. 06 Daelimista, 12 000 ajettu. Tarttis tosiaankin tietää onko odotettavissa jonkinlaisia yleisiä ongelmia näissä Korean ihmeissä :s Sikälimikäli olisi, niin mikä on varaosien saatavuus?

Re: Daelim Roadwin 125

29.5.2011 14:04

Night Crawler kirjoitti:Nyt tuli vaihtotarjousta mopoon vm. 06 Daelimista, 12 000 ajettu. Tarttis tosiaankin tietää onko odotettavissa jonkinlaisia yleisiä ongelmia näissä Korean ihmeissä :s Sikälimikäli olisi, niin mikä on varaosien saatavuus?

Aika yksilövikoja on jos on vikoja.
http://www.mp-osat.fi/muutmerkit/index.php?page=category&category_id=135 Tuo taitaapi olla ainoa paikka suomessa mistä varaosia löytyy. :D

Edit. Se ei olekkaan ainoa paikka mistä osia löytyy. http://daelim.fi/jalleenmyyjat.htm
Viimeksi muokannut Purei päivämäärä 12.6.2011 15:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Daelim Roadwin 125

11.6.2011 23:22

Päivittelempäs tässä yksikseni kuollutta lankakerää. Elikkäs nyt on laitettu ärveetä vähän sieltä sun täältä. Vaihoin dicen (?) 2 lamppusen maskin vakioon ja pistin telkkarit takas vilkkumaan. Ja sain kuin sainkin patentoitua mittarinpyörittimen kuntoon. Käänsin ne "tassut", mitkä pitää sen vastakappaleen paikallaan, ympäri niin että se nostaa sitä suoraa siihen mittarinpyörittimeen kiinni. Nyt se pyörii eteenpäin ja taaksepäin koko ajan. Mutta hajotkoon jos on hajotakseen. Muutaman ajoreissun aikana kattelin gepsistä vauhdit ja sain lukemaksi tasan 100kph@10k rpm. Taka rattaasta laskeskelin piikit ja sain tulokseksi 42 O_o. Taidan pistää 39 piikkisen tilaukseen... Mutta tuotanoinniin muutakin tuli duunattua kuten powerfilter ja dbkilleri. Powerfiltterin vaihdon yhteydessä pistin kaasarin neulan yhen pykälän alemmas jolloin kone pyöri niinkuin piti. Vakio kakkos asennossa ei suostunut ottamaan yhtään kaasua booaamatta. Imuäänet nousivat korviahuumaavaksi mutta se ei minua ainakaan haittaa.. :D En sitten tiedä niistä kukkahattutädeistä naapurissa... :S Ja se db-killerin irrottaminen oli aika miellyttävä yllätys. Äänistä tuli huomattavasti moottoripyörämäisemmät (machommat) ja kukkahattutädit vihaavat minua vielä enemmän. Kuulosti ehkä vielä vähän paremmin kun jätti sen kromipalan päästä pois. :P Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu välitysten vaihto varmaan jonnekkin 15-39 tienoille, suuttimen vaihto ja se kortin ajaminen :P Kohta menee parhaat kelit ohi. :( Niin ja takajalkatapit olivat juuttuneet paikalleen mutta onneksi irrotusöljy oli lähellä. Hyvää ainetta täytyy myöntää. :P Suotan tieten kuvia laittaa jos jotaketä kinostaa :)

Edit. Putkikin olisi tarkoitus joskus vääntää. Varmaan menee talvelle..

Re: Daelim Roadwin 125

22.6.2011 15:55

bumb
Löysimpäs tallin nurkasta 30mm kaasarin. Vähän oli vääntyny tyhjäkäyntiruuvi ja kaasuvaijerin metalliosa-joka-menee-kiinni-kaasariin. Noh pistin ärveen oman vaijerin siihen ja laitoin kaasarin kiinni. Ja hyvin toimi. Se kaasuvaijeri oli vain hieman liian lyhyt. Jää aina kellumaan kierrokset ellei väännä itse kaasua kiinni. Mutta tärkeintä että se toimii.

Re: Daelim Roadwin 125

23.6.2011 20:43

Jos tähän vaihtais kaasarin, niin kuinka paljon se toisi tehoa lisää ja paraneeko huiput paljon? Paljonko se kulutus nousee, jos sen kaasarin vaihtaa?