Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Tehoputki

22.6.2010 19:25

Nyt tuli tilattua Saksasta ProGunin putki Daikkuun.

22.6.2010 20:13

paljonkos kustantaa rahtien kanssa? kertoiles miten pelittää uuden putken kanssa kun saat ruuvattua sen kiinni. ;)

Putki

23.6.2010 14:02

rahteineen putken hinnaksi tuli 413,90€. Sinne meni kesätyörahoja, mutta toivottavasti oli sen arvoista. Kerron lisää sitten kun se saapuu. : )

27.6.2010 15:17

Kerrotaanpa tänne omanki pyörän kuulumisia. Eli ostin -07 nakumallin, oli ajettu joku 12900km, nyt on 15600km eikä mitään vikaa ole siinä välillä ollut. Tai no, kaksi kertaa sulake kärähti, sitten loppui 15A sulakkeet niin laitoin "väliaikaisesti" 20A sulakkeen ja sillä on toiminut jo kauan. Loppujen lopuks tosi tyytyväinen olen.

2.7.2010 18:34

Nyt on PG ruuvattu kiinni. Huippunopeus nousi noin 7 km/h. Kiihtyvyydessä tuntuu pieni piikki kun ajaa ja yläkierroksilla vääntää paremmin kuin ennen. Äänet paranivat myös melko hyvin.

Daelim Roadwin 125

4.7.2010 16:25

minkä kokosen suuttimen ruuvasit putkelle kaveriksi? Vakio kaasari ilmeisesti kiinni vielä? :nörtti:

suutin

4.7.2010 21:16

en vaihtanut suutinta vaan nostin kaasarin neulaa. Minulla on myöskin pipercrossin ilmanputsari kiinni.

12.7.2010 21:39

Onkos tommonen -06, ajettu noin 13000, asiallisessa hinnassa kun, noin 1400e, vai merkitseekö tuo että annettu kenkää ja haluaa halvalla eroon vai mitenkäs? Myös se, että onko ton ikänen ja nuin paljon ajettu ns. asiallinen, siinä mielessä, että ilmeisesti kevareissa nämä kilometrimäärät vaikuta paljon paskaakaan?

13.7.2010 12:48

Kyllähän tuo hyvältä kuullostaa, itsekkin ostin melkein samoilla tiedoilla olevan Daelimin tässä joskus, ja ajanut n. 3500km nyt ilman vikoja, jos ei kahta sulaketta lasketa.

14.7.2010 1:33

No voi vittu, nyt tuli ensimmäiset kunnon viat :D

Pääsin kotipihaan niin kaasari rupesi vuotamaan mahdottomasti bensaa. Katsoin siinä vähän aikaa ja ajattelin että bensahana kannattaa varmaankin laittaa kiinni. Rupesin siinä sitten ettimään että mihinkäs vittuun se on kadonnut, huomasin että se roikkui jossain koneen takana piilossa, eli sieltä olikin sitten mennyt kiinnike poikki, joka varmaankin johtuu siitä kun vedin hidasteeseen 110 km/h vauhdilla. Noh, patentoin bensahanalle uuden kiinnikkeen hieman parempaan paikkaan mutta eipä tuo tulviminen loppunut silläkään, huomenna tarkoitus ottaa kaasari irti ja puhdistaa koko paska. Sitten vähän ajan päästä huomasin että takarengas on tyhjä, pistin lisää ilmaa ja tutkin nii tietenki renkaasta löytyi naula :( Pitää johonki rengasliikkeeseen käydä viemässä tuo.

kenellä eniten ajettu roadwin?

26.7.2010 18:38

itellä ollut roadwin r -09 kohta vuoden kilometrejä kertynyt vaikka viime syksynä olin 9vk paketissa jollon en päässyt ajamaan.. pyörällä ajettu 24tkm josta tälle kesälle 16500km :)
vikoja ollut muutama:
-tulpan hattu hapettu, ensin pätki ja sit sammu (ajoin rautapersettä eli 1600km/24h ja kerkesin ajaa 1200km vesikelissä)
-etujarrulevy kieroon (korean rasvat ei kestäny liuuissa)
-sivujalantunnistin hajos (vaihde päälle sammuu) otin piuhan irti ja ajelin kunnes sain uuden osan
-öljypumpun rattaat uusittu kun tuli uurteita (5€) :lol:
-etu ja takapyöränlaakerit vaihdettu
-2kpl takavalopolttimoita hajonnut
-startin hiilet meni viime viikolla (skyteam st 125 startti käy suoraan lukuunottamatta takakoppaa/kiinnikettä) kyseinen vehe kakkospyöränä :P
-parkkivalon umpio imee vettä (vaihdettiin ja porasin reijän alareunaan niin vesi pääsee pois kun uusikin keräs vettä :|

huiput mittariin pidemmillä väleillä 149km/h ja mittari kusee tasan 10% gps:sän mukaan
tyytyväinen olen pyörään edelleen, rautaperseen ajoin myöhemmin uudestaan, ja loppuun asti :)

1.8.2010 1:06

Hei, olen ajatellut tätä pyörää ostaa... Miten on kannattaako kun pitäisi suht koht pitkiä matkoja ajaa muutamia kertoja kuukaudessa. Entä mitä kaikkea pitäisi muokata/virittää että saisi kulkemaan ainakin sen 120km/h
Olisiko CBR parempi vaihtoehto ?

hyvä valinta

3.8.2010 17:10

ite olen ajanut lähes joka viikonloppu 500-2000km ja hyvin on pystynyt ajamaan :) vakiona kulkee mittariin 120-130 ja on minusta tehokkaimpia nelarikevareitä. itellä ei tullu cbr laitto mieleenkään sen pienen koon takia, tai oman pituuden :lol:

8.9.2010 9:36

Jo on kuollut topikki :s
No pistetään keskustelua kehiin,, onkos pyörät toimineet hyvin? Itse ajattelin talveksi ostaa RW:n ja tuunailla sitä sitten kun löytyy aikaa.. Mahtaako joku olla myymässä RW:tä tai tulee myymään enne lumien tuloja? Mä olisin kiinnostunut jos jollakin olisi myytävänä hyväkuntoinen pyörä :D

9.9.2010 15:11

Mulla ois myynnissä nettimoton paras yksilö: http://www.nettimoto.com/daelim/roadwin/1016504 ;)
rakkaudella pidetty ja hoivattu kulkine, pahaa tekee luopua tästä...
laitettu:
vanneteipit
minivilkut
peilit
vaimentimen loppupilli poistettu (möreämmät äänet, ei kuitenkaan häiritsevät... Parhaat äänet mitä itse kuullut 4-t kevareissa)
ilmanputsarista otettu turhaa roinaa pois

kerran jättänyt tien päälle vaihteiston valmistusvirheen takia, sen jälkeen koko alakerta käyty läpi ja tutkittu maahantuojalla. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Ei voi kun suositella, mukava peli eikä koskaan ole vielä tullut samanlaista vastaan :D