Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

21.4.2005 14:09

Kylkiäinen kirjoitti:Se on vaan sit vielä odotettua rajummin kuristettu tuhnu. ;) .. mikäs vuosmalli sulla on?


05... siinä piti kyl olla se 10,6kw..
onkohan se kuristettu? vai onkahan vaa nii luumu... aika tyhmää ois kyllä kuristaa tollee ku 11kw saa olla

21.4.2005 16:47

Eikun vaan putsaria irti, kaasarin kokoa ihmettelemään ja putkikin pois ja kattelet mitä löytyy ;) .. Onhan mullakin dt:n papereissa 9,0kW jos oikein muistan vaikka 11kW saisikin olla.

26.4.2005 22:19

äänenvaimentimeen on lisätty joku kuristus... auttaiskohan paljoa jos sen poistais?? muualla putkessa ei ole ainakaan mitään..

3.5.2005 22:31

nii ja tos on huippunopeudet huimat 90km/h :P ainaki mitä mä oon saanu mittariin... ois tota kyl hyvä vähä piristellä...

23.5.2005 11:37

saisko tohon mitenkään koht. halvalla lisää tehoa?

23.5.2005 11:53

scarface88 kirjoitti:saisko tohon mitenkään koht. halvalla lisää tehoa?
Tuskin, halvalla ei saa oikeen nelareihin tehoa. Isompi kaasari + avarampi änkkäri vois olla aluks, jos siellä änkässä tosiaan on jotain tukkoa. Putsarikin kannattaa katsoa jos on jotai siellä. Ei ne nuo muutkaan nelarit sitä 90km/h kovempaa yleensä mene ;) . Eikä muuten ole kovin suuri ero että onko siinä 10,6 vai 11kw :D

23.5.2005 12:06

mitkäs kiekat teillä on kun ajatte sen 90, huutaako kone täysiä. sillä ainakin mitä minä olen kuullut niin vauhtia saa lisää jo rattaiden vaihdolla. eli jotaan 2-3 piikiä isompaa eturatasta.

23.5.2005 23:21

Kylkiäinen kirjoitti:
scarface88 kirjoitti:saisko tohon mitenkään koht. halvalla lisää tehoa?
Tuskin, halvalla ei saa oikeen nelareihin tehoa. Isompi kaasari + avarampi änkkäri vois olla aluks, jos siellä änkässä tosiaan on jotain tukkoa. Putsarikin kannattaa katsoa jos on jotai siellä. Ei ne nuo muutkaan nelarit sitä 90km/h kovempaa yleensä mene ;) . Eikä muuten ole kovin suuri ero että onko siinä 10,6 vai 11kw :D


niin niin... mutta on 6.8kw :D
ja sellaseks ois tyhmä kuristaa tarkoitin aijemmin...
Viimeksi muokannut scarface88 päivämäärä 23.5.2005 23:28, muokattu yhteensä 1 kerran

23.5.2005 23:26

Kaihis kirjoitti:mitkäs kiekat teillä on kun ajatte sen 90, huutaako kone täysiä. sillä ainakin mitä minä olen kuullut niin vauhtia saa lisää jo rattaiden vaihdolla. eli jotaan 2-3 piikiä isompaa eturatasta.

kiekat on siel n.9000 et vois se vähä kovempaa mennä jos rattaita vaihtais...

joo tiedätkö että tosta on myös sm malli smx 125

24.5.2005 16:47

se tuli nyt -05 myyntiin ja hintaa tiputetti rutkasti se maksaa uutena 4000 ja on jammun kone kanssa en tiedä mitä vikoja siinä sitten voi olla mutta olen ite ajatellut hankkia semmosen

24.5.2005 22:49

scarface88 kirjoitti:mistäköhän ohtuu kun tossa piti olla 14.5hp tehoa eli 10.6kw mutta rekisteriotteessa lukee 6.8kw?!


Kävin tosta mascolta ostaan ton smx:än ja tota se myyjäkin sano että tehdas ilmoittaa ton 14,5hp mutta rekisteriotteessa lukee 6,8kw.
Kyllä toi 6,8kw on varmasti lähempänä totuutta kuin tuo 14,5hp :D

Niin ja nopeuksista, mulla menee sen 105 mittariin, mutta oikeeta veikkaisin että ~95km/h.
isompaa eturatasta tohon kyselin ja se mascon ukko rupes selvittää ni soitti sitten ja väitti että tehtaalla oli sanottu että tohon ei saa muka isompaa eteen :S ..mutta pakkohan tohon on saada, ku kumminkin uudessa hussessa on sama kone ja yamahalla.

Kaasari olis kans tarkotus vaihtaa MUTTA mitä tossa oon katellu ni ei tonne paljoo isompaa kaasaria saa mahtumaan kun jo nyt ottaa kaasuvaijeri tankinpohjaan kiinni :( ..en sitte tiä jos porais tota kaasaria isommaks tai yrittäis jotai patenttia... :roll:

25.5.2005 11:35

ylisuurieturatas kirjoitti:
scarface88 kirjoitti:mistäköhän ohtuu kun tossa piti olla 14.5hp tehoa eli 10.6kw mutta rekisteriotteessa lukee 6.8kw?!


Kävin tosta mascolta ostaan ton smx:än ja tota se myyjäkin sano että tehdas ilmoittaa ton 14,5hp mutta rekisteriotteessa lukee 6,8kw.
Kyllä toi 6,8kw on varmasti lähempänä totuutta kuin tuo 14,5hp :D

Niin ja nopeuksista, mulla menee sen 105 mittariin, mutta oikeeta veikkaisin että ~95km/h.
isompaa eturatasta tohon kyselin ja se mascon ukko rupes selvittää ni soitti sitten ja väitti että tehtaalla oli sanottu että tohon ei saa muka isompaa eteen :S ..mutta pakkohan tohon on saada, ku kumminkin uudessa hussessa on sama kone ja yamahalla.

Kaasari olis kans tarkotus vaihtaa MUTTA mitä tossa oon katellu ni ei tonne paljoo isompaa kaasaria saa mahtumaan kun jo nyt ottaa kaasuvaijeri tankinpohjaan kiinni :( ..en sitte tiä jos porais tota kaasaria isommaks tai yrittäis jotai patenttia... :roll:


Luulis kyl saavan isomman vastaavan erturattaan jostain muusta liikkeestä..
ja kyllä siihen isompi kaasari menee.. samaan imukaulaan sain laitettua keihinin 28mm ja se meni helposti, mahtu paremmin kuin vakio.. mut se oli vaan väliaikaisesti koska ei ollut oma ja kyllä se tuntu paremmin kiihtyvän..

tuosta nopeudesta vielä nii mulla menee just ja just 100 loivaan alamäkeen teräsmiesasennossa :D en sit tiiä onko mittari vai mikä on erona...

25.5.2005 11:48

Eli oliko kannattava ostos vai ja siis kulkee 95 vakiona ja pitisi saada kulkemaan ainakin 120 vaikka enemmänkin.osin itse kiinostunut pyörästä kannattaako ostaa

25.5.2005 13:07

pede kirjoitti:Eli oliko kannattava ostos vai ja siis kulkee 95 vakiona ja pitisi saada kulkemaan ainakin 120 vaikka enemmänkin.osin itse kiinostunut pyörästä kannattaako ostaa


itse olen ihan kohtalaisen tyytyväinen vaikka vauhtia olisi hyvä saada lisää... ja ihan helposti ei varmaa saa 120 kulkemaan mut muuten ihan hyvä ku ei kuluta paljoa ja vääntöä löytyy...
ja hintakaan ei kovin paha ollut eikä ole..

1.6.2005 23:04

onkoha tähän olemassa teharia?