Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

6.4.2009 17:41

Nyt tarttisin teidän apuanne. Mitatkaa lohkojentiivisteen paksuus, tarkka mitta. Ei tyyliin "n.1mm". Kiitokset!

6.4.2009 19:52

mitä tämmöseen rg gammaan maksaa mäntä ja tiivisteet ja neulalaakeri? näyttäis vähä siltä että tulee rg takasin joka on meillä ollutkin, mun muistin mukaan se alkoi sirittämään ennenkun myytiin se. :roll: mielellään linkki ois toivottu ja saako nuihin perus paskoja ja sitte parempiakin mäntiä?
E: http://img83.imageshack.us/my.php?image ... mg6143.jpg
tuossa ois kuva kyseisestä menopelistä, tietenkin minivilkkuja ja ehkä jotain toista takavaloa kaipailee ;)

6.4.2009 21:42

No proxit ja taiwanmännät nyt pitkälti samanlaisia järkäleitä, kun kerran valumäntiä molemmat ovat.

Sanoisin että taiwanilla ajaa siinä missä proxillakin. Kunhan välykset on kohdillaan ja voitelu pelaa, niin ajaa vaikka kuinka pirusti. Eikä kannata unohtaa ilmansuodattimen huoltoa, on meinaan täydellinen rikkaimuri tuo polttomoottori...

Männän saat 40:llä eurolla, neulalaakerin ~15e ja ylätiivistesarja 15e.

6.4.2009 23:12

sape kirjoitti:No proxit ja taiwanmännät nyt pitkälti samanlaisia järkäleitä, kun kerran valumäntiä molemmat ovat.

Sanoisin että taiwanilla ajaa siinä missä proxillakin. Kunhan välykset on kohdillaan ja voitelu pelaa, niin ajaa vaikka kuinka pirusti. Eikä kannata unohtaa ilmansuodattimen huoltoa, on meinaan täydellinen rikkaimuri tuo polttomoottori...

Männän saat 40:llä eurolla, neulalaakerin ~15e ja ylätiivistesarja 15e.

ok, no eihän nuo oo oikeen minkään hintasia, sitte samaan syssyyn vaihtaa lootaöljytki, eikös se oo niin että castrol mtx:ällä mennään? ;)

7.4.2009 22:23

sape kirjoitti:Nyt tarttisin teidän apuanne. Mitatkaa lohkojentiivisteen paksuus, tarkka mitta. Ei tyyliin "n.1mm". Kiitokset!


Mahtaako lohkojen väliin tiivistettä alunperin kuuluakkaan?

7.4.2009 22:51

Kimbl kirjoitti:
sape kirjoitti:Nyt tarttisin teidän apuanne. Mitatkaa lohkojentiivisteen paksuus, tarkka mitta. Ei tyyliin "n.1mm". Kiitokset!


Mahtaako lohkojen väliin tiivistettä alunperin kuuluakkaan?

niin, eikös se oo tiivisteliima joka siellä pitää?

8.4.2009 22:43

Pistäisin vaikka pääni pantiksi että purkaessani sieltä tiivisteen poistin ja roskikseen nakkasin. Toki on mahdollista että se on tehty itse, saahan tuota viher/mustaa tiivistelevyä ihan varaosaliikkeestä.

Kaikki paikat joista tähänmennessä olen kysynyt kokotiivistesarjaa, niin sanovat ettei ole saatavilla. Nomutta, jos tiiviste kerran on niin sen näkee selvästi kunhan vilkaisee konetta.. Taikka nyt kun rupesin taasen asiaa hoitamaan niin katson räjäytyskuvista.

e. oikeassa olitte, hajotuskuvissa ei näkynyt tiivistettä (olettaen että 88vm on sama kuin 89?). Vanha tiiviste nyt siis vain hämäsi.. no onhan näitä nähty ennenkin.

9.4.2009 17:43

on nähty joo. ;) onnea remontin tekoon 8)

Suzuki RG GAMMA 125

11.4.2009 7:41

miten tuohon gammaan säädettiin tuo öljypumppu?

11.4.2009 7:42

räjäytyskuvia löytyy tuolta --------> http://www.pieces-suzuki.com/suzuki-ide ... -annee.php

11.4.2009 22:22

suzna kirjoitti:Säätäminen on helppoa: kaasarista ruuvi auki, väännät káasua niin että luistissa oleva mollukka on reiän yläreunassa ja katsot, että pumpussa olevat viivat kohdakkain ellei niin säädät vaijeria.



Tänään pääs vihdoinki koittaa rg tä käyntii ja pienen testi lenkin pääs heittämään. Bensa tankin tilalla toimi 0,5l limsapullo ja peräkään ei kiinni vielä ollu. Tankkia ei vielä kannata kiinni ees laittaa ennenkun kaasari säädöissään kun ei mahu ees neulaa säätää eikä kaasaria muutenkaan saa pois jos tankki paikoillaan. Ihan ei vielä säädöissään oo mutta kohtuu pirteesti tuntu silti lähtevän kun nyt 32mm mikuni ja micronin tehari kiinni.
Johtuu kyllä siitäkin kun ei oo pitkään aikaan ajamaan päässy mutta kai se vähän paremmin lähti kun viimevuonna..

Sähköissä on vielä aika paljon häikkää kun mittarisammuilee vähän väliä. kosketushäiriöö jossain mutta ei meinannu löytyä vielä.. Tööttiä kun paino niin mittari sammu kans. valojen kanssa kans vähän vielä tekemistä mutta toivottavasti kohta kuntoon saaa.

21.4.2009 18:07

Mitäs tulppaa ootte gammoissanne käyttäny? Itellä ollu muistaakseni br10es käytössä viimekesänä jonkinaikaa mutta alkusivuilla luki että ngk br9es ois vakio. Stormmotorin nettisivut taas tarjoo 8lämpöarvon tulppaa. ??

4.5.2009 14:48

miten saa gammasta ne etupumppujen alaosat irti niist liukuputkista???

4.5.2009 16:33

Avaamalla alaosien pohjassa olevan kuusiokolo ruuvin.

5.5.2009 12:08

mikä mahtaa olla gammassa pielessä kun pätkii alakierrokisilla tuhottoman paljon. 6-7k ei pätki. Uusi tulppa on vaihdettu ei auttanut. Välillä käynnistyy huonosti. Voiko seos olla liian rikas? Putsari on puhdistettu..