Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

29.9.2004 15:57

Tripla_J kirjoitti:Suosittelisin ainakin ajelemaan parkit päällä, sähköt niissä tuntuu vehkeilevän. Itse ainakin ihmettelin ku 100km ajettu ni ei startti enää pelannu.
Kannattaa vaan pistää valot kokonaan kiinni n.500m ennenkuin sammuttaa moottorin,niin se lataa hiukan paremmin ja jaksaa sitten pyörittää starttia,kun lähtee taas..;)

9.10.2004 11:17

arttu14 kirjoitti:niin mitenkäs ton raptorin saa tt:s? kuristus alkukäyrässä....ja?

pienempi suutin, siis isompi suutin pitää laittaa ja se kuristus pois putkesta, liikkeessä osaa kertoa että minkäkokonen suutin olis hyvä

ja sitten vielä kysymys, saako raptorin perää nostettua helposti mitenkään??? ja jos saa niin miten?

11.10.2004 20:25

AJMK kirjoitti:
arttu14 kirjoitti:niin mitenkäs ton raptorin saa tt:s? kuristus alkukäyrässä....ja?

pienempi suutin, siis isompi suutin pitää laittaa ja se kuristus pois putkesta, liikkeessä osaa kertoa että minkäkokonen suutin olis hyvä

ja sitten vielä kysymys, saako raptorin perää nostettua helposti mitenkään??? ja jos saa niin miten?


mulla on tossa raptorissa miton tehari kiinni... ei tarvinnu ku pikkasen muutella viimestä kiinnikettä mut muuten meni hyvin kiinni.
tosta perän korotuksesta ainakii oon miettiny et vois jousen korokepaloilla vähän saada sitä nousemaan...

11.10.2004 20:54

OlmA kirjoitti:mulla on tossa raptorissa miton tehari kiinni... ei tarvinnu ku pikkasen muutella viimestä kiinnikettä mut muuten meni hyvin kiinni.
tosta perän korotuksesta ainakii oon miettiny et vois jousen korokepaloilla vähän saada sitä nousemaan...

nii mut mistäs tollasii korotuspaloja löytää raptoriin sopivia, ite en oikee oo löytäny mistään vaik oon yrittäny ettiäkki

19.12.2004 21:11

mitenkä ois? kannattaako tommonen hankkia vai onko se tosiaan noin huono tuo sähköpuoli? olis tosissaan hienon näkönen pyörä ja jos arhäkkäkin lie... tein oman topicin tässä justiinsa samasta aiheesta kun en tätä hoksannu.. mutta pikku lista hyvistä ja huonoista puolista ois paikallaan. ja syyt miksi kannattaa/ei kannata ostaa sitä?

19.12.2004 23:18

sähköissä ei kyllä mitään huolehdittavaa pitäisi olla, pieniä käyttöön liittyviä vikoja silloin tällöin mutta ei mitää tiensivuun jättävää. Enemmän huolestuisin siitä 'tehopaketista' eli sylinterisatsista joka on aika kuuluisa leipuri. Siis uutena jos ostat ja huollatat liikkeessä, käytät vain parhaimpia öljyjä ja osia niin kestänee varmaan pitkäänkin. Mutta luoja vain voi auttaa jos saat leipomaan, siitä lähtee ikävä kierre. Vaikka ihan mekaanikot vaihtaisivat sylinteripaketin niin jotenkin aina onnistuu leipasemaan.

19.12.2004 23:22

sähköissä ei ole muuta vikaa kuin että lataus teho on pieni, jos ajaa lyhyillä niin laturin luovuttama teho menee valoon vilkkuihin sun muihin hilkkeisiin. eli siis ne eivät ole niinkään epäluotettavat

21.12.2004 21:40

njuu.. no mitenkäs sitten jos siihen vaikka laittas vähemmän voltteja tarttevaa maski+lamput settiä? tai jotain tehokkaampaa akkua vaihtaa? jaa ja leipurikin vielä :S eli jos vähänkään huudattaa isoimmilla kiekoilla nii voi läsähtää koko shaisse?no meneekö se leipuroiminen sitten takuuseen vai ihan omakustanteiseks..? hmm.. lienekkö hyviä vaihtoehtoja sitten tämäntyyppiselle piikille, jotka ois suunninpiirtein samaa hintaluokkaa taikka pikkusen halvempiakin? suositelkaa hyvät ihmiset jotain sellasta minkä kanssa ei tartte aina olla jotain osaa vaihtamassa ja korjaamassa?

22.12.2004 14:07

no voihan siihen vähän tehokkaamman laturin aina ostaa, ja uutena ostat ja sitte leipoo ni takuuseenhan se menee, tosin jos tt:ksi laittaa niin maahantuoja sanoi että takuu loppuu siihen. ja mitään 2 tahtista ei oikeen ole nakuna mikä voisi kestää, onhan toi tuono mutta senkin luotettavuudesta oon kuullu ettei olis mikään kauheen hyvä. Derbin gpr nudesta ei vielä luotettavuuden kannalta tietoa ole kun kukaan ei sellasella vielä suomessa oo ajanu kovin paljon, jos mahdollisimman vähällä huollolla haluat selvitä niin osta 4tahti, tosin tehot sitten jää aika pieniksi.

22.12.2004 14:27

jos haluat nätin nakun eikä tehot niin tärkeät, mz rt on hyvä valinta. Ne on nuo isotehoiset 2-t koneet jotka tykkäävät paukkua vaikka mitä tekisi, toisilla on hyvä yksilö ja toisilla huono. Itse valitsisin aikakauteensa nähden matalatehoisen pelin(esim dt) joka kestää varmasti.

22.12.2004 16:34

etsitään selkoa otsikon mukaiseen kysymykseen.

Tarina/totuus:

malleissa Planet, Raptor ?,W8 ja K7 enduro, ei ole erillistä jäähdytysjärjestelmän analogista temp-mittaria, vaan mittari on korvattu varoitusvalopaneelissa sijaitsevalla Temp.-polttimolla (1,2W).

Omistan K7 enduron jossa on tämä edellä kuvattu systeemi. Käynnistäessäni pyöräni, jäähdytysnesteen ollessa kylmä, varolamppu "loistaa" jo himmeästi (ei tahdo huomata edes pimeällä..).

Lamppu ei ole kirkkaasti syttynnyt minulla vielä koskaan. Olen kauan jo mietinyt, että onko varopolttimon tarkoitus loistaa todella kirkkaasti silloin kun lämmöt on liian korkealla.

Onkohan tässä syteemissä seuraavanlainen ajatus ? varopolttimo saa eräänlaista herätevirtaa jo kun pyörä käynnistetään ja j-neste on vielä kylmää. Tästä kuljettaja huomaisi että varopolttimo toimii, eikä ole rikkoontunut. Kun lämmöt j-nesteellä nousisivat kriittiselle tasolle, sitten loistaisi Temp. varopolttimo kirkkaasti kuten edellä mainittu..

En ole saanut minkäänlaista vastausta tähän mysteeriin yhdeltäkään Cagiva jälleenmyyjältä (euroopasta en vielä ole kokeillut vastausta saada..).

TÄYDENNYSTÄ TEKSTIIN:

sittemmin olen pyörääni (K7) lisäänyt Mito'n temp-mittarin. annoin K7'n vakio anturin olla s.kannessa paikoillaan. yllätys, yllätys mittari ei nouse. olen "varma" että vakio anturini on ehjä, joten voiskos tästä päätellä että vakio anturi todellakin reagoi kunnolla vasta tiettyyn läpötilaan ? (anturi on jo muodoltaa erinlainen kuin useimmissa muissa cagivoissa)

en huomannut aikoinaan entisöintiä tehdessä testata anturia esim. "upottamalla" kiehuvaan veteen, taikka lämpöpuhaltimella lämmittää..sillä olis varmasti asia selvenny.

nyt toki joku voi ajatella, että "ota se anturi nyt sitten vaan irti ja testaa kuten mainitsit..". jep, kyllähän mie näin teen kunhan "viitsin"...

t.markus


Tämä pätkä foorumiltani, onko tähän lisättävää jollakin?Kokemuksia, tietoa

22.12.2004 16:58

muistaakseni ojatalo minulle soitti joskus ja kysyi asiaa, itse en cagivassani huomannut mitään eloa mokomassa polttimossa kuin märällä kelillä(oikosulkua?).

onko raptorin/planetin osto kannatavaa....?????

9.1.2005 0:05

ite aluks tossa aattelin et hyosung cometin ostamista ja sitten totesin että ei se niin kannattavaa ole kun semmonen "lussu" kun on.....sitten huomasin/löysin tän cagica raptorin/planetin joka on muodoltaan aika saman lainen niin ajattelin kysy että mitä eroa tällä ja cometilla on että kannattaako osto ja saako tätä kulkemaan toisin kun comettia...??? odottelen vastauksia...ja kiitos vastanneille.....!!! :D

Re: onko raptorin/planetin osto kannatavaa....?????

9.1.2005 1:39

Miksu_12 kirjoitti:ite aluks tossa aattelin et hyosung cometin ostamista ja sitten totesin että ei se niin kannattavaa ole kun semmonen "lussu" kun on.....sitten huomasin/löysin tän cagica raptorin/planetin joka on muodoltaan aika saman lainen niin ajattelin kysy että mitä eroa tällä ja cometilla on että kannattaako osto ja saako tätä kulkemaan toisin kun comettia...??? odottelen vastauksia...ja kiitos vastanneille.....!!! :D

Saa todellakin, varmaan yhtä kovaa kuin Mitonkin, eli varmaan 150km/h paremmalle puolelle. Comet on nelari ja tää on Kakstahti.

9.1.2005 5:01

planet/raptor ovat kyllä pippurisia pelejä, mutta oma hintansa silläkin. Cometti olisi varmaan huolettomampi ja halvempi pitää kuin planet. Lisäksi planetin mittaristo on sieltä ja syvältä. Ajo-ominaisuudet ovat varmaan eri planeetoilta cagivassa ja hyosungissa.