Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

11.8.2005 20:33

Ecgu kirjoitti:eiks se muuten olllut niin ettei miton putki mene ihan suoraan??ku tämmöst olen kattellu..http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN ... _22009.htm ..ku ens vuonna raptorin aika varmasti ostan ni aattelin että mistäs vähä viriä;)..et mitä pitäs tehd et sais tommosen kiinni?
Niin raptoriin saa ihan oman jollymoton. http://www.50cc.nl/cm125.asp ja tosta se planetin putki, käy suoraan raptoriin.

11.8.2005 21:13

Siis oonko mä nyt ymmärtänyt ihan väärin, vai onks tost raptorista poistettu se palanetin alakate siittä paisarin ympäriltä?

En oo pahemmin nuita kakivoita tutkinut, mutta eniten vaan omaa silmää miellytti tuollainen vanhemman palnetin kellertävä väritys alakatteella.

En tosin tiedä, vaikka olisi ollut itse värkätty muovin palanen siellä alla ja äkkiäkös sellasseen tekee ja maalaa...

11.8.2005 21:29

Motul kirjoitti:Siis oonko mä nyt ymmärtänyt ihan väärin, vai onks tost raptorista poistettu se palanetin alakate siittä paisarin ympäriltä?

En oo pahemmin nuita kakivoita tutkinut, mutta eniten vaan omaa silmää miellytti tuollainen vanhemman palnetin kellertävä väritys alakatteella.

En tosin tiedä, vaikka olisi ollut itse värkätty muovin palanen siellä alla ja äkkiäkös sellasseen tekee ja maalaa...


mun mielestä niissä vanhemmissa planeteissa on se kate valmiina ja näissä uudemmissa ei oo, mut mun mielestä niihin pitäs saada kyllä sellanen kate.
en ole varma tuosta mut kaveti vaan sano sillain :)

11.8.2005 21:30

ei ketään sattuis tietäämään et mitä maksas uus raptorin etu vanne tai onko jossain käytettyä?

meneekö muuten miton vanne tuon raptoriinkin?

11.8.2005 21:38

erno_g kirjoitti:ei ketään sattuis tietäämään et mitä maksas uus raptorin etu vanne tai onko jossain käytettyä?

meneekö muuten miton vanne tuon raptoriinkin?
Sama vanne mitossa ja raptorissa.
Se alakate maksaa pyöreät 600e kun kerran kyselin mp-racingista. Sanoivat että on kaks osanen, puolikas maksaa 200e ja kiinnikkeet saman verran. En sitten ostanutkaan...

13.8.2005 0:18

voisko joku hieman valasta että miten siitä raptorin putkesta otetaan se kuri pois ja onko vaikea operaatio?

ja sit kun on sen tehnyt niin mitä muuta pitää säätää, ostaa tai laittaa?
ainakin suutin mutta onko jotain muuta?

13.8.2005 11:20

osta tehari ;) pääsuutin 120 -> 130 ja tyjäkäynti 60 -> 70. mutta siinä alussa on semmonen suppilo. kai sen jotenki saa lyömällä irtoon, en usko että on kovassa kiinni.

13.8.2005 11:59

muuten kyllä ostasin teharin mutta en viitti laittaa siihen 350¤, kun voin ottaa sen kurin pois ja ei siinä nyt varmaan niin isoa eroa ole, ainakaan 350¤ arvoista :P

13.8.2005 13:27

AJMK kirjoitti:
Ecgu kirjoitti:eiks se muuten olllut niin ettei miton putki mene ihan suoraan??ku tämmöst olen kattellu..http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN ... _22009.htm ..ku ens vuonna raptorin aika varmasti ostan ni aattelin että mistäs vähä viriä;)..et mitä pitäs tehd et sais tommosen kiinni?
Niin raptoriin saa ihan oman jollymoton. http://www.50cc.nl/cm125.asp ja tosta se planetin putki, käy suoraan raptoriin.


samalaista putkea myydään mitoon sieltä parts ja caciva ja raptor tai planet tai mito kaikissa samat putket

13.8.2005 14:43

Ecgu kirjoitti:
AJMK kirjoitti:
Ecgu kirjoitti:eiks se muuten olllut niin ettei miton putki mene ihan suoraan??ku tämmöst olen kattellu..http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN ... _22009.htm ..ku ens vuonna raptorin aika varmasti ostan ni aattelin että mistäs vähä viriä;)..et mitä pitäs tehd et sais tommosen kiinni?
Niin raptoriin saa ihan oman jollymoton. http://www.50cc.nl/cm125.asp ja tosta se planetin putki, käy suoraan raptoriin.


samalaista putkea myydään mitoon sieltä parts ja caciva ja raptor tai planet tai mito kaikissa samat putket
Kuva voi olla sama, putki ei pitäisi olla sama.

13.8.2005 14:46

erno_g kirjoitti:muuten kyllä ostasin teharin mutta en viitti laittaa siihen 350¤, kun voin ottaa sen kurin pois ja ei siinä nyt varmaan niin isoa eroa ole, ainakaan 350¤ arvoista :P
Siis se suppilo on ihan putken alussa, kahdella pisteellä kiinni. Näät sen kun otat putken irti. Itse porasin sopivankokoisella terällä hitsauspisteet pois ja sen jälkeen suppilo tulikin vähän heiluttelemalla ulos. Jollain dremelillä tms onnistuu myös toi hitsauspisteiden poisto.

14.8.2005 10:42

AJMK kirjoitti:
erno_g kirjoitti:muuten kyllä ostasin teharin mutta en viitti laittaa siihen 350¤, kun voin ottaa sen kurin pois ja ei siinä nyt varmaan niin isoa eroa ole, ainakaan 350¤ arvoista :P
Siis se suppilo on ihan putken alussa, kahdella pisteellä kiinni. Näät sen kun otat putken irti. Itse porasin sopivankokoisella terällä hitsauspisteet pois ja sen jälkeen suppilo tulikin vähän heiluttelemalla ulos. Jollain dremelillä tms onnistuu myös toi hitsauspisteiden poisto.


juu kiitos tiedosta. tarttee kokeilla sitten ottaa sitä irti.

14.8.2005 12:20

erno_g kirjoitti:
AJMK kirjoitti:
erno_g kirjoitti:muuten kyllä ostasin teharin mutta en viitti laittaa siihen 350¤, kun voin ottaa sen kurin pois ja ei siinä nyt varmaan niin isoa eroa ole, ainakaan 350¤ arvoista :P
Siis se suppilo on ihan putken alussa, kahdella pisteellä kiinni. Näät sen kun otat putken irti. Itse porasin sopivankokoisella terällä hitsauspisteet pois ja sen jälkeen suppilo tulikin vähän heiluttelemalla ulos. Jollain dremelillä tms onnistuu myös toi hitsauspisteiden poisto.


juu kiitos tiedosta. tarttee kokeilla sitten ottaa sitä irti.
Muista vaihtaa samalla pääsuutin kokoon 120-130. Itellä 130 toimii parhaiten.

14.8.2005 21:47

Mun planetti jostakin syystä vähän kyrvähti. virrat päällä ja painaa starttinappulaa niin ei starttaa (starttimoottori ei pyöri). tätä ennen puskuttelin tyhjäkäynnillä ja sammu käynnistin uudelleen niin se oli puottanu vaihteen päälle ja nyki vähän eteen päin. starttimoottori kyrvähti? lähtee mäkistartilla käyntiin. kiitos jos joku osaisi auttaa.

14.8.2005 22:00

osaisiko joku kertoa että onko joku vika mun pyörässä vai ei, kun pyörä on vapaalla, palaa vapaa valo niin myös palaa öljy valo... ja sitten kun taas laittaa vaihteen päälle sammuu molemmat. eli siis osaako joku sanoa pitääkö sen öljyvalon olla sellainen vai onko joku vika?
meneekö muuten cagiva miton etulokari kiinnityksistään raptoriin ja muutenkin? :D