2.3.2017 17:06
ma$$i kirjoitti:Läppien tarkistus ei paha rasti ole. Selviää alle tunnissa.
Vihreä-punainen ~+100
Punamusta-punavalkoinen ~15
Kannattaa mitata staattori kylmänä arvot ja sitten lämmittää kevyesti kuumailmapuhaltimella ja mitata uudelleen.
Onko vika siis kunnolla kierrosten pätkimistä vai enemmänkin boooaamista? Ja millä suuttimilla pelasi parhaiten sekä millainen keli (°C) siellä on? Kai siellä on se uus tulppa :)
E: kelasin taaksepäin ja katsoin vanhoja viestejä niin itse olisin ehkä kokeillut jopa +180ps ja noze/nozf neulalla (tosin fmf ei ole kokemusta) jos se sittenkin olisi halunnut lisää soppaa ja tulppa mustana vain öljystä ja sitten lähtenyt testaamaan pienempiä kokoja alaspäin, nozf neulan kanssa. Mihin asti suuttimia kokeilit (ylös ja alas)?
Jos olisi videota saatavilla niin auttaisi pirusti sekä kuva tulpasta
Rötäys ylhäältä vaikuttais liian isolle ps (olettaen että tuppi nurin ja neula täysin ylhäällä). Booaus alhaalla voi olla rikkaalla tai laihalla.. :D
Leijuuko kierrokset kun päästää kaasun nollille vai meinaako tukehtua? Vai käykö nätisti? Miten vastaa kaasuun tyhjäkäynniltä?
Ja millainen ajotyyli sulla on? Annatko kenkää riittävästi? Sitä pitää antaa näille vehkeille ihan huolella.
2.3.2017 17:29
2.3.2017 17:53
ma$$i kirjoitti:No on kyllä erikoinen . Kyseessä onki näemmä vm kotka niin onkos 38 vai 36 kaasari kun en enää muista
Ihan hyvin se alhaalta herää kyllä eli sieltä suunnalta ok.
Videosta saa vähän sen kuvan että kiertäisi loppuun asti..? Kiertääkö se loppuun ja sitten pätkii, vai pätkiikö koko ajan samaan tapaan tasakaasullakin? Yhdessä kohtaa kyllä alkoi pätkimään kaasuttaessakin, mutta vielä ei tainnut olla kiekat tapissa?
Perkale sentään , video ihan ok ja selvitti asiaa jotenkin mutta silti videokin on eri asia kuin paikan päällä.
Edelleen kysyn siitä tulpasta .. Koetapa ihan kurillaan vaihtaa uusi ja mieluusti eri kuin nykyinen. Esim BR9EG, BR9ES tai BR9ECVMX tai BR9ECMIX.
Jos säätöjen ropaus ei auta niin sitten sähköpuoleen alkaisin kääntymään. Tosin se NOZF neula olisi ihan hyvä ostos. Noze on enemmänkin oikeen kylmä ja talvineula. Viimeistään kesää varten tarvit NOZF:n, niin saisit silläkin nyt kokeiltua.
Edit: tarkoitatko NOZE 5 sokka ylin vai alin, koska tästäkin on kahta koulukuntaa .. Itselle se on sokan alin asento eli rikkain.
Katsopa kaasuttimen koko, koska vm kotkassa voipi olla 38 kiinni joten siihen pätee eri säädöt.
Miten ajaessa käyttäytyy? Pätkiikö samalla tapaa? Pääseekö piikillle? Tossa ainakin näyttti pääsevän hyvin?
2.3.2017 17:58
2.3.2017 18:09
ma$$i kirjoitti:No on kyllä erikoinen . Kyseessä onki näemmä vm kotka niin onkos 38 vai 36 kaasari kun en enää muista
Ihan hyvin se alhaalta herää kyllä eli sieltä suunnalta ok.
Videosta saa vähän sen kuvan että kiertäisi loppuun asti..? Kiertääkö se loppuun ja sitten pätkii, vai pätkiikö koko ajan samaan tapaan tasakaasullakin? Yhdessä kohtaa kyllä alkoi pätkimään kaasuttaessakin, mutta vielä ei tainnut olla kiekat tapissa?
Perkale sentään , video ihan ok ja selvitti asiaa jotenkin mutta silti videokin on eri asia kuin paikan päällä.
Edelleen kysyn siitä tulpasta .. Koetapa ihan kurillaan vaihtaa uusi ja mieluusti eri kuin nykyinen. Esim BR9EG, BR9ES tai BR9ECVMX tai BR9ECMIX.
Jos säätöjen ropaus ei auta niin sitten sähköpuoleen alkaisin kääntymään. Tosin se NOZF neula olisi ihan hyvä ostos. Noze on enemmänkin oikeen kylmä ja talvineula. Viimeistään kesää varten tarvit NOZF:n, niin saisit silläkin nyt kokeiltua.
Edit: tarkoitatko NOZE 5 sokka ylin vai alin, koska tästäkin on kahta koulukuntaa .. Itselle se on sokan alin asento eli rikkain.
Katsopa kaasuttimen koko, koska vm kotkassa voipi olla 38 kiinni joten siihen pätee eri säädöt.
Miten ajaessa käyttäytyy? Pätkiikö samalla tapaa? Pääseekö piikillle? Tossa ainakin näyttti pääsevän hyvin?
Lisää edittiä pienen pohdiskelun jälkeen.
Läppien kunto?
Jos kerran kaasuttimen säätäminen lähes yhtä tyhjän kanssa ja vika ei muutu yhtään mihinkään, niin sähköjä sähköjä..
Suosittelen vahvasti liittimien läpikäyntiä ja tsekkaamista sähkösarjaan. Erityisesti puolanhattu/puola/puolanjohto voi saada häiriötä tai olla viallinen. Sitten CDI boksi on joistain pyöristä kärvähtänyt ja aiheuttaa pätkimistä. Myös piuhojen maadoittuminen mahdollista(?).
Onko sun kavereilla/tutuilla/ lähipiirillä vastaavia pyöriä joista voisi testata sytytyspuolen osia omaasi?
Koetahan pienentää jonkun sytytystulppasi kärkiväliä ja kokeilla sillä tulpalla miten käyttäytyy että onko parempi vai huonompi. Siitä testistä meinaan selviää joidenkin syttyosien tilannetta.
2.3.2017 18:31
2.3.2017 18:44
ma$$i kirjoitti:Juu!
Se on paha kun sähköosia pitäs tutkia ja määrittää mikä on hajalla, koska summamutikassa uusiminen voi tulla kalliiksi..
Silloin kavereista on paljon apua kun voi osia lainata ja kokeilla .. sekä samalla pelätä että käräyttää kaverinki sähköt
Joku fiksumpi osaa varmaan kertoa ainakin tulpanhatun ja tulpanjohdon oikeat arvot ja mittausmenetelmät, joilla niistä saa varmuuden.
Pa-säätimen toimivuuden saat selville siitä pytyn vasemmassa kyljessä olevasta luukusta.
Kotarin pa-säädinhän on käytännössä säädettävä joten periaatteessa on mahdollista mulkata se päin helvettiä, mutta jo oikean säätötavan (tai sen paikan) tieto on aika harvassa , joten tuskin sen säätöihin on koskettu, varsinkin jos aiemmin on hyvin toiminut. En ole varma saako pa-säätimen toiminnalla/ toimimattomuudella aikaan tuollaista pätkimistä. Kiertämistä saa kyllä rajoitettua kuin seinään, mutta..
3.3.2017 17:08
ma$$i kirjoitti:Juu!
Se on paha kun sähköosia pitäs tutkia ja määrittää mikä on hajalla, koska summamutikassa uusiminen voi tulla kalliiksi..
Silloin kavereista on paljon apua kun voi osia lainata ja kokeilla .. sekä samalla pelätä että käräyttää kaverinki sähköt
Joku fiksumpi osaa varmaan kertoa ainakin tulpanhatun ja tulpanjohdon oikeat arvot ja mittausmenetelmät, joilla niistä saa varmuuden.
Pa-säätimen toimivuuden saat selville siitä pytyn vasemmassa kyljessä olevasta luukusta.
Kotarin pa-säädinhän on käytännössä säädettävä joten periaatteessa on mahdollista mulkata se päin helvettiä, mutta jo oikean säätötavan (tai sen paikan) tieto on aika harvassa , joten tuskin sen säätöihin on koskettu, varsinkin jos aiemmin on hyvin toiminut. En ole varma saako pa-säätimen toiminnalla/ toimimattomuudella aikaan tuollaista pätkimistä. Kiertämistä saa kyllä rajoitettua kuin seinään, mutta..
3.3.2017 19:57
3.3.2017 20:33
3.3.2017 20:38
iemelii kirjoitti:
https://youtu.be/7ysbr2u6r_8 pätkä ajosta, vähä huono vidi ku huuatan välillä kytkinpohjassa ku en tajunnu ettei käsiä näy oikee toivottavasti jotain selvää saa
6.3.2017 7:08
6.3.2017 23:18
6.3.2017 23:34
7.3.2017 8:23