Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

23.9.2013 9:51

vaihepolkimen akselin saa vaihdettua kytkinkopan aukasulla :nörtti:

Re: Aprilia SX/RX125

23.9.2013 11:24

Sen parempi sitten :D

Re: Aprilia SX/RX125

23.9.2013 14:38

Moro,

Tällä hetkellä apikassa vireinä arrow putkisto, snorkkeli irti imupuolelta, rave 1 ja tt setti kaasarissa. Parannusta kuitenkin oon hakemassa, eli kannattaisko sijoittaa tohon vforce 3 + VHSB 34 settiin? Ja mistähän mahtais saada halvimmalla vforcet, imukaulan, kaasarin (ja kaasuvaijerin jos tuorevoitelu pois)? Ja mitenkä muuten tuorevoitelun käytöstäotto tapahtuu näi helpoiten?

Re: Aprilia SX/RX125

23.9.2013 15:36

Lave kirjoitti:Moro,

Tällä hetkellä apikassa vireinä arrow putkisto, snorkkeli irti imupuolelta, rave 1 ja tt setti kaasarissa. Parannusta kuitenkin oon hakemassa, eli kannattaisko sijoittaa tohon vforce 3 + VHSB 34 settiin? Ja mistähän mahtais saada halvimmalla vforcet, imukaulan, kaasarin (ja kaasuvaijerin jos tuorevoitelu pois)? Ja mitenkä muuten tuorevoitelun käytöstäotto tapahtuu näi helpoiten?



Kannattaa. Paljon alavääntöisempi 34kaasarilla, ja yläkiertoisempi noilla v-forceilla. Halvalla et v-forceja oikein saa mistään, ellet seuraa purkuosia silmäkovana puolivuotta niinkuin minä tein ( v-force3 55€ ;) )
Eli saksasta lähtisin tilaamaan suoraan koko paketin, pjme:ltä. Käytetyistä vhsb kaasareista kuitenkin tälläkin foorumilla pyydetään +100€, ja uusi taitaa olla 150€

Tuorevoitelu lähtee, kun nappaset säiliön irti. Yhden letkun laitat öljyä täyteen, ja niihin öljypumpun nippoihin niin, että se letkussa oleva öljy kiertää kokoajan. Tämäkään ei ole pakollista, mutta itse tykkäsin noin tehdä.
Kaasarista tuorevoitelu letku tukkoon.
Öljysäiliön paikalle menee sit kivasti 0,5 limpparipullo ( ja siihen vaikka 2töljyt), ja desimitta. ;)
Kaasuvaijeri halvimmalla lähimmästä kaupasta. Polkupyörän jarruvaijeri, jossa mahdollisimman pieni nippa (jotta mahtuu alapäähän). Ja sit irtonippa kaasukahvaan.

E: ainiin, ja siitä kaasuasennon tunnistimesta ei tarvii välittää. Johot vaan irti, ja mäkeen.

Re: Aprilia SX/RX125

23.9.2013 19:51

-unknown kirjoitti:
Lave kirjoitti:Moro,

Tällä hetkellä apikassa vireinä arrow putkisto, snorkkeli irti imupuolelta, rave 1 ja tt setti kaasarissa. Parannusta kuitenkin oon hakemassa, eli kannattaisko sijoittaa tohon vforce 3 + VHSB 34 settiin? Ja mistähän mahtais saada halvimmalla vforcet, imukaulan, kaasarin (ja kaasuvaijerin jos tuorevoitelu pois)? Ja mitenkä muuten tuorevoitelun käytöstäotto tapahtuu näi helpoiten?



Kannattaa. Paljon alavääntöisempi 34kaasarilla, ja yläkiertoisempi noilla v-forceilla. Halvalla et v-forceja oikein saa mistään, ellet seuraa purkuosia silmäkovana puolivuotta niinkuin minä tein ( v-force3 55€ ;) )
Eli saksasta lähtisin tilaamaan suoraan koko paketin, pjme:ltä. Käytetyistä vhsb kaasareista kuitenkin tälläkin foorumilla pyydetään +100€, ja uusi taitaa olla 150€

Tuorevoitelu lähtee, kun nappaset säiliön irti. Yhden letkun laitat öljyä täyteen, ja niihin öljypumpun nippoihin niin, että se letkussa oleva öljy kiertää kokoajan. Tämäkään ei ole pakollista, mutta itse tykkäsin noin tehdä.
Kaasarista tuorevoitelu letku tukkoon.
Öljysäiliön paikalle menee sit kivasti 0,5 limpparipullo ( ja siihen vaikka 2töljyt), ja desimitta. ;)
Kaasuvaijeri halvimmalla lähimmästä kaupasta. Polkupyörän jarruvaijeri, jossa mahdollisimman pieni nippa (jotta mahtuu alapäähän). Ja sit irtonippa kaasukahvaan.

E: ainiin, ja siitä kaasuasennon tunnistimesta ei tarvii välittää. Johot vaan irti, ja mäkeen.


Tyyriiksi kyllä tulee, koko setti postikuluineen yli 400€.... Ehkäpä sitä jos talven aikana jaksaisi ruveta tekemään..

Re: Aprilia SX/RX125

23.9.2013 22:35

Kertokaas mistä ois hyvä ottaa heräte kahvan lämmittimille???? Missä muuten on 34mm kaasarissa seos ruuvi? onko se tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella? Millaset säädöt teillä on 34mm kaasareissa. Itellä pääsuutin nyt 160 ja tyhjäkäynti 65. Röpöttää iha törkeesti ala ja keski kierroksilla.

Re: Aprilia SX/RX125

24.9.2013 15:12

Siinä tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella joo :D

Säädöt on pyöräkohtaisia. 156ps 36tk ja k56 on suositusarvot.
Itsellä on 138ps 35tk ja k58neula ja hyvin toimii. Kokeilemalla ne selviää

Re: Aprilia SX/RX125

25.9.2013 11:41

Tuli vaihettua vakio kaasari takas ku vei bensaa niin törkeesti 34mm. Nyt siinä jää kierrokset pikkasen leijuu pariks sekaks johki neljää tonnii rpm. Se imukaula on hapertunu ja siin on pienii halkeemii. Ni siitä se varmaan vuotaa. Onko 34 kaasarin imukaula käypä vakio kaasariin? Voiko se vika olla jossain muussa osassa taikka kaasarin säädöissä? Saiskos sitä imukaulaa millään paikattua? Maksaa iha kivasti uus kaula 100e.

Re: Aprilia SX/RX125

25.9.2013 12:10

Et oo osannu ajaa sillä :D joo jos imukaula paskana nii siittä vetää ilmaa ja kierrokset leijuu. Ei saa vakio kaasaria 34mm imukaulaan tietenkään.
Mulla on vakioimukaula ylimääräsenä

Re: Aprilia SX/RX125

25.9.2013 12:15

-unknown kirjoitti:Siinä tyhjäkäyntiruuvin vasemmalla puolella joo :D

Säädöt on pyöräkohtaisia. 156ps 36tk ja k56 on suositusarvot.
Itsellä on 138ps 35tk ja k58neula ja hyvin toimii. Kokeilemalla ne selviää


No jo on pieni suutin! itellä ps 158 tk 34 ja K65 Täydellisissä säädöissä.
Eikä se nuin paljon heitä sama miten pyöräkohtaista :D
Räsässä oli ps160 samoilla vireillä

Re: Aprilia SX/RX125

25.9.2013 15:58

Väitätkö että mun pitäis laittaa ps.160 perusteella, kun muillakin on ? :-D :-D
Jos se on säädöissä 138 pääsuuttimella niin miksi sitä isontamaan?

Re: Aprilia SX/RX125

25.9.2013 16:53

en, kuulostaa vaa vitun pieneltä :P

Re: Aprilia SX/RX125

25.9.2013 21:13

Onko näissä maadoitus puolankiinnikkeissä? vai missä?

Re: Aprilia SX/RX125

25.9.2013 21:18

juu puolan alla on maadoitus.

Re: Aprilia SX/RX125

25.9.2013 21:25

Itellä on 34 153 PS, 35 TK, sitten puoltoista kierrosta auki seosruuvi. Hyvin toimii, 155 menee jo vähän tukkoseks.