Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.5.2014 9:54
Mulle on ainakin yksi kaveri väittänyt että näissä on jousi vaan toisessa pumpussa ja toinen pumppu on vaan vaimentamassa niitä iskuja. En sitte tiiä onko riejussa sellasta keulaa, mutta sen betassa kuulemma oli.
17.5.2014 13:33
Juuri tuollaisen ajattelin tämänkin olevan, koska eihän tuo toinen pumppu vaan voisi olla noin löysä jousen kanssa.
17.5.2014 14:03
Juuri näin, toisessa kepissä on jousi ja toisessa vaimennus. Ihan kunnossa on, muuta kun kovaa ajoa
18.5.2014 19:00
Mikä riejun imukaulaa vaivaa, kun elää paineen mukana tyhjäkäynnillä, ja koko kaasari heiluu? Korkeammilla kierroksilla imukaula ei supistele. Suihkuttelin crc:tä eikä imuvuotoa löytynyt ainakaan.
18.5.2014 21:27
Eiköhän se ole vain ominaisuus... Itse huomasin tänään että talven aikana haurastunut pakokaasunkierrätys tuubin kohdalta sen verran, että kun jaarucliineriä siihen suihkas niin kone käyttäytyi erilailla.. Paljokohan maksaa mascolta uusi tuollainen ja voiko mennä takuuseen, kun olen viemässä 12k huoltoon ylihuomenna?
21.5.2014 13:15
Nyt joku kertoo että mikä on marassa kun antaa vapaalla kaasua niin kierrokset jää leijjailemaan eikä koskaan laske normaali tyhjäkäyntinopeudelle ja normi tyhj käynti nopeus noussut paljon ja kun 1 vaihteella lähtee liikkeelle eikä anna yhtään kaasua vaan päästää vaan kytkimen niin lähtee ilman minkäänlaisia buuauksia liikkeelle??! Vika tuli kun ryin hetken aikaa keulaa.
21.5.2014 13:18
Joku imuvuoto voisi olla?
21.5.2014 13:47
Nii, sitä imuvuotoa mäki mietin.. Mut mistä kannattas alkaa ettii sitä ja miten?
22.5.2014 19:05
Elikkä nyt olisi aikomus vaihtaa suuttimet, poistaa kurit ja vaihtaa änkkä. Olisi pari kysymystä asiaan liittyen:
Onnistuuko suutinten vaihtaminen ilman tankin poisottoa vai mikä on helpoin keino?
Cdi-kuri on vihreä-keltainen johto vasemman etukatteen takana eli se vain irti liittimestä?
Onko tuo ilmanputsari-kuri itse suodattimessa vai jokin erillinen? Vaatiiko siis jonkin toisenlaisen suodattimen vaihtamista tilalle?
22.5.2014 20:29
Helpointa ottaa tankki pois, löysyttää imukaulan ja putsarin klemmarit ja sitte kääntää kaasarin pohja magneeton puolelle. Liitin vain irti niiden johtojen välistä. Ilmanputsari kuri on sellainen pyöreä levy jossa reikiä. Tulee näkyviin kun otat ilmanputsarin poisa ja katsot paikalle, jossa ilmanputsari oli. Se ei ole millään kiinni siinä eli pois vedät vain. Ei vaadi toisenlaista suodatinta, mutta kuulemma jos vakiona on se paperinen niin kuristaa sekin. Itsellä on bilteman vaahtomuovisuodatin kiinni ja kehikkona toimii luutturätin puristuskulho
22.5.2014 23:15
Eipähän auttanu riejun mittaristoon uuden mittarinanturin asennus O_O Huomenna tulee kokonaan sitte uus mittaristo, onneks menee takuuseen
Kellää muulla nää riejun mittarit sekoillu niin saatanasti?
22.5.2014 23:27
Mulla sekoili pikkasen, mutta anturin vaihto korjasi sen
24.5.2014 10:23
Suuttimet vaihdettu ja hyvin pörisee uudella änkällä
Kiitos neuvoista!
24.5.2014 15:29
Nyt joku riejun omistaja vinkkiä antamaan. Ajattelin tässä että voisin ostaa 2014vm rieju marathonin uutena, niin virittämisestä että tarvitseeko tuon 183cc sylinterisarjan kanssa vaihtaa mitään muita koneenosia vai kestääkö vakiot (sylinteri olisi tarkoitus laittaa uuteen pyörään heti sisäänajon jälkeen)? Sylinterin seuraksi olisi tarkoitus ostaa joku koko putkisto esim, scalvini ja kaasutin säädättää liikkeessä että homma hoituu varmasti kunnolla niin mitä ne tehot tuommoisen setin jälkeen suunnilleen olisi? Ja kun viestiketjua lukiessani huomasin puhuttavan ''cdi kurista'' niin rajoittaako tämä ainoastaan maksimikierrokset että kone kestää vai olisiki sille oikeasti tarpeen tehdä jotakin?
24.5.2014 16:20
Eipä tuo kierroksia rajoittanut, vääntöä toi hieman lisää. Eiköhän muut koneen osat kestä sitä 183cc pyttyä(Itsellä ei ainakaan vielä ole limmannut kuin kolme kannentiivistettä johtuen omasta tyhmyydestä).
Kerääkö teillä muuten syyläri kuumaksi käydessään painetta sisäänsä? En muista keräsikö itsellä 125:lla niin paljon kuin tuolla 183cc. Epäilyttää vaan että pettääkö kannentiiviste taas, vai onko se normaalia se paineen kerääminen. Lämmöt pyörii siinä 70-90 asteen välillä? About tunnin ajon jälkeen on sen verran painetta siellä, ettei saa sormilla painettua syylärin alaosasta pumpulle menevää letkua kasaan kokonaan. Kuitenkaan paine ei siitä nouse sen enempää, ainakaan mitä eilen 5 tuntia ajelin