Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Derbi GPR 125

24.6.2012 1:14

Jos jollaki löytyy vasemman puoleista cliparia niin laittaa YV:tä.

Re: Derbi GPR 125

25.6.2012 21:29

Mistäs vois johtua ku gepri heittää jäähdytysnesteet nykyään jostain ulos ihan muutaman kilometrin ajon aikana.

Re: Derbi GPR 125

26.6.2012 12:29

Kansi kiero, letku poikki tai käy liian kuumana.

Re: Derbi GPR 125

26.6.2012 23:03

Mistä löytäis vaihdepolkimen? Ei tunnu löytyvän mistään, ja mistä ootte osia ostaneet 3 liiket käytiin läpi tänään :roll:

Tänään kuulin että geparin osat tai ainakin eturattaan lukitus ei oo sama kun gilerassa
Onko muita osia jotka ei käy päikseen?
Kiitos :)

Re: Derbi GPR 125

27.6.2012 12:48

Nakkee96 kirjoitti:Mistä löytäis vaihdepolkimen? Ei tunnu löytyvän mistään, ja mistä ootte osia ostaneet 3 liiket käytiin läpi tänään :roll:

Tänään kuulin että geparin osat tai ainakin eturattaan lukitus ei oo sama kun gilerassa
Onko muita osia jotka ei käy päikseen?
Kiitos :)


Kahto vaikka purkuosista, Esim Mp Pitstopilta, luulisi vaihdepolkimen löytyvän sieltä.

Re: Derbi GPR 125

27.6.2012 16:27

Joo kattelin purkuosia mutta ei löytyny, sumekolta haettiin 60€ poljin
Toivottavasti ei joudu useemmin käydä hiukkasen kallista... :roll:

Re: Derbi GPR 125

29.6.2012 20:03

Easypartsilta ainakin sais mutta sielläkin taitaa jotkut osat olla aika kalliita

Re: Derbi GPR 125

29.6.2012 20:38

Kertokaapas viisaina että mikä on, yhtenä päivänä ajelen ihan normisti 120+ ja yhtäkkiä vaan alkaa tehot laskee eikä enää vedä kutosella kuin ehkä 100-106km/h :nolo: Vitosella vääntää ja kulkee ihan niinkuin ennenkin. Oisko tässä jonkinnäköistä remppaa edessä, mittarissa on kyllä jo se vajaa 23k :nörtti: Niin ja mistä sais halvalla kaasuvaijeria, ilmeisesti sattui poikkeamaan tänään :s

Re: Derbi GPR 125

3.7.2012 13:44

Joo, elikkä tuli tossa irroitettua sylineri kun männän pinta tuntui pakoaukosta tosi röpelöiseltä.
Karstaahan sinne oli kertynyt noin millin kerros pakoaukon puolelle. :eek: Onks muille käynyt näin?
Sit oli myös toinen männän rengas jumissa mutta mäntä ei kauhean ajetun näköinen... Hioin karstat pois ja putsasin männänrenkaat ja lovet.
Tämän jälkeen kasasin pyörän. Ja ajossa huomasin että nyt moottorista löytyy tehoton alue 6400-6600rpmssä. Ja sen jälkeen on räväkämpi tehoalue kuin ennen.
Onks tää tehoton alue normaalia TT gepruissa???
Siis pyörä kiihtyy ihan mukavasti siihen 6500kieppeille ja sit loppuu ninku tehot väliaikaisesti ja sit 7-tonnissa repii vielä ripeemmin punarajalle saakka...
Oon YPVSssää säädelly myös... mut pitäis olla ihan säädöissä...

Re: Derbi GPR 125

6.7.2012 0:36

Kylläpä oli tappelua takajarrun kanssa.. Oli eestä ja takaa menny palat ku tuli ny ajeltua, eteen vaihto meni ihan pikkuhetkessä mutta takasen kanssa kyllä suuria ongelmia.

Ensinnäkin noi Motonetin palat ei ees suoraan käynyt takajarruun, piti hioa vähän sivuilta että meni edes kiinni. Gepardiin mä ne ihan ostin ja yhteensopivuuskin pitäs olla näitten palojen kaa kondiksessa. Sitten kun ruvettiin ilmaamaan jarrua, ei antanu yhtään painetta. Nesteet kierti _jotenkin_ ja pari ilmakuplaakin tuli ilmausruuvista, mutta jarru ei pitänyt yhtään. Purettiin ja puhdistettiin toi takajarrusatula, männät ei ollu jumissa ja kaikki toimi niinku pitiki. Tiivisteetkään ei vuotanu.

Sitten ku homma ei alkanu vieläkää toimii yhtään, purettiin jarrupääsylinteri. Kokeiltiin siis kaikki kikat, ruitalla ns. väärinpäin nesteiden täyttö ja ruitalla ilmaus. Pyöräkin oli pukilla suorassa, kun joku tässä ketjussa sano että ei lähteny joskus ilmautumaan jalan päällä, ilmaa kerty jonnekki. Huoltoliikkeestä osasivat neuvoa vielä että pitäs säätää takajarrupolkimeen pieni vapaaliike, että pääjarrusylinteri saa kunnolla uutta nestettä. Kuitenkin purettiin sitten se, ja todettiin et sieltä kyl saattaa fuskata ja ilmaa päästä kun oli tiivisteet aika huonossa kunnossa. Liikkeeltä sitten kotarin jarrusylinterin mäntä+tiivisteet mukaan ja eikun kiinni. Sit vielä tarkistettiin se takajarrusylinteri ja ei tällä kertaa painettu mäntiä niin alas, vaan palat kiinni silleen että levy meni niiden väliin just ja just. Sittenpä alko ilmautumaan, männät oli siellä liian pohjassa eikä tullu jotenki tarpeeks painetta nostaa niitä. Vikaa oli tossa pääjarrusylinterissäki kyllä varmaa ku ei paineita tosiaan ollu.

Että semmosta tällä kertaa, kerkes palat olla jo kulunu nii levyki vähä huonossa kunnossa. Sain ton takajarrun jotenki toimimaan, mut ei se kyllä vieläkään hyvin toimi (ei mikää priima ikinä). Lukkoon esim. ei saa. Oisko mitää vinkkejä miten ton sais tehokkaammaks? Paremmat palat ja uus levy ois varmaa seuraava askel..

Jos jollakin ongelmia ilmauksen kanssa nii voi kyllä kysellä, täs on kaikki poppaskontit varmaa muistissa aika hyvin.

Re: Derbi GPR 125

6.7.2012 12:24

Pitäis gpr uusia ketjut ja rattaat joten mistähän mahtaisi saada halvimmillaan paketteja? :)

Re: Derbi GPR 125

6.7.2012 13:14

Nakkilast tuli hankittuu koko satsi alle 150 €

Re: Derbi GPR 125

7.7.2012 22:42

oon aatellu ostaa tommosta 09 gbr:rää mis siis 4t kone nii onko luotettava kone?paljonko huippuja?paljonko kuluttaa?kauanko ajaa ennen männänvaihtoa?

Re: Derbi GPR 125

8.7.2012 16:34

viewtopic.php?f=100&t=81701
Tuo on varmaan parempi paikka kysyä.

Re: Derbi GPR 125

8.7.2012 16:53

Mikä vois olla derbissä kun lämpimällä koneella alkaa buuaa, ja voi ajaa vaan pintakaasulla.
Kurkku on ehjä, pesin ilmanputsarin ja tulpan oon jo vaihtanu.