Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

26.9.2010 22:54

Nyt se ketju on kireä kuin viulunkieli, tosin ennen renkaan puhkeamistakin olin kiristänyt, mutta siinä oli ~1cm vara, joten ei niin paljoa olisi pitänyt tilanteen muuttua. Mutta pitää tarkistää huomenna ovatko mitenkä laittaneet renkaan paikoilleen, että onko ketjut kiristetty oikein vai pelkästään toiselta puolelta. Kävin tänään moottortiellä ajelemassa, eikä tärissyt noissa 110->kmh nopeuksissa kuten ennen, joten ainakin vielä on kunnossa tuo rengas.

27.9.2010 0:59

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:06, muokattu yhteensä 1 kerran

28.9.2010 21:25

Thänks mustavi kuvista!

Taitaa olla hyvin pitkälti oman varjon ajokausi niputettu. Sen verran pitää vielä konetta lämmittää että saa öljyt vaihdettu ja pienen lenkin heittää että saa tota Shellin V-Poweria tankkiin. Ei meinaan uskalla enää ajella tonne pysäkil, matkaa 3km. Tänään aamulla kello 6.30 aikaa oli +2-astetta, ei oikein paljoa napannut lähteä päristelemään tota matkaa.

29.9.2010 20:35

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:05, muokattu yhteensä 1 kerran

29.9.2010 20:53

mustavi kirjoitti:Periaatteessahan "vaimoa, hammasharjaa tai ajopeliä ei pidä lainata ees parhaalle gaiffarilleen",


Autoja, mopoja ja sen sellaisia voi, vaan moottorpyöriä ei. Se on oma rakas, ei huora. Eräältä vanhemmalta ja isommanpyörän kuskilta kuultu ja samaa mieltä ollaan. Sen takia Varjolla ei minun lisäkseni kukaan muu ole ajanutkaan, edes minun silmieni alla. :)

12.10.2010 15:51

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:04, muokattu yhteensä 1 kerran

31.10.2010 19:29

Nostetaan aihetta taas vähän.

Onko kellään tietoa millaiset tai no minkä kokoiset kierteet taustepeileissä mahtaa olla, kun suunnitelmissa oli, että nyt talven aikana Varjon näköä vähän piristäisi ja vaihtaisi mm. maltanristi-peilit.

Toinen asia, mitenkä varauduitte talven tuloon, eli mitä kaikkea teette talvisäilytystä varten? Itse en näe tarpeelliseksi vaihtaa moottoriöljyjä + -suodatinta, koska nykyisillä on ajettu vasta ~4tkm.

3.11.2010 20:36

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:04, muokattu yhteensä 1 kerran

4.11.2010 20:39

Itellä ollu oma Shadowi lähes kuukauden tallis seisomas. Ennen talliin laittamista pesu sekä vikat ajot. Päätti sit vikal ajol hiukan sataa, niitä en sit enää jaksanut siivota. Samal reissul sit paikalliselta Seolta 98-tankkiin, trippimittarin mukaan tol tankillisella ajettu about 10km eli hiukan keskustassa ajettu, sit kotiin ja talliin seisomaan. Pitäis pestä ja vahata täs lähiviikkoina, ettei pääse pahemmi pinttymään.

Kaasarit pitäis tyhjentää, suomeks sanottu tallis käymään, nosto-ovi auki, hana kiinni ja antaa käydä rauhaksiin. Hitto kun tää kuluttaa nii vähä, saa varmaan aika kauvan käydä tyhjäkäynnil ennen kuin kaasarit on tyhjät. Kaveri ajaa sen husqvarnalla (2-tahti, 125cc) about 10m hana kiinni, sit saa olla polkemas.

Talven aikana olis ton takajarrun huolto edessä, lähinnä pitäisi saada jotenkin tuo takarengas nostettua jotenkin ylös. Samalla menee vaihtoon takajarrusta kengät. Miettisin jos eteen vaihtais palat, levy vaihdettu 2v sitten niin tarviiko etujarrua ilmata uusiksi?

Ainut asia mikä huolestuttaa, että meneekö tämä myyntiin. Vanhemmat ollut hiukan sitä mieltä että joku isompi pärrä (ehkä Shadowin iso-veli?) pitäisi talouteen saada ja tän sais myydä pois. Ainut vaan että milläs hitolla mä ajelen seuraavat 2v, ei oikein noil kesä säillä viitteis aina mennä autol. Jos saisi nyt talven aikana ton takajarrun huolettua niin saisi sitten ensi kesänä tällä päästellä ihan huoletta, kuten tänä kesänä. Kuten mustavi totesi; laiskan miehen unelma tää pikku-Shadow :D

17.11.2010 19:51

...
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 1.3.2012 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran

27.11.2010 18:15

mustavi kirjoitti:Loppuhuipennuksena pyydät sitten laskemaan kulut. 200km x 0,15e/km = 30e on aika realistinen. Sillä rahalla ei ostettais edes bussilippua. Halpaa hupia, mun mielestä ihan lyömätön diili!


Pakko korjata, mutta omalla Varjolla 200km kohti kuluja tulee pikemminkin 11,7€, (kun kulutus lasketaan vähän liioiteltuna 3,9l/100km) vaikka V-Poweria tankkaan. Kulutus vaihtelee 3,6-4,1l/100km riippuen kaasukahvasta, kaupunkiajossakin tuo 3,6-3,7l on erittäin realistinen lukema. joten bensakustannukset ei todellakaan päätä huimaa.

Tästä kun lataatte kulutuslaskurin, niin saatte tarkan tuloksen, vaikka koko kesän ajoille. Allekirjoittanut käyttää myös. http://www.siilisoftware.com/?sivu=kulutuslaskuri

PS. Kiitoksia mustavalle peilien kierteiden mitoista, jos muille tulee samanlainen tilanne eteen, peilien kierteet ovat _vasenkätiset_10mm.

2.12.2010 13:40

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:03, muokattu yhteensä 1 kerran

2.12.2010 16:38

Noin laskettuna kyllä. Pelkästään bensahan ei maksa Varjossa oikeastaan ollenkaan, suurin kuluerä tulee vakuutuslaskuista oikeastaan. Itse laskin juuri samalla tavalla hinnan ja ~0,16€/km tuli. Ei kovinkaan paha, yhden ainoan tupakin polttaminen on kalliimpaa, kuin kilometri Varjolla. Kaatumarautojen kiinnityksestä, minnekä itse siirritte töötin? Jotka siis ovat sellaiset hankkineet. Ja mitenkä kireällä se moottoria ylhäällä pitävä ruuvi, (joka pitää irroittaa, että saa palat vaihdettua, että saa raudat kiinnitettyä) oikein on, kun ei meinaan millään saa auki?

2.12.2010 17:56

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:19, muokattu yhteensä 2 kertaa

29.12.2010 21:08

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:19, muokattu yhteensä 1 kerran