Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

rieju smx 125

23.7.2010 21:45

Tänää tuli rieju pihaan. Vuosmallia 2007. Kaasutinta pitäis säätää kun tyhjäkäyntiä ei ole melkein ollenkaa. Sammuu jos ei anna kaasua. Voisiko joku neuvoa että miten saan tyhjäkäyntiä lisää? kiitos jo etukäteen

24.7.2010 11:59

Nyt selvis sen verra jo että vika on sähköissä. Akku oli paska ja uus akku on nyt. Mutta ei se lattaa sitä :D kaitpa se pitää alkaa selvittää missä se latauksen vika löytyy...

24.7.2010 14:38

-jakee- kirjoitti:Tänää tuli rieju pihaan. Vuosmallia 2007. Kaasutinta pitäis säätää kun tyhjäkäyntiä ei ole melkein ollenkaa. Sammuu jos ei anna kaasua. Voisiko joku neuvoa että miten saan tyhjäkäyntiä lisää? kiitos jo etukäteen

Itellä ainakin on ruuvi kaasarin vasemmassa kyljessä. Mulla on taas sellanen ongelma että en saa tyhjäkäyntiä säädettyä sopivaksi. Se on aina joko liian iso tai pieni, ja kun säädän sen johonkin tiettyyn kierroslukuun, se ei pysy siinä vaan muuttuu (useimmiten pienemmäksi).

24.7.2010 16:18

VPP kirjoitti:
-jakee- kirjoitti:Tänää tuli rieju pihaan. Vuosmallia 2007. Kaasutinta pitäis säätää kun tyhjäkäyntiä ei ole melkein ollenkaa. Sammuu jos ei anna kaasua. Voisiko joku neuvoa että miten saan tyhjäkäyntiä lisää? kiitos jo etukäteen

Itellä ainakin on ruuvi kaasarin vasemmassa kyljessä. Mulla on taas sellanen ongelma että en saa tyhjäkäyntiä säädettyä sopivaksi. Se on aina joko liian iso tai pieni, ja kun säädän sen johonkin tiettyyn kierroslukuun, se ei pysy siinä vaan muuttuu (useimmiten pienemmäksi).


kai oot säätäny tyhjäkäyynnin ku kone on lämmin.

25.7.2010 4:03

Mr.X kirjoitti:Nyt selvis sen verra jo että vika on sähköissä. Akku oli paska ja uus akku on nyt. Mutta ei se lattaa sitä :D kaitpa se pitää alkaa selvittää missä se latauksen vika löytyy...

Mulla ois ylimääränen staattori(etkös sä asunu joensuussa jos haluut testata jos siinä on vika ja jos ei niin annat vaan takas).. :D Ja se PriceBreakdown on käyttäjä täällä joka lähettää kiinasta tavaraa kun sanoo vaan :D

25.7.2010 13:27

SukkaBomber kirjoitti:
Mr.X kirjoitti:Nyt selvis sen verra jo että vika on sähköissä. Akku oli paska ja uus akku on nyt. Mutta ei se lattaa sitä :D kaitpa se pitää alkaa selvittää missä se latauksen vika löytyy...

Mulla ois ylimääränen staattori(etkös sä asunu joensuussa jos haluut testata jos siinä on vika ja jos ei niin annat vaan takas).. :D Ja se PriceBreakdown on käyttäjä täällä joka lähettää kiinasta tavaraa kun sanoo vaan :D

En minä nyt ihan joensuussa asu mutta kuitenkii :D kaverilta pasahti oma pyörä nii pitää varmaa kysellä siltä jos jännitteensäätimen sais lainaa nii selvittäs oisko siinä vikaa. Ai se on käyttäjä :D

25.7.2010 15:19

sikil4 kirjoitti:
VPP kirjoitti:
-jakee- kirjoitti:Tänää tuli rieju pihaan. Vuosmallia 2007. Kaasutinta pitäis säätää kun tyhjäkäyntiä ei ole melkein ollenkaa. Sammuu jos ei anna kaasua. Voisiko joku neuvoa että miten saan tyhjäkäyntiä lisää? kiitos jo etukäteen

Itellä ainakin on ruuvi kaasarin vasemmassa kyljessä. Mulla on taas sellanen ongelma että en saa tyhjäkäyntiä säädettyä sopivaksi. Se on aina joko liian iso tai pieni, ja kun säädän sen johonkin tiettyyn kierroslukuun, se ei pysy siinä vaan muuttuu (useimmiten pienemmäksi).


kai oot säätäny tyhjäkäyynnin ku kone on lämmin.

Juu.

25.7.2010 18:15

VPP kirjoitti:
sikil4 kirjoitti:
VPP kirjoitti:
-jakee- kirjoitti:Tänää tuli rieju pihaan. Vuosmallia 2007. Kaasutinta pitäis säätää kun tyhjäkäyntiä ei ole melkein ollenkaa. Sammuu jos ei anna kaasua. Voisiko joku neuvoa että miten saan tyhjäkäyntiä lisää? kiitos jo etukäteen

Itellä ainakin on ruuvi kaasarin vasemmassa kyljessä. Mulla on taas sellanen ongelma että en saa tyhjäkäyntiä säädettyä sopivaksi. Se on aina joko liian iso tai pieni, ja kun säädän sen johonkin tiettyyn kierroslukuun, se ei pysy siinä vaan muuttuu (useimmiten pienemmäksi).


kai oot säätäny tyhjäkäyynnin ku kone on lämmin.

Juu.

Ja kannattaa kattoa että eijoo se imukaula repeytynyt kun se repeää hirmu helposti :S

Onko tuo muuten ihan normaalia kun lyöpi liekkiä putkesta kun rämppää kaasua, kun tippu tuo änkkä eile :D:D

25.7.2010 22:19

Mr.X kirjoitti:
SukkaBomber kirjoitti:
Mr.X kirjoitti:Nyt selvis sen verra jo että vika on sähköissä. Akku oli paska ja uus akku on nyt. Mutta ei se lattaa sitä :D kaitpa se pitää alkaa selvittää missä se latauksen vika löytyy...

Mulla ois ylimääränen staattori(etkös sä asunu joensuussa jos haluut testata jos siinä on vika ja jos ei niin annat vaan takas).. :D Ja se PriceBreakdown on käyttäjä täällä joka lähettää kiinasta tavaraa kun sanoo vaan :D

En minä nyt ihan joensuussa asu mutta kuitenkii :D kaverilta pasahti oma pyörä nii pitää varmaa kysellä siltä jos jännitteensäätimen sais lainaa nii selvittäs oisko siinä vikaa. Ai se on käyttäjä :D

Jaa eiipä ollu sopiva säätäjä... Kait se pitää uskaltaa tilata uus sitte :roll:

27.7.2010 23:51

jzoons kirjoitti:onkohan tässä riejussa ja yamaha wr 125:ässä paljon eroa noin tehollisesti esim huiput , kiihtyvyys?? :lol:

on niissä eroja :D yamaha wr:llä pääsee sen noin 120kmh kiihtyy paremmin, koska wr:ssä tietääkseni ruiskulla varustettu kone ja riejussa on kaasari

28.7.2010 8:58

Mikäs ketjujako tässä on? Tarviisi saada uusi ketjuratas paketti, eli mistäköhän olisi helpointa tilata?
Virtalukosta sellanen kysymys, että pitääkö -05 vuoden mallissa yhden piuhan olla vapaana, nimittäin mulla on puna-valkoinen johto kytkemättä mihinkään, ja virrat ei lähe pois päältä?

28.7.2010 12:52

migl kirjoitti:
jzoons kirjoitti:onkohan tässä riejussa ja yamaha wr 125:ässä paljon eroa noin tehollisesti esim huiput , kiihtyvyys?? :lol:

on niissä eroja :D yamaha wr:llä pääsee sen noin 120kmh kiihtyy paremmin, koska wr:ssä tietääkseni ruiskulla varustettu kone ja riejussa on kaasari

ja wr on vähä tehokkaammalla nestejäähykonneella

28.7.2010 15:42

VPP kirjoitti:...Mulla on taas sellanen ongelma että en saa tyhjäkäyntiä säädettyä sopivaksi. Se on aina joko liian iso tai pieni, ja kun säädän sen johonkin tiettyyn kierroslukuun, se ei pysy siinä vaan muuttuu (useimmiten pienemmäksi).

Mikäköhän tätä laitosta riivaa. Ylemmän lisäksi pyörä tuntuu tosi tukkoseilta, huiput on maksimissaan enään 90km/h, pyörä alkaa pätkimään 6000+ kierroksilla ja kiihtyy kuin lahna. Tähän mennessä olen putsannut kaasarin & ilmanputsarin, säätänyt seokset ja vaihtanut tulpan. Nyt alkaa pikkuhiljaa ideat loppumaan. Jollain ideoita ettei tarvisi tuota kalliiseen huoltoon heittää näytettäväksi...?
[Edit] Niin ja karstat poistanut tietenkin.

28.7.2010 18:11

VPP kirjoitti:
VPP kirjoitti:...Mulla on taas sellanen ongelma että en saa tyhjäkäyntiä säädettyä sopivaksi. Se on aina joko liian iso tai pieni, ja kun säädän sen johonkin tiettyyn kierroslukuun, se ei pysy siinä vaan muuttuu (useimmiten pienemmäksi).

Mikäköhän tätä laitosta riivaa. Ylemmän lisäksi pyörä tuntuu tosi tukkoseilta, huiput on maksimissaan enään 90km/h, pyörä alkaa pätkimään 6000+ kierroksilla ja kiihtyy kuin lahna. Tähän mennessä olen putsannut kaasarin & ilmanputsarin, säätänyt seokset ja vaihtanut tulpan. Nyt alkaa pikkuhiljaa ideat loppumaan. Jollain ideoita ettei tarvisi tuota kalliiseen huoltoon heittää näytettäväksi...?
[Edit] Niin ja karstat poistanut tietenkin.

Venttiilien välykset?

29.7.2010 14:43

SukkaBomber kirjoitti:
VPP kirjoitti:
VPP kirjoitti:...Mulla on taas sellanen ongelma että en saa tyhjäkäyntiä säädettyä sopivaksi. Se on aina joko liian iso tai pieni, ja kun säädän sen johonkin tiettyyn kierroslukuun, se ei pysy siinä vaan muuttuu (useimmiten pienemmäksi).

Mikäköhän tätä laitosta riivaa. Ylemmän lisäksi pyörä tuntuu tosi tukkoseilta, huiput on maksimissaan enään 90km/h, pyörä alkaa pätkimään 6000+ kierroksilla ja kiihtyy kuin lahna. Tähän mennessä olen putsannut kaasarin & ilmanputsarin, säätänyt seokset ja vaihtanut tulpan. Nyt alkaa pikkuhiljaa ideat loppumaan. Jollain ideoita ettei tarvisi tuota kalliiseen huoltoon heittää näytettäväksi...?
[Edit] Niin ja karstat poistanut tietenkin.

Venttiilien välykset?

Hmm.. voipi olla. Onko tässä moottorissa se helppo tehä vai kannattaako viedä huoltoon? (Paljon maksais)