Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

24.2.2017 12:19

Keitaalle soittoa, sähköpostia, viestiä tai savumerkkejä niin antavat kyllä selkeät ohjeet asennusta varten.

Re: KTM EXC 125

25.2.2017 21:00

iemelii kirjoitti:Onko rikkaalla ku tulppa musta, rötää yläkiekoilt ja buuaa ku antaa alakiekoilta täysillä kenkää :D


Elikkä nyt kokeiltu eri säätöjä mutta vieläki sama ongelma ja tuntuu että säädöt ei vaikuta ollenkaan, eli tuntuu että mun 06 kotkassa ois kierrostenrajoitin, missä vika?

Re: KTM EXC 125

25.2.2017 21:18

Jos tuntuu että pätkii ihanku rajottimella ois, niin mittaapa staattori ja millaset ohmiarvot se antaa.

Myös muissa sytkäosissa voi olla häikkää.
Tsekkaa puolan ja muiden sähköosien liitännät jne

Kai ilmanputsari on puhdas ja öljytty? Kone ja putki ei ole tukossa? Tulppa vaihdettu? Läpät kunnossa eivätkä raota tai harota?

Re: KTM EXC 125

25.2.2017 23:00

ma$$i kirjoitti:Jos tuntuu että pätkii ihanku rajottimella ois, niin mittaapa staattori ja millaset ohmiarvot se antaa.

Myös muissa sytkäosissa voi olla häikkää.
Tsekkaa puolan ja muiden sähköosien liitännät jne

Kai ilmanputsari on puhdas ja öljytty? Kone ja putki ei ole tukossa? Tulppa vaihdettu? Läpät kunnossa eivätkä raota tai harota?


Pitää koittaa, millaset arvot kuulus olla? Ilmaputsarin pesin ja öljysin eilen, läpät vaihdettu edellisen omistajan mukaan vuosi sitte (vf3) tulpan oon vaihtanu kans. Putkesta en kyllä tiiä

Re: KTM EXC 125

26.2.2017 9:32

Läppien tarkistus ei paha rasti ole. Selviää alle tunnissa.

Vihreä-punainen ~+100
Punamusta-punavalkoinen ~15

Kannattaa mitata staattori kylmänä arvot ja sitten lämmittää kevyesti kuumailmapuhaltimella ja mitata uudelleen.

Onko vika siis kunnolla kierrosten pätkimistä vai enemmänkin boooaamista? Ja millä suuttimilla pelasi parhaiten sekä millainen keli (°C) siellä on? Kai siellä on se uus tulppa :)

E: kelasin taaksepäin ja katsoin vanhoja viestejä niin itse olisin ehkä kokeillut jopa +180ps ja noze/nozf neulalla (tosin fmf ei ole kokemusta) jos se sittenkin olisi halunnut lisää soppaa ja tulppa mustana vain öljystä ja sitten lähtenyt testaamaan pienempiä kokoja alaspäin, nozf neulan kanssa. Mihin asti suuttimia kokeilit (ylös ja alas)?

Jos olisi videota saatavilla niin auttaisi pirusti sekä kuva tulpasta

Rötäys ylhäältä vaikuttais liian isolle ps (olettaen että tuppi nurin ja neula täysin ylhäällä). Booaus alhaalla voi olla rikkaalla tai laihalla.. :D
Leijuuko kierrokset kun päästää kaasun nollille vai meinaako tukehtua? Vai käykö nätisti? Miten vastaa kaasuun tyhjäkäynniltä?

Ja millainen ajotyyli sulla on? Annatko kenkää riittävästi? Sitä pitää antaa näille vehkeille ihan huolella.

Re: KTM EXC 125

26.2.2017 15:51

Elikkä mikä ois vikana ktm exc 125 -01 koska kun kylmänä käynnistää nii käy normaalisti ja kun lämmittelee ja lähtee sit ajamaa nii pystyy hetken aikaa ajamaan kunnes alkaa booaamaan eikä saa kierroksia ja sammuu eikä lähde enään käyntiin. Seuraavana päivänä sama homma eli käynnistyy normaalisti mut sit ku lähtee ajaa nii alkaa taas booaa yms. Missä ois vika ??

Re: KTM EXC 125

26.2.2017 16:54

Eihän tankinkorkin venttiili oo jumissa? Että saa korvausilmaa varmasti?

Re: KTM EXC 125

26.2.2017 18:15

OnniSaljas kirjoitti:Elikkä mikä ois vikana ktm exc 125 -01 koska kun kylmänä käynnistää nii käy normaalisti ja kun lämmittelee ja lähtee sit ajamaa nii pystyy hetken aikaa ajamaan kunnes alkaa booaamaan eikä saa kierroksia ja sammuu eikä lähde enään käyntiin. Seuraavana päivänä sama homma eli käynnistyy normaalisti mut sit ku lähtee ajaa nii alkaa taas booaa yms. Missä ois vika ??


JL:n vinkin jälkeen jos ei toimi niin veikkaan hyvin vahvasti että kipinä katoaa lämpimänä. Tarkistapa tämä.
Sammumisen jälkeen katso tuleeko kipinää, jos ei niin mittaa staattorin arvot lämpimänä ja kylmänä. Vahva veikkaus rikkinäiselle staattorille koska itselle kävi täsmälleen samoin :)

Ohjeet staattorin mittaukseen löydät kun laitat hakuun "ohmia" niin joku niistä viesteistä on mun kirjailema mittausohje

Re: KTM EXC 125

26.2.2017 19:10

Juu kaverin puolesta kyselen että mikä ois sen kotkassa vikana ku ei ota kierroksia ja ei pääse piikille asti. Pakoaukonsäädin tutkittu ja puhdistettu. Mikä ois vikana?

Re: KTM EXC 125

26.2.2017 20:54

Jossei selvästi lähde kiertämään niin se vika on kuitenkin pakoaukonsäätimessä. Toiminnasta varmuus?

Ne paljon puhutut kaasuttimen säädöt kuntoon :)

Re: KTM EXC 125

28.2.2017 16:52

Mites sen pakiaukonsäätimen toiminnan sitte kahtoo ku en oo mikää expertti näitten kaa eikä kyl kaverikaa. Sen verran tiiän et pytyn vasemmalta puolelta pitää aukasta semmone ns "luukku" :D nii mitä sielt pitää sit tarkistaa. Katottiin nii ei siel liikkunu mitää ku kaasutettiin. Eli mitä pitäis tarkistaa ?

Re: KTM EXC 125

28.2.2017 18:11

Jos siinä tarkistusreiässä ei mikään liiku täydelle kaasulle vedettäessä niin pakoaukonsäädin ei toimi.

Putsasitteko siis pa säätimen osat pytystä? Kohdistitteko/ kasasitteko hevosenkengän oikein? Osuko se "haarukka" oikeaan paikkaan kun laitoitte pytyn takaisin kiinni alakertaan?

Todennäköisesti haarukka ei osunut kohdilleen tai hevosenkenkä ei toimi/ väärin kasattu.

Alakerrasta pa-säätimen osat harvemmin hajoavat, on sekin mahdollista mutta yläkerta kannattaa tarkistaa ensin.

Re: KTM EXC 125

28.2.2017 18:27

Suosittelen lukemaan
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... mwPKk6u3hA

Vaikka onkin tehty vanhempia koneita varten niin samat asiat pätee käytännössä uudempiinkin, tuolta selviää myös helposti pa-säätimen toiminta, kasaus jne

Re: KTM EXC 125

1.3.2017 15:52

Mitäs öljyjä porukka on käyttäny näissä laatikossa? Olis meinaa honkkarii 50 lahjakortti ja kattelin tällasta, http://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-ja-n ... p/1470698/ ,vähän toi teboil kuulostaa pahalta nii mietin kehtaako ostaa. :s

Re: KTM EXC 125

2.3.2017 15:13

Tosiian ei mistään löydy 2006 exc 125:hen johtosarjaa.. Olisiko kellään täällä ylimääräsenä? :paha: :( :x